Fjerne grå baggrund på applet...
Fra : Jesper Andersson

Dato : 10-11-01 09:19

Har tidligere været faldet over en stump kode der kunne gøre den kedelige
baggrund når en applet loader, f.eks hvid

Kan bare ikke huske hvor jeg har set det ?
Håber der er en der kan hjælpe...

Jesper

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 10-11-01 09:41

Jesper Andersson <j.a.consult@firma.tele.dk> wrote in message
> [...]
> den kedelige baggrund når en applet loader, f.eks hvid
>
> Kan bare ikke huske hvor jeg har set det ?

Hej Jesper

Der findes en artikel om det på netcoders. Artiklen hedder
"Kill the Grey Applet Box"
http://www.netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&article_id=39&t
ech_id=9
Håber du kan bruge det til noget .
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Jesper Andersson

Dato : 10-11-01 10:09

| Der findes en artikel om det på netcoders. Artiklen hedder
| "Kill the Grey Applet Box"
| http://www.netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&article_id=39&t
| ech_id=9

Har kigget på det og blev helt forvirret
Jeg mener bare det var en lille stump kode der skulle indsættes i
forbindelse med en applet, så baggrunden evt. kunne være neutral, f.eks hvis
baggrunden er det

Jesper

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 10-11-01 10:40

> [...]
> Jeg mener bare det var en lille stump kode der skulle indsættes i
> forbindelse med en applet, så baggrunden evt. kunne være

Hej Jesper

Du kan bruge en Canvas komponent, som du sætter til den
samme størrelse som appletten. På komponenten kalder du
setBackground(Color c) med den farve du ønsker, at appletten
skal have.

Fra : Jacob Møller

Dato : 10-11-01 16:06

> Du kan bruge en Canvas komponent, som du sætter til den
> samme størrelse som appletten. På komponenten kalder du
> setBackground(Color c) med den farve du ønsker, at appletten
> skal have.

Det virker så vidt jeg husker kun i Netscape.

Med venlig hilsen,
Jacob Møller
www.kiloo.dk

Fra : Claus L. Petersen

Dato : 13-11-01 12:07

En Applet er et Komponent(Panel) så derfor er det nok i starten af din
init()
at skrive f.eks.
setBackground(Color.black);
Hilsen

Claus L. Petersen

Fra : Jesper Andersson

Dato : 13-11-01 14:06

| En Applet er et Komponent(Panel) så derfor er det nok i starten af din
| init()
| at skrive f.eks.
| setBackground(Color.black);

Hvor skal det skrives ???

Jesper

Fra : Claus L. Petersen

Dato : 14-11-01 12:37

public void init()
{
setBackground(Color.black);
.
.
resten af din init kode...

}

Så skulle din Applet baggrund blive sort.

Claus