/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Køling!
Fra : Gimmer


Dato : 10-11-01 15:42

Hej jeg ved godt det har været et emne før, men dette er i en low noice
kabinet!

Mit system:

XP 1800
KG7 Bundkort
640 RAM (512 og 128)
2 hd (nogle gange 3)
1 cd rom
1 brænder
big atx.
min nuværendene køler Zalsman gold!

cpu´en bliver 50+ grader varm, det er lige i overkanten til hvad det kan
klare! (køre ikke helt stabilt!)

det er VIGTIGT at det er en low noice køler, men ellers ikke nogle krav!

vH Gimmer



 
 
Mikael Nørrelund And~ (10-11-2001)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 10-11-01 16:36

> min nuværendene køler Zalsman gold!
>
> cpu´en bliver 50+ grader varm, det er lige i overkanten til hvad det kan
> klare! (køre ikke helt stabilt!)
>
> det er VIGTIGT at det er en low noice køler, men
> ellers ikke nogle krav!


Kig på www.studiedata.dk eller www.webconsult.dk

Mvh.
Mikael



Jesper Nielsen (10-11-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 10-11-01 16:41


"Gimmer" <gimmer@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:9sjebt$2kdo$1@news.cybercity.dk...
> Hej jeg ved godt det har været et emne før, men dette er i en low noice
> kabinet!
>
> Mit system:
>
> XP 1800
> KG7 Bundkort
> 640 RAM (512 og 128)
> 2 hd (nogle gange 3)
> 1 cd rom
> 1 brænder
> big atx.
> min nuværendene køler Zalsman gold!
>
> cpu´en bliver 50+ grader varm, det er lige i overkanten til hvad det kan
> klare! (køre ikke helt stabilt!)
>
> det er VIGTIGT at det er en low noice køler, men ellers ikke nogle krav!
>
> vH Gimmer
>
Alpha PAL8045 med Pabst blæser monteret skulle være suveræn i begge
dicipliner, køling og støjsvaghed.
Kan købes hos www.studiedata.dk

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp



Gimmer (10-11-2001)
Kommentar
Fra : Gimmer


Dato : 10-11-01 17:12

okay... jeg købte min nuværende køler fra studiedata, men den virker ikke
specielt godt, derfor ville jeg lige høre jeres mening!
"Jesper Nielsen" <helboe@post9.tele.dk> wrote in message
news:3bed4cb5$0$265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Gimmer" <gimmer@cool.dk> skrev i en meddelelse
> news:9sjebt$2kdo$1@news.cybercity.dk...
> > Hej jeg ved godt det har været et emne før, men dette er i en low noice
> > kabinet!
> >
> > Mit system:
> >
> > XP 1800
> > KG7 Bundkort
> > 640 RAM (512 og 128)
> > 2 hd (nogle gange 3)
> > 1 cd rom
> > 1 brænder
> > big atx.
> > min nuværendene køler Zalsman gold!
> >
> > cpu´en bliver 50+ grader varm, det er lige i overkanten til hvad det kan
> > klare! (køre ikke helt stabilt!)
> >
> > det er VIGTIGT at det er en low noice køler, men ellers ikke nogle
krav!
> >
> > vH Gimmer
> >
> Alpha PAL8045 med Pabst blæser monteret skulle være suveræn i begge
> dicipliner, køling og støjsvaghed.
> Kan købes hos www.studiedata.dk
>
> Best regards
>
> Jesper
> --
> Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
> den, må man tage en computer til hjælp
>
>



Rasmus A. Nielsen. (10-11-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus A. Nielsen.


Dato : 10-11-01 17:26


"Gimmer" <gimmer@cool.dk> skrev:

> min nuværendene køler Zalsman gold!

Selvom jeg ikke har meget fidus til den køler, så burde den kunne holde
din CPU kørende.


> cpu´en bliver 50+ grader varm, det er lige i overkanten
> til hvad det kan klare! (køre ikke helt stabilt!)

50 grader burde den kunne klare, men det kan den som du skriver nok
ikke. Det kan også være proben som måler alt for lidt, måske er CPUen 65
grader varm, måske 75 grader inde i kernen...
Min CPU bliver ustabil ved 55 grader på mit nye Board v. normal
spænding.


> det er VIGTIGT at det er en low noice køler, men ellers ikke nogle
krav!

Kabinetkøling, er det noget som du har arbejdet med !?
Dit kabinet har sikkert plads til 1-2 80 mm blæsere. Køb et par lownoise
blæsere fra Papst (12dB)
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=44&page=1. Hvis du ikke
allerede har et velkølet kabinet, så vil CPU temperaturen med garanti
kunne sænkes 5+ grade med et par 80mm blæsere som ikke støjer og
yderligere med et par som støjer.


--
Mvh:
Rasmus



Søren 'Mufoxe' Lund ~ (11-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~


Dato : 11-11-01 12:49

In article <9sjebt$2kdo$1@news.cybercity.dk>, gimmer@cool.dk says...
> Hej jeg ved godt det har været et emne før, men dette er i en low noice
> kabinet!
>
> Mit system:
>
> XP 1800
> KG7 Bundkort
> 640 RAM (512 og 128)
> 2 hd (nogle gange 3)
> 1 cd rom
> 1 brænder
> big atx.
> min nuværendene køler Zalsman gold!
>
> cpu´en bliver 50+ grader varm, det er lige i overkanten til hvad det kan
> klare! (køre ikke helt stabilt!)

Jeg synes, det lugter mere af RAM problemer. 50 grader er ikke ret meget for en
Athlon CPU. Min kører stabilt ved 70+ grader.
Prøv at bytte lidt rundt på dine RAM moduler (tag evt. det ene ud) og se om det
ikke hjælper.

> det er VIGTIGT at det er en low noice køler, men ellers ikke nogle krav!

Ellers kan Alpha 8045 anbefales. Det er en meget effektiv køler, som kan klare
80mm blæsere. Den er dermed ikke kun effektiv, men kan også støjsvag.


--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Mikael Nørrelund And~ (11-11-2001)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 11-11-01 14:57

> Jeg synes, det lugter mere af RAM problemer. 50
> grader er ikke ret meget for en Athlon CPU. Min kører
> stabilt ved 70+ grader. Prøv at bytte lidt rundt på dine
> RAM moduler (tag evt. det ene ud) og se om det ikke
> hjælper.

Skal rammene testes rigtigt igennem, kan det gøres med www.memtest86.com

Lad den køre nogle timer.

Mvh.
Mikael



Rasmus A. Nielsen. (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus A. Nielsen.


Dato : 12-11-01 00:58


"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@stofanet.dk> skrev:

> > cpu´en bliver 50+ grader varm, det er lige i overkanten til hvad
> > det kan klare! (køre ikke helt stabilt!)
>
> Jeg synes, det lugter mere af RAM problemer. 50 grader er ikke
> ret meget for en Athlon CPU. Min kører stabilt ved 70+ grader.

Min CPU T-Bird 1400Mhz har det heller ikke for godt over 52-53 grader,
kanske min probe måler for lidt, men faktuk er at man ikke kan bruge de
målte grader til ret meget andet, end vurdering på sin egen maskine -
desværre.


--
« Mvh: »
« ®asmus »
» Mangler du en tømre? http://www.bbservice.dk «
» Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk «




Gimmer (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Gimmer


Dato : 12-11-01 14:59

Okay... Jeg har kørt memtest-86

Den går kold i test 5 (noget med ram test)

min system: Xp 1800
bundkort (kg7)
640 ram (128+512)
1 hd (80 gb)

Jeg satte en ram klods i 512 den gik stadig kold
jeg skiftede ram (128) den laver en masse fejl i test 5 men går dog ikke
kold før test 8 !

er det mit bundkort eller har jeg bare to skod ram!!!

det er kingston ram begge to!

vh Gimmer


"Rasmus A. Nielsen." <rasmus@bbservice.dk> wrote in message
news:YhEH7.234$Jh2.6411@news.get2net.dk...
>
> "Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@stofanet.dk> skrev:
>
> > > cpu´en bliver 50+ grader varm, det er lige i overkanten til hvad
> > > det kan klare! (køre ikke helt stabilt!)
> >
> > Jeg synes, det lugter mere af RAM problemer. 50 grader er ikke
> > ret meget for en Athlon CPU. Min kører stabilt ved 70+ grader.
>
> Min CPU T-Bird 1400Mhz har det heller ikke for godt over 52-53 grader,
> kanske min probe måler for lidt, men faktuk er at man ikke kan bruge de
> målte grader til ret meget andet, end vurdering på sin egen maskine -
> desværre.
>
>
> --
> « Mvh: »
> « ®asmus »
> » Mangler du en tømre? http://www.bbservice.dk «
> » Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk «
>
>
>



Mikael Nørrelund And~ (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 12-11-01 15:10

Hvis den laver


> Okay... Jeg har kørt memtest-86
>
> Den går kold i test 5 (noget med ram test)

Memtest86 tester kun ram.

> Jeg satte en ram klods i 512 den gik stadig kold
> jeg skiftede ram (128) den laver en masse fejl i test 5
> men går dog ikke kold før test 8 !
>
> er det mit bundkort eller har jeg bare to skod ram!!!
>
> det er kingston ram begge to!

Jeg gætter på der er fejl på begge ram moduler.

Mvh.
Mikael



Gimmer (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Gimmer


Dato : 12-11-01 15:22

jeg tager ind til en ven iaften og får svaret for hans virker HELT i top!

MANGE MANGE tak for den hurtige og effektive hjælp!

vh Gimmer
"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
news:3befd78e$0$2059$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis den laver
>
>
> > Okay... Jeg har kørt memtest-86
> >
> > Den går kold i test 5 (noget med ram test)
>
> Memtest86 tester kun ram.
>
> > Jeg satte en ram klods i 512 den gik stadig kold
> > jeg skiftede ram (128) den laver en masse fejl i test 5
> > men går dog ikke kold før test 8 !
> >
> > er det mit bundkort eller har jeg bare to skod ram!!!
> >
> > det er kingston ram begge to!
>
> Jeg gætter på der er fejl på begge ram moduler.
>
> Mvh.
> Mikael
>
>



Gimmer (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Gimmer


Dato : 12-11-01 17:25

Hvor sikker kan jeg være på det ikke er bundkortet?

vh Gimmer
"Gimmer" <gimmer@cool.dk> wrote in message
news:9solvt$1a2n$1@news.cybercity.dk...
> jeg tager ind til en ven iaften og får svaret for hans virker HELT i top!
>
> MANGE MANGE tak for den hurtige og effektive hjælp!
>
> vh Gimmer
> "Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
> news:3befd78e$0$2059$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvis den laver
> >
> >
> > > Okay... Jeg har kørt memtest-86
> > >
> > > Den går kold i test 5 (noget med ram test)
> >
> > Memtest86 tester kun ram.
> >
> > > Jeg satte en ram klods i 512 den gik stadig kold
> > > jeg skiftede ram (128) den laver en masse fejl i test 5
> > > men går dog ikke kold før test 8 !
> > >
> > > er det mit bundkort eller har jeg bare to skod ram!!!
> > >
> > > det er kingston ram begge to!
> >
> > Jeg gætter på der er fejl på begge ram moduler.
> >
> > Mvh.
> > Mikael
> >
> >
>
>



Mikael Nørrelund And~ (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 12-11-01 17:39

> Hvor sikker kan jeg være på det ikke er bundkortet?
>
> vh Gimmer

Ret sikker, prøv at teste en kammerats maskine - er der
ingen fejl der, så ved du rammen er synderen.

Prøv evt. for at være 200% sikker at låne en ram-blok,
der er testet 100% OK i en anden maskine, og test den
i din maskine - finder den fejl i din maskine og ikke i en
anden maskine er det sikkert bundkortets ram-slot der er
problemer med.

NB!
Er du nu sikker på du kører med de nyeste officielle
drivere til fx. bundkortets chipset?
<http://www2.amd.com/us-en/assets/content_type/utilities/AMDdrvpk_130.exe>

Mvh.
Mikael



Gimmer (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Gimmer


Dato : 12-11-01 17:49

Ja... jeg køre med ALLE nye drivers!
men hvis jeg køre mem test UDEN cache så kan min maskine fint (med de ellers
før ustbile ram) klare testen!

vh Gimmer
"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
news:3beffa9a$0$230$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvor sikker kan jeg være på det ikke er bundkortet?
> >
> > vh Gimmer
>
> Ret sikker, prøv at teste en kammerats maskine - er der
> ingen fejl der, så ved du rammen er synderen.
>
> Prøv evt. for at være 200% sikker at låne en ram-blok,
> der er testet 100% OK i en anden maskine, og test den
> i din maskine - finder den fejl i din maskine og ikke i en
> anden maskine er det sikkert bundkortets ram-slot der er
> problemer med.
>
> NB!
> Er du nu sikker på du kører med de nyeste officielle
> drivere til fx. bundkortets chipset?
> <http://www2.amd.com/us-en/assets/content_type/utilities/AMDdrvpk_130.exe>
>
> Mvh.
> Mikael
>
>



Mikael Nørrelund And~ (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 12-11-01 17:56

> men hvis jeg køre mem test UDEN cache så kan min
> maskine fint (med de ellers før ustbile ram) klare testen!

Prøv anden løsning, jeg mener dog stadig at rammene er
defekte.

Mvh.
Mikael



Gimmer (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Gimmer


Dato : 12-11-01 17:55

Jammen det gør jeg så!
"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
news:3beffe86$0$268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > men hvis jeg køre mem test UDEN cache så kan min
> > maskine fint (med de ellers før ustbile ram) klare testen!
>
> Prøv anden løsning, jeg mener dog stadig at rammene er
> defekte.
>
> Mvh.
> Mikael
>
>



Gimmer (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Gimmer


Dato : 12-11-01 22:53

OKay!!! nu har jeg lige prøvet med en stang crucial 256 ecc ram som VIRKER i
en anden maskine, bare ikke i min. Den når stadigvæk kun til test 5. er det
så mit bundkort som har set bedre dage?

vh Gimmer
"Gimmer" <gimmer@cool.dk> wrote in message
news:9souuf$1nel$1@news.cybercity.dk...
> Jammen det gør jeg så!
> "Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
> news:3beffe86$0$268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > men hvis jeg køre mem test UDEN cache så kan min
> > > maskine fint (med de ellers før ustbile ram) klare testen!
> >
> > Prøv anden løsning, jeg mener dog stadig at rammene er
> > defekte.
> >
> > Mvh.
> > Mikael
> >
> >
>
>



Gimmer (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Gimmer


Dato : 12-11-01 22:54

lige lidt ekstre info! Hvis jeg slår cachen fra kan jeg køre alle testne som
jeg har skrevet før!

Vh Gimmer
"Gimmer" <gimmer@cool.dk> wrote in message
news:9souuf$1nel$1@news.cybercity.dk...
> Jammen det gør jeg så!
> "Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
> news:3beffe86$0$268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > men hvis jeg køre mem test UDEN cache så kan min
> > > maskine fint (med de ellers før ustbile ram) klare testen!
> >
> > Prøv anden løsning, jeg mener dog stadig at rammene er
> > defekte.
> >
> > Mvh.
> > Mikael
> >
> >
>
>



Mikael Nørrelund And~ (13-11-2001)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 13-11-01 16:51

> lige lidt ekstre info! Hvis jeg slår cachen fra kan jeg
> køre alle testne som jeg har skrevet før!

Ja, men det hjælper vel ikke på stabiliteten af
computeren, vel?

> OKay!!! nu har jeg lige prøvet med en stang crucial
> 256 ecc ram som VIRKER i en anden maskine, bare
> ikke i min. Den når stadigvæk kun til test 5. er det
> så mit bundkort som har set bedre dage?

Umiddelbart ja, uden at have set det med egne hænder

Mvh.
Mikael



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177604
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409279
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste