TDC News Server - igen! :(
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 09-11-01 11:28

Siden min nylige 'dialog' med TDC har jeg benyttet serveren
dtext.news.tele.dk - men siden i går aftes har den da været helt
'agurk', omend på en ganske raffineret måde:

Den åbner til syneladende forbindelsen uden problemer, og *afsendelse*
af artikler forløber også glat - men når den så skal 'udlevere' stof,
gør den det enten slet ikke (sådan var det i går omkring midnat), eller
også udleverer den kun ca. 10% (for 10 min. siden)! Men det sker uden en
eneste fejlmelding el. 'hik' undervejs!

Har andre bemærket problemerne??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-11-01 14:53

In article <1f2lrd9.x76k5jsezbggN%h2vh@post6.tele.dk>,
h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) wrote:

> Har andre bemærket problemerne?

Nej.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 09-11-01 18:14

> Nej.

Skal det så opfattes som dækkende alle TDC-brugere i denne bruppe? ;)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-11-01 18:22

In article <1f2ma8z.tmck79119nkeaN%h2vh@post6.tele.dk>,
h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) wrote:

> Skal det så opfattes som dækkende alle TDC-brugere i denne bruppe? ;)

Næh det skal det nok ikke. Hvorfor prøver du ikke
tele.internet.news-service?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 09-11-01 23:15

> Næh det skal det nok ikke. Hvorfor prøver du ikke
> tele.internet.news-service?

Det synes jeg faktisk, jeg efterhånden (forgæves) har prøvet så mange
gange, at jeg ikke rigtig orker det mere!
Så i reglen skifter jeg i stedet til min back-up ('sun'), når jeg aner
'TDC news trouble' - men 'sun' fører desværre ikke alle de grupper, jeg
interesserer mig for, så det *er* kun en nødløsning.

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-11-01 23:45

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> 'TDC news trouble' - men 'sun' fører desværre ikke alle de grupper, jeg
> interesserer mig for, så det *er* kun en nødløsning.

har du overvejet at skifte ISP? såvidt jeg kan forstå har du en
almindelig PPP forbindelse.
Get2nets news server pllejer at være helt problemfri.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 10-11-01 10:46

> har du overvejet at skifte ISP? såvidt jeg kan forstå har du en
> almindelig PPP forbindelse.
> Get2nets news server pllejer at være helt problemfri.

Ja, jeg har faktisk *overvejet* det:
'Problemet' er, at jeg har haft min nuværende email-adr. siden primo '97
- så den ligger hos en masse mennesker, jeg nu og da 'skriver med' (uden
at jeg lige kan remse dem alle op!)
Så det er faktisk især problemerne vedr. 'adresseændringen', der holder
mig tilbage! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Martin Bech

Dato : 10-11-01 11:08

In article <1f2nkcw.1hgubeu15i9qioN%h2vh@post6.tele.dk>,
> [...]

> 'Problemet' er, at jeg har haft min nuværende email-adr. siden primo '97
> - så den ligger hos en masse mennesker, jeg nu og da 'skriver med' (uden

Hvis du får en anden udbyder kan du stadig hente post på post6.tele.dk.
Jeg har en gammel emailadr. fra dengang der var noget der hed Image
Scandinavia, som kom til at hedde WOL, som kom til at hedde Tiscali. Nu
bruger jeg StofaNet og har kun den gamle konto som en reserve, men jeg
tjekker stadig min mail der. Dog kan man ikke sende post den vej uden at
ringe op via Tiscali.

--
Venlig hilsen

Martin Bech
Home page: http://come.to/bech

Fra : Magnus Rohde

Dato : 10-11-01 11:13

d. 10/11/01 10:45 skrev Hans H.V. Hansen på h2vh@post6.tele.dk i artiklen
> [...]

> at jeg lige kan remse dem alle op!)
> Så det er faktisk især problemerne vedr. 'adresseændringen', der holder

Du kunne bare skifte abonnement til TeleDK Basis, det koster ikke noget; så
beholder du din email addresse, men kan stadig bruge den via en anden
forbindelse.

