Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Udbetaling af U.S checks?
Fra : Raven@

Dato : 09-11-01 14:57

Er der nogen der ved om man kan få udbetalt sine u.s checks kontant, istedet
for at de skal ind på ens bankkonto først?

Raven

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 09-11-01 16:37

In <3bebe062$0$235$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Raven@" <Raven®> writes:

>Er der nogen der ved om man kan få udbetalt sine u.s checks kontant, istedet
>for at de skal ind på ens bankkonto først?

Banken vil ikke udbetale pengene til dig, foer de har undersoegt
om der er daekning. Det tager mindst tre dage.

/Martin

Fra : Dj Koch

Dato : 20-11-01 17:20

Men er det muligt at få dem udbetalt så de ikke går direkte ind på ens konto
?

Dj Koch
Flower# : 21024743
-----------------------------------

Fra : Anita

Dato : 23-11-01 10:17

" Dj Koch" Skrev
> Men er det muligt at få dem udbetalt så de ikke går direkte ind på ens konto
> ?

Ja naturligvis, men de noterer dit kontonummer, så de kan få
refunderet evt. dækningsløse checks.

> "Martin Moller Pedersen" skrev

Jow de vil da. Hvis checken viser sig at være uden dækning hæver de
pengene på din konto. Derudover vil banken formentlig give dig en bøde
(ca. 200 tror jeg nok) - en slags gebyr for deres besvær. Der kan gå
op til 2 uger fra at du har hævet checken til at du kan ånde lettet
op...

Husk at indløsning af udenlandske checks ofte har et hidsigt gebyr på
50 til 75 kr. (Dog kun ét gebyr for uanset antallet af checks du
indløser)
Venlig hilsen Anita

Fra : Erik G Christensen

Dato : 23-11-01 14:06

"Raven@" wrote:

> Er der nogen der ved om man kan få udbetalt sine u.s checks kontant, istedet
> for at de skal ind på ens bankkonto først?

Det billigste er at oprette en konto der føres i US$ værdi.
Så kan banken tilbageføre beløbet, hvis der ikke er dækning, uden
ekstra omkostninger for dig, og du kan veksle et større beløb
ad gangen.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy