[DVD] Hong Kong Legends i julegavehumør!
Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-11-01 23:49

Jeg ved ikke om andre allerede har hørt nyhederne, eftersom de vist først
bliver officielle imorgen, men britiske Hong Kong Legends har ifølge
www.bulletsandbabesdvds.co.uk indgået en superaftale, der absolut må
betegnes som årets julegave til alle os fans af Hong Kong Cinema: De får
råderet over en stor del af Golden Princess' bagkatalog.

Jeg er HELT oppe at ringe. Blandt de bekræftede titler befinder sig
klassikere som Ringo Lams City on Fire, Prison on Fire og Prison on Fire 2,
Tsui Harks Peking Opera Blues, John Woos A Better Tomorrow II, The Killer
(!), A Bullet in the Head og Once a Thief og ikke mindst hele den
fantastiske A Chinese Ghost Story-serie.

Når man ser på den standard de hidtil har lagt for deres udgivelser - alle
restaurerede, ucensurerede og i 16:9, så må aftalen jo nærmest betegnes som
mirakuløs. HKLs version af The Killer burde nemt kunne gøre Criterions til
skamme.

Jeg kan næsten ikke vente, selvom det naturligvis kommer til at tage et pænt
stykke tid, før de første udgivelser ser dagens lys.

MVH
Jens

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 09-11-01 00:14

Jens Thomsen skrev:

> Jeg er HELT oppe at ringe.

Jeg kunne ikke være mere enig. Det er en fantastisk nyhed! Nu må vi
håbe, at de holder den høje standard - men hvorfor skulle de ikke også
det! Jeg glæder mig især til A Chinese Ghost Story-filmene...

De mangler bare at få fat i rettighederne til Drunken Master 2, så ville
alt være perfekt!

Og hvorfor har de egentlig aldrig udgivet Once Upon A Time In China 3?
Er den meget dårligere end de to fantastiske forgængere eller hvad?

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-11-01 11:58

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> De mangler bare at få fat i rettighederne til Drunken Master 2, så ville
> alt være perfekt!

Det ser desværre ikke ud til at være en mulighed pt., selvom HKL åbenbart
får mange forespørgelser på den: Den er nævnt i deres FAQ.

> Og hvorfor har de egentlig aldrig udgivet Once Upon A Time In China 3?

Kommer i januar.

MVH
Jens

Fra : Ole Kofoed

Dato : 09-11-01 00:56

Jens Thomsen skrev i meddelelsen
<3beb0b32$0$234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
Killer
>(!), A Bullet in the Head og Once a Thief og ikke mindst hele den
>fantastiske A Chinese Ghost Story-serie.

Fedt, det lader til at jeg så for tredje gang må købe "The Killer", godt
jeg ikke har fået bestilt den franske, hvor den lange version er med
(incl. engelske tekster). Peking Opera Blues skal helt sikkert
udskiftes. A Chinese Ghost Story skal også købes, jeg har mærkeligt nok
ikke set en eneste af dem. well, det ender nok med køb af dem alle

> [...]
alle
>restaurerede, ucensurerede og i 16:9, så må aftalen jo nærmest betegnes

Der er nogle af dem der er censurerede, umiddelbart husker jeg "Eastern
Condors" og "Iron Fisted Monk" + muligvis "Body Weapon".

Mvh.

Ole

Fra : David Schjelde

Dato : 09-11-01 13:18

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote in message

[snip]

>HKLs version af The Killer burde nemt kunne gøre Criterions til
> skamme.

Er der nogen forskel på Criterions DVD version af The Killer og så deres LD
version af samme?

David

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-11-01 19:02

"David Schjelde" <dauis@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> [snip]

> Er der nogen forskel på Criterions DVD version af The Killer og så deres

Jep. CAV-udgaven indeholder kommentarspor, fraklippede scener, 11 trailers
fra forskellige John Woo-film, en John Woo-biografi inkl. et interessant,
men meget kort blik på hans idé med at adskille figurerne ved at give hver
et unikt våben og hans manipulation af våbenlyde, en studenterfilm og en
guide til HK film.

DVD'en indeholder kun kommentarsporet og de fraklippede scener.

Trailerne og studenterfilmen er i stedet flyttet over til Hard-Boiled
DVD'en, som også indeholder en biografi og et blik på HK gangsterfilm (taget
fra Hard-Boiled LD'en), mens filmguiden og sammenligningen af våben og lyd
ikke findes andre steder end på LD.

MVH
Jens

Fra : Morten DH

Dato : 10-11-01 11:36

HKL skulle vel ikke have en webside hvor man kan læse mere???

Iøvrigt glad for (som ny i gruppen) at kunne konstatere jeg ikke er den
eneste som ser film som ikke nødvendigvis har været på top3'en i Hollywood

Nogen gode råd til hvordan man overtaler sine venner til at se Hard Boiled -
selvom der skal læses undertekster og de ikke kender Chow Yun-Fat (hey gode
venner er svære at få fat på efterhånden...)?

Den film burde da i hvert fald åbne øjnene på de fleste...

Jens Thomsen <jens@groenjord.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3beb0b32$0$234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Jens Thomsen

Dato : 10-11-01 13:47

"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> skrev i en meddelelse

> HKL skulle vel ikke have en webside hvor man kan læse mere???

Det kan du tro:
<http://www.hongkonglegends.co.uk/>

> Iøvrigt glad for (som ny i gruppen) at kunne konstatere jeg ikke er den
> eneste som ser film som ikke nødvendigvis har været på top3'en i Hollywood

Jeg har det helt på samme måde. Det er altid rart at have nogen at dele sine
interesser med. Jeg finder ofte inspiration til nye filmtitler her i
gruppen.

> [...]
gode
> venner er svære at få fat på efterhånden...)?

Det kommer jo nok an på, hvad de normalt ser. Slå evt. lidt på
actionaspektet: At der bliver fyret flere skud af end i samtlige Die Hard
tilsammen.

Jeg er så heldig, at min vennekreds altid har været åben for nye, spændende
filmoplevelser - til gengæld er kæresten lidt mere genstridig. Der er dog
lykkes mig at slæbe hende ind til både Johnnie To på Natfilmfestivalen og
Wong Kar-Wais In the Mood for Love, så måske er jeg ved at få skovlen under
hende? Hun er i hvert fald begyndt at spørge interesseret til Takeshi
Kitano.

MVH
Jens

Fra : Anders Nielsen

Dato : 10-11-01 14:38

Morten DH <morten@no-spam-drejoe.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9sj042$hpe$2@sunsite.dk...
> [...]
gode
> venner er svære at få fat på efterhånden...)?
>
> Den film burde da i hvert fald åbne øjnene på de fleste...

Well jeg fik prakket The Killer på en af mine venner uden de store
problemer. Han er i forvejen åben for andet end Hollywood crap (fik lokket
ham til at se Tenebre også). Helt hjernevaskede hollywood freaks tror jeg
måske kan være svært at få lokket til at se alternativ film. Hvis de ellers
er nogenlunde fornuftige mennesker tror jeg det en god idé, at starte med
noget lidt mere i retning af mainstream hollywood. F.eks Hard Boiled (som jo
var Woo's "adgangsfilm" til hollywood mere eller mindre). Hvis dine venner
eventuelt har set (og synes om) Crouching tiger burde Wing Chun også
virke... (Den bliver vist snart udgivet i de amerikanske biografer af samme
grund).
Måske du kan vise dem city on fire hvis du siger: "Hey vil i se den film
som Tarantino nakkede idéen(hele scener) fra til reservoir dogs?" Måske det
kan virke :) (har ikke selv prøvet tho)
Jeg kan sige, at en af mine venner som normalt er RIMELIG mainstream synes
rigtig godt om Iron Monkey og har for nyligt bedt om at låne flere i "samme
genre".
Det kan være svært at få dem til at se lyset. Håber det lykkedes for dig :)

vh Anders