Fotopapir til Epson Stylus Coloer 680
Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 10-11-01 17:13

Har lige købt ovenstående printer i Merlin til 499 (min første
farveprinter, jeg sværger ellers til min HP LJ6MP

Er der nogen der har erfaringer/tips mht. hvad jeg skal bruge af papir
til fotoudskrift for at få et godt resultat - og uden at blive taget i
r...n prismæssigt?

7hc

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-11-01 03:09

Hej Hans Christian

Hans Christian Hansen wrote:

> Har lige købt ovenstående printer i Merlin til 499 (min første
> farveprinter, jeg sværger ellers til min HP LJ6MP

Det forstår jeg udmærket... HP'eren er en fremragende printer.

> Er der nogen der har erfaringer/tips mht. hvad jeg skal bruge af papir
> til fotoudskrift for at få et godt resultat - og uden at blive taget i
> r...n prismæssigt?

Der er et stort udvalg af speciel fotopapir fra forskellige producenter -
fx. også Epson selv. Men de fleste af dem er så dyre, at man krummer tæer
af bar arrigskab, når man vil købe den slags.

Det gode ved de nyere farveprintere er faktisk, at man selv på standard
80grams papir kan få faktisk ret gode resultater. Men en 100 grams
halvglittet papirtype vil give endnu bedre resultater.

Jeg har ikke selv en farveprinter, men de få gange, jeg har brug for det,
er der en af mine venner, der laver det for mig. Vi har eksperimenteret
en del, og faktisk fundet frem til, at Averys A4 label (helsidelabel) er
særdeles god til farveprint. Papiret er forholdsvis tyndt men meget tæt
og er usædvanlig fast i overfladen, hvilket giver en næsten silkeagtig
fremtræden af det billede, der trykkes på det.

Fordelen ved at bruge en sådan helside-label er, at du fx. kan klæbe den
på et stykke 130 grams karton til fx. montering i ramme.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 17-11-01 16:02

Hans Christian Hansen <h.sletmig@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der har erfaringer/tips mht. hvad jeg skal bruge af papir
> til fotoudskrift for at få et godt resultat - og uden at blive taget i

Køb Epsons originale papir. Det er dyrt, men flot. Du kan printe
farvebilleder ud, så det er svært at se, at det er et print.

Det blanke papir er hundedyrt, medens det matte kan gøres til godt 1 kr
pr. ark. Epsons varenr. er S041061 for det matte og S041140 for det
blanke.

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk