MTV Europe Music Awards 2001 [spoiler]
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-11-01 00:11

FUT: dk.kultur.musik

Priser:

BEST GROUP Limp Bizkit
BEST R&B Craig David
BEST DANCE Gorillaz
BEST MALE Robbie Williams
BEST FEMALE Jennifer Lopez
BEST VIDEO The Avalanches: Since I Left You
WEB AWARD Limp Bizkit
BEST SONG Gorillaz: Clint Eastwood
BEST HIP HOP Eminem
BEST POP Anastacia
BEST NEW ACT Dido
BEST ROCK Blink 182
BEST ALBUM Limp Bizkit [What?!]

Liveoptrædender:

Kylie Minogue
Fred Durst m.fl.
Dido
Jay-Z
Basement Jaxx
Craig David
Mary J. Blige [!]
Rammstein
Travis
REM
Depeche Mode
Blink 182

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-11-01 00:27

FUT dk.kultur.musik

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk>
> Priser:

Og jeg glemte lige:
FREE YOUR MIND AWARD
Treatment Action Campaign (sydafrikansk anti-aids-org.)
BEST NORDIC ACT Safri Duo [!]

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : *Xray

Dato : 09-11-01 08:05

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en meddelelse

> BEST MALE Robbie Williams
> BEST FEMALE Jennifer Lopez

Tja det var vel at forvente. Boooring siger jeg bare...

*Xray

Fra : Lars Stokholm

Dato : 09-11-01 08:19

On Fri, 9 Nov 2001 08:04:44 +0100, "*Xray" <mrsmooth@nospam.privat.dk>
wrote:

>"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en meddelelse

>Tja det var vel at forvente. Boooring siger jeg bare...
>
>*Xray

Enig....

Venlig hilsen,
Lars

Fra : Henrik Boegh

Dato : 11-11-01 10:49

*Xray told the rest of dk.kultur.musik:

[...]

> Tja det var vel at forvente. Boooring siger jeg bare...

Men meget politisk korrekt.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Gizmoduck

Dato : 09-11-01 11:38

On Fri, 9 Nov 2001 00:11:09 +0100, "Peter Brandt Nielsen"
<brandt@etklikherfra.dk> wrote:

>FUT: dk.kultur.musik
>
>Priser:
>

>BEST DANCE Gorillaz

dance? nu har jeg godt nok kun hørt den der clint eastwood...men det
lyder da ikke som dance for migG(?)

>BEST NEW ACT Dido

hun er vel strengt taget ikke "new" mere...har da været her i et par
år(fik sit mainstream gennembrud sammen med eminem i år dog)

>BEST ROCK Blink 182

*host host* no comments.......og så alligevel....ROCK?

>BEST ALBUM Limp Bizkit [What?!]

sjovt som denne genre er det mest trendy i år....de må sq skifte hele
juryen ud hvert eneste år....

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : Kasper

Dato : 09-11-01 13:51

On Fri, 09 Nov 2001 11:37:55 +0100, Gizmoduck
<gizmoand@nospamworldonline.dk> wrote:

>dance? nu har jeg godt nok kun hørt den der clint eastwood...men det
>lyder da ikke som dance for migG(?)

Enig. Det har ikke meget med "dance" genren at gøre. I det hele taget
synes jeg der mangler en kategori, eller flere, for elektronisk musik.

>sjovt som denne genre er det mest trendy i år....de må sq skifte hele
>juryen ud hvert eneste år....

Det er vist seerne der stemmer.

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-11-01 18:17

"Kasper" <nospam@for.me>

> Enig. Det har ikke meget med "dance" genren at gøre.

Deres twostep-agtige remix af i hvert fald de to første singler
har været de mest spillede (på radio) - ellers havde de nok
været i rock-afdelingen.

> I det hele taget synes jeg der mangler en kategori, eller
> flere, for elektronisk musik.

Jeg tror, det er den, de kalder dance. Daft Punk var bl.a. nomi-
neret, men jeg ikke andre. Men man kunne godt argumentere
for, at der kunne være lidt flere kategorier.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Kasper

Dato : 09-11-01 22:26

On Fri, 9 Nov 2001 18:16:47 +0100, "Peter Brandt Nielsen"

>Deres twostep-agtige remix af i hvert fald de to første singler
>har været de mest spillede (på radio) - ellers havde de nok
>været i rock-afdelingen.

Ja, ok, men når man skal kategorisere musik,bliver man da nødt til at
gå efter original numrene, og ikke de remixede versioner....ellers
bliver det noget rod.

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-11-01 01:07

"Kasper" <nospam@for.me>
> Ja, ok, men når man skal kategorisere musik,bliver man da nødt til at
> gå efter original numrene, og ikke de remixede versioner....ellers
> bliver det noget rod.

Hvis man kan sige (og det kan man), at det er dance-versionerne,
der har været hits, så synes jeg ikke, der er noget galt i, at de
kommer med i dance-kategorien. For min skyld måtte de også
gerne have været med i rockkategorien, men det var de af den
ene eller anden grund ikke.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Kasper

Dato : 10-11-01 13:46

On Sat, 10 Nov 2001 01:07:16 +0100, "Peter Brandt Nielsen"
<brandt@etklikherfra.dk> wrote:

>Hvis man kan sige (og det kan man), at det er dance-versionerne,
>der har været hits, så synes jeg ikke, der er noget galt i, at de
>kommer med i dance-kategorien.

Hvis det var tilfældet, skulle det da næsten være remixeren der blev
nomineret, så.

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Gizmoduck

Dato : 10-11-01 14:42

On Sat, 10 Nov 2001 13:46:19 +0100, Kasper <nospam@for.me> wrote:

>Hvis det var tilfældet, skulle det da næsten være remixeren der blev
>nomineret, så.

eller simpelt hen lave en "best remix" kategori...hvor det er
remixeren f.eks. fatboy slim der er nomineret

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-11-01 16:08

"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk>
> eller simpelt hen lave en "best remix" kategori...hvor det er
> remixeren f.eks. fatboy slim der er nomineret

Det er faktisk en god idé. Det ville i hvert fald svare til
det fokus, der ofte er på remix og deres ophavsmænd.

Jeg tror, jeg ved lejlighed finder en e-mail-adresse og
foreslår det til MTV. Okay?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Gizmoduck

Dato : 10-11-01 16:29

On Sat, 10 Nov 2001 16:08:24 +0100, "Peter Brandt Nielsen"
> [...]

>det fokus, der ofte er på remix og deres ophavsmænd.
>
>Jeg tror, jeg ved lejlighed finder en e-mail-adresse og

helt ok :)

men når man tænker på hvor meget interesse mtv normalt har for deres
"kunder" så skal du nok ikke forvente et svar andet end et auto-reply
hehe

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-11-01 18:27

"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk>

> men når man tænker på hvor meget interesse mtv normalt har for deres
> "kunder" så skal du nok ikke forvente et svar andet end et auto-reply
> hehe

Det er da ellers "kunderne", der bestemmer, hvem priserne
går til.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Kasper

Dato : 10-11-01 23:58

On Sat, 10 Nov 2001 18:27:25 +0100, "Peter Brandt Nielsen"

>Det er da ellers "kunderne", der bestemmer, hvem priserne
>går til.

Ja, det er faktisk en rigtig god idé, og det tror jeg da osse selv MTV
kan se : )

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : nikolaj borg

Dato : 11-11-01 00:14

"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk> wrote in message
> eller simpelt hen lave en "best remix" kategori...hvor det er
> remixeren f.eks. fatboy slim der er nomineret

Jeg mindes, at det kun er et par år siden, at man overhovedet begyndte at
have en kategori for "bedste producer" (ret mig, hvis jeg tager fejl). Det
er temmeligt pudsigt, i betragtning af, hvor stor betydning produceren har,
særligt for den elektroniske musik (men overhovedet ikke _kun_ den
elektroniske).