Magnus

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-11-01 00:24

> [...]

> jeg lige kan remse dem alle op!)
> Så det er faktisk især problemerne vedr. 'adresseændringen', der holder

Netop derfor er det en smaddergod idé at have en uafhængig
e-mailadresse der let kan "flyttes med" til en ny udbyder. Det er
eftehånden mange år siden, jeg læste det råd i en artikel. Den billige
løsning er en adresse hos en eller anden gratis e-mail-service. Vi
Mac-brugere (fra Mac OS 9) kan have en "mac.com"-adresse, men der findes
vist utallige muligheder. En dyrere løsning som jeg selv har, er at få
sit eget domænenavn. Det ligger typisk på et mail-hotel, og bliver man
utilfreds med det firma, har man jo selv rettigheden til navnet, og kan
flytte det til et mail-hotel hos et andet firma. Jeg henter mail direkte
hos mail-hotellet, men jeg kunne også få det videresendt til min ISP.
Jeg sender naturligvis via SMTP-serveren hos min ISP.
Hvis du skifter til en anden adresse, kan du bare sætte din
gamle adresse til at sende posten videre, inden du går ud og låser døren
efter dig. Så vil du jo modtage post sendt til din gamle adresse og kan
sende et svar med den nye adresse. Det er lidt af en satsning, hvor
længe det fortsætter, men det er min erfaring, at adresserne ikke bliver
slettet ret hurtigt. Min gamle adresse hos Tele Danmark var i hvert fald
stadig aktiv flere år efter, jeg var skiftet til et andet firma. Og min
adresse hos Danadata, der blev købt af Tele Danmark, virkede også meget
længe. Man kan ikke hente post, da ens kodeord bliver spærret, men
adressen modtager stadig og videresender gerne posten.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-11-01 01:05

> [...]
> løsning er en adresse hos en eller anden gratis e-mail-service. Vi
> Mac-brugere (fra Mac OS 9) kan have en "mac.com"-adresse, men der findes

man behøver kun Mac OS 9 for at oprette adressen, kan du ikke oprette en
til din med-jyde?

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-11-01 23:58

> man behøver kun Mac OS 9 for at oprette adressen, kan du ikke oprette
> en til din med-jyde?

Hvem filen kalder du jyde? Øøøhh-bøøhh. Jeg er da vist flyttet,
kommer jeg i tanker om. Så du i øvrigt ikke Olsenbanden i Jylland lørdag
aften? Vi er ikke så nemme at narre, vi jyder. Jeg kan huske, at jeg så
den i biografen, da den var ny, så jeg sad rigtigt og hyggede mig i
sofaen med min søn på syv år i går og mindedes min barndom - i
København!
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-11-01 00:29

> [...]
> den i biografen, da den var ny, så jeg sad rigtigt og hyggede mig i
> sofaen med min søn på syv år i går og mindedes min barndom - i

jeg har jo hørt din slægts historie, og ved at din familie stammer fra
det "Wilde Westerhav". Din flugt fra barndomshjemmet er slet ikke en
flugt, men derimod en hjemstavns drøm der er gået i opfyldelse.

Jeg er helt igennem u-jysk. Til gængæld er jeg 4. og 5. generations
invandrer på begge sider, mon ikke Anders og Pia smider mig på porten d.
20.?

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-11-01 23:55

In article <1f2mnq5.xtvq4h1wy3u4gN%h2vh@post6.tele.dk>,

> Det synes jeg faktisk, jeg efterhånden (forgæves) har prøvet så mange
> gange, at jeg ikke rigtig orker det mere!

Det er ikke en server, men en usenet-gruppe, ligesom dk.edb.mac.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-11-01 01:02

> Det er ikke en server, men en usenet-gruppe, ligesom dk.edb.mac.

Og derfor er det jo relevant at spørge om problemer med news hos
TDC i netop den gruppen
Da jeg for år tilbage var hos Tele Danmark, der så vidt jeg
husker havde en ret god news-server dengang, fulgte jeg med i et par af
Tele Danmarks lukkede nyhedsgrupper. Det var fint for en begynder på den
måde at lære noget om opsætning og den slags. Og så fik man straks at
vide, hvis der var problerme, eller hvis serveren ville være nede dagen
efter pga. vedligeholdelse.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-11-01 01:14

In article <1f2mtdx.ztranpqax4maN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Og derfor er det jo relevant at spørge om problemer med news hos
> TDC i netop den gruppen

Nemmerlig.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 10-11-01 10:46

> Nemmerlig.

Jo, tak - den er 'fesen ind', omsider! ;)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-11-01 19:24

Pudsigt. Jeg har meget ofte problemer med at poste på min mac, men på min
P(is)C virker det fjong.
Tror næppe det er TDC Internet som sådan den er gal med, men snare Outlook
Express til Mac OS.

/Thomas schreiber

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-11-01 19:56

In article <3bed70f6$0$226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Thomas Schreiber" <schreiber@c.dk> wrote:

> Tror næppe det er TDC Internet som sådan den er gal med, men snare Outlook
> Express til Mac OS.

Den har også det problem, at den forleder brugerne til at tro at det er
i orden at bundcitere.

Skriv venligst nedenunder det du svarer på.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 16-11-01 11:50

> Næh det skal det nok ikke. Hvorfor prøver du ikke
> tele.internet.news-service?

hm...nu ser TDCs news servere ud til at være ude af drift - endnu en
gang!
Og desværre er omtalte gruppe ikke med på 'sunsite porteføljen'!!;(
Så jeg må nok desværre vente med at læse den, til TDC 'kommer på banen'
igen? :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-11-01 12:10

<http://kundeservice.opasia.dk/driftsinfo/statusmeddelelser/>

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 16-11-01 17:56

> <http://kundeservice.opasia.dk/driftsinfo/statusmeddelelser/>

Ja, det ser næsten ud som i de go'e gamle dage!
Mærkværdigvis stod der intet om 'min' server (dtext.news.tele.dk) - og
den kørte i hvert tilfælde ikke, da jeg sidst prøvede (lidt over kl.
16)!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 16-11-01 18:25

> [...]
> Mærkværdigvis stod der intet om 'min' server (dtext.news.tele.dk) - og
> den kørte i hvert tilfælde ikke, da jeg sidst prøvede (lidt over kl.

Nu (kl. 1810) har jeg lige forsøgt igen - på alle de tre TDC news
servere, jeg kender. Ingen af dem virker, selv om de efter 'opasia'
skulle have været OK siden kl. 1526! :(

(Og 'sunsite' kører i øvrigt på p...langsomt, at det er til at få spat
af!)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : N/A

Dato : 17-11-01 18:27

Fra : Peter Kiil

Dato : 17-11-01 18:27

in article 1f30y4b.14ibpax18lqut6N%h2vh@post6.tele.dk, Hans H.V. Hansen at
h2vh@post6.tele.dk wrote on 17/11/01 16:13:

> Det spørgsmål *er* faktisk drøftet her i gruppen for ikke så længe
> siden!
> Hvis man (økonomisk overkommeligt) kunne flytte sin usegoroup-betjening
> uden at flytte email, ville jeg sikkert gøre det - og i øvrigt er jeg
> vel næppe eneste TDC-bruger her?

Nej men du er den eneste der piver over det. Iøvrigt er det vel ikke
uoverkommeligt at skifte emailadresse. Det er vist gjort før. Men det er vel
et spørgsmål om hvad du prioriterer højest.

> På hvilken server?

news.sunsite.dk

--
/peter

"ALL YOUR INNOVATIONS ARE BELONG TO US." -- Bill Gates
( to Steve Jobs after demoing MS-Windows XP )

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 18-11-01 07:36

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:
> Nej men du er den eneste der piver over det.