Det mystiske ved mangelen på en "remix" kategori er, at remixere bliver
hyldet som stjernet idag, modsat for 5-10 år siden, hvor de var så godt som
ukendte (undtagen måske blandt "rigtige kendere")

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-11-01 11:13

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk>
> Jeg mindes, at det kun er et par år siden, at man overhovedet begyndte at
> have en kategori for "bedste producer" (ret mig, hvis jeg tager fejl).

Okay da - der er ikke nogen bedste producer-pris ved MTV EMA,
men du tænker måske på Grammyerne (USA), MEN der har de også
(det har jeg lige tjekket) en Remixer of the year-pris, som i år gik til
Hex Hector!

> Det mystiske ved mangelen på en "remix" kategori er, at remixere bliver
> hyldet som stjernet idag, modsat for 5-10 år siden, hvor de var så godt som
> ukendte (undtagen måske blandt "rigtige kendere")

Enig.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Invader Zim

Dato : 09-11-01 23:54

> dance? nu har jeg godt nok kun hørt den der clint eastwood...men det
> lyder da ikke som dance for migG(?)

Det gør det sgu heller ikke for mig...

> hun er vel strengt taget ikke "new" mere...har da været her i et par
> år(fik sit mainstream gennembrud sammen med eminem i år dog)

Du mener sidste år...

> *host host* no comments.......og så alligevel....ROCK?

> sjovt som denne genre er det mest trendy i år....de må sq skifte hele
> juryen ud hvert eneste år....

Jeg er temmelig sikker på at det er salgstallene og antallet af gange man
er på coveret af Rolling Stone og Circus Magazine der for det meste gør
det... og hvilket pladeselvskab der betaler MTV mest.

-Invader Zim

np: Collide - Beneath The Skin

Fra : Gizmoduck

Dato : 10-11-01 14:46

>Du mener sidste år...

ja...det bliver det jo ikke bedre af? ;)

Fra : Ingrid Kristensen

Dato : 09-11-01 14:11

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message

> BEST HIP HOP Eminem
Jammen det er også ved at være for trist at høre gangsterrappere rappe om
widescreen TVs.
Ikris

--
Posted from 213.237.104.171.adsl.by.worldonline.dk [213.237.104.171]

Fra : Ingrid Kristensen

Dato : 09-11-01 14:20

> BEST DANCE Gorillaz
> BEST SONG Gorillaz: Clint Eastwood

Det er rart at se, at et fedt band som det semisyntetiske Gorillaz gjorde sig
gældende. Det er både pudsigt, humoristisk og bare så stilfuldt.
Ikris

--
Posted from 213.237.104.171.adsl.by.worldonline.dk [213.237.104.171]

Fra : Mikkel de Winther

Dato : 09-11-01 14:42

"Ingrid Kristensen" <ikris@excite.ca> wrote in message

> Det er rart at se, at et fedt band som det semisyntetiske Gorillaz gjorde
sig
> gældende. Det er både pudsigt, humoristisk og bare så stilfuldt.
> Ikris

Men hvordan de kunne vinde Best Dance foran bl.a. Faithless forstår jeg
ikke.

m.
--
Movie quote of the day:
- "I expected the Rocky Mountains to be a little rockier than this."

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-11-01 18:17

"Ingrid Kristensen" <ikris@excite.ca>

> Det er rart at se, at et fedt band som det semisyntetiske Gorillaz gjorde sig
> gældende. Det er både pudsigt, humoristisk og bare så stilfuldt.

Enig.

Damon Albarn var i øvrigt det nærmeste, man kom på en
"skandale" [play file psychoshowerscene.mp3]: Han sagde et
par ord om at stoppe krigen i Afghanistan. [Læseren: Øv, ikke
andet?]

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ulrich Böttger

Dato : 09-11-01 19:26

In article <9sf3iv$c1o$1@sunsite.dk>, brandt@etklikherfra.dk says...

[SNIP]

Bliver showet genudsendt på et eller andet tidspunkt?

Mvh Ulrich

Fra : Kasper

Dato : 09-11-01 22:26

On Fri, 9 Nov 2001 19:26:04 +0100, Ulrich Böttger
<ulrich_egholm@stofanet.dk> wrote:

>[SNIP]
>
>Bliver showet genudsendt på et eller andet tidspunkt?