Javist - og jeg fortsætter med det, så længe TDC volder mig
(uforklarlige,) MacSOUP-relaterede problemer! :)

Jeg prøvede nemlig for et øjeblik siden at hente news fra samme TDC
server via min PC (Outlook Express) - og det fungerede OK!?

Nu er spørgsmålet:
Hvordan pokker kan det mon være, at jeg med MacSOUP kan få forbindelse
til TDC serveren, kan sende meddelelser *til* serveren - men ikke kan
*hente* meddelelser fra den??

Med de to andre news servere, jeg bruger, er der ingen problemer!

Jeg vil gerne høre fra andre, der - med eller uden problemer! -
benytter MacSOUP/TDC.

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 18-11-01 07:44

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:
> Jeg prøvede nemlig for et øjeblik siden at hente news fra samme TDC
> server via min PC (Outlook Express) - og det fungerede OK!?

Jeg bør vel tilføje, at det drejer sig om

dtext.news.tele.dk

(, som jeg for ikke så længe siden af TDC blev anbefalet at benytte!)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 18-11-01 09:21

Hans H.V. Hansen skrev:

> Hvordan pokker kan det mon være, at jeg med MacSOUP kan få forbindelse
> til TDC serveren, kan sende meddelelser *til* serveren - men ikke kan
> *hente* meddelelser fra den??

<http://kundeservice.opasia.dk/driftsinfo/statusmeddelelser/index.php?id
=31955>

Der står her, at man skal "nulstille" sin gruppeliste. Så vidt jeg har
erfaret, betyder det, at man skal oprette sine grupper igen i MacSOUPs
liste over grupper. Altså slet "dk.edb.mac" fra listen og opret den
igen...

Hvis man har gamle meddelelser i en gruppe, som man godt vil gemme, kan
man simpelthen gøre gruppen inaktiv (vælg gruppe og tryk [æble][I]), og
så oprette gruppen igen i gruppelisten, så der er to grupper med samme
navn - en aktiv og en inaktiv.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 18-11-01 12:52

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:
> [...]
> man simpelthen gøre gruppen inaktiv (vælg gruppe og tryk [æble][I]), og
> så oprette gruppen igen i gruppelisten, så der er to grupper med samme

Det var li'egodt pokkers! Det virker - og dog??:

I de danske grupper, som jeg jo i mellemtiden har fulgt via sunsite,
valgte jeg hentning af 5 nyeste meddelelser. Dem, jeg modtog, var 2 dage
gamle - og så blev de i øvrigt placeret i de 'inaktive' mapper!! ;)
Derudover abonnerer jeg på én udenlandsk gruppe - men dér så det ud til
at jeg fik de nye meddelelser med(?)

Og for at det ikke helt skal være løwn har jeg nu også kigget på TDCs
omtalte udmelding - hvoraf fremgår, at de har mistet artiklerne efter
12. ds., men det må vel så formodentlig være skrevet 18. ds., da de kom
igang igen??

En omgang rod er det i kvert tilfælde!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 18-11-01 13:22

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:
> En omgang rod er det i kvert tilfælde!

Ydermere ser det ud som om det er nødvendigt at 'nulstille' *hver gang*,
man vil synkronisere!?

Jeg har netop skrevet til kundeservivce - vi får se!!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 18-11-01 14:01

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:
> Jeg har netop skrevet til kundeservivce - vi får se!!

Nu har jeg også *talt* med dem!:
De oplyser, at der fortsat _er_ probleemr (med samtlige news servere),
som tidligst kan forventes afhjulpet i morgen!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : N/A

Dato : 16-11-01 20:15

Fra : Peter Kiil

Dato : 16-11-01 20:15

in article 1f2z9is.1t3t1ta8eruu0N%h2vh@post6.tele.dk, Hans H.V. Hansen at
h2vh@post6.tele.dk wrote on 16/11/01 18:24:

> [...]
> af!)

Skulle du ikke bare skifte udbyder i stedet for at blive ved med at pive
over store stygge TeleDK? Og Sunsite kører fint herfra.
--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 17-11-01 16:13

Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 09-11-01 18:17