Ja, ca. 60 gange : )

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 10-11-01 00:30

--

> Ja, ca. 60 gange : )

og derefter kommer "Best of MTV Video award" ca. 25 gange.....

/Troels

Fra : Invader Zim

Dato : 10-11-01 00:50

"Troels Lund Laursen" <lundlaursen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> --

> og derefter kommer "Best of MTV Video award" ca. 25 gange.....
>

> /Troels

Du mener 75... ;)

-Invader Zim

np: Dillenger Escape Plan - I Love Secret Agents

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 10-11-01 01:11

> Du mener 75... ;)

sorry... tænkte på 96... sidste år var det jo 75

/Troels

Fra : Mikster

Dato : 16-11-01 20:02

"Troels Lund Laursen" <lundlaursen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> og derefter kommer "Best of MTV Video award" ca. 25 gange.....

Og hvad er det for noget med det der "10 best performances" som de har vist
de sidste 5-6 år med de samme 5-6 år gamle sange?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-11-01 01:09

"Kasper" <nospam@for.me>

> Ja, ca. 60 gange : )

Og det bliver givetvis også vist på TV2, TV4 el.lign. på et
senere tidspunkt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 10-11-01 11:02

Det er altid rart at vide at mit boycot af mtv ikke er forgæves. Magen
til lort skal man lede længe efter. Er der overhovedet et eneste af
disse producer bands der har skrevet deres egne sange?

Fra : Gizmoduck

Dato : 10-11-01 14:47

On Sat, 10 Nov 2001 11:02:19 +0100, Thomas Lund Hansen
<thomas@BACKSPACETHISbendejo.dk> wrote:

>Det er altid rart at vide at mit boycot af mtv ikke er forgæves. Magen
>til lort skal man lede længe efter. Er der overhovedet et eneste af
>disse producer bands der har skrevet deres egne sange?

jeg vil næsten tro at damon albarn er mand for at skrive en sang...men
jeg har min tvivl med alle de andre

Fra : Mikkel de Winther

Dato : 10-11-01 15:47

"Thomas Lund Hansen" <thomas@BACKSPACETHISbendejo.dk> wrote in message
> Det er altid rart at vide at mit boycot af mtv ikke er forgæves. Magen
> til lort skal man lede længe efter. Er der overhovedet et eneste af
> disse producer bands der har skrevet deres egne sange?

Jeg går ud fra at Limp Bizkit, Gorillaz, Eminem, Anastacia, The Avalanches,
Dido og Blink 182 skriver sine egne sange, men det er ikke noget jeg ved.

Dem der så er tilbage er Robbie Williams, Craig David (som ved sin
live-optræden igen viste at han faktisk synger rigtig godt) og Jennifer
Lopez.

m.
--
Movie quote of the day:
- "In the forest, the wolf lives for 5 years and the donkey for 9."

Fra : Gizmoduck

Dato : 10-11-01 17:33

On Sat, 10 Nov 2001 15:47:06 +0100, "Mikkel de Winther"
<mikkel-wNO@SPAMworldonline.dk> wrote:

> [...]
>
>Dem der så er tilbage er Robbie Williams, Craig David (som ved sin
>live-optræden igen viste at han faktisk synger rigtig godt) og Jennifer

anastacia har jeg min tvivl omkring, og egentlig også blink 182....

Fra : Steffen Hansen

Dato : 16-11-01 01:52

Thomas Lund Hansen wrote:

> Det er altid rart at vide at mit boycot af mtv ikke er forgæves. Magen
> til lort skal man lede længe efter. Er der overhovedet et eneste af
> disse producer bands der har skrevet deres egne sange?

Jeg kan kun give dig ret. Bortset fra Dido er det virkelig en omgang lort.

--
Steffen Hansen

Senior Software Engineer, Klarälvdalens Datakonsult AB

email: hansen@kde.org, steffen@klaralvdalens-datakonsult.se,
steffen@hrhansen.dk, stefh@huleboer.dk
www: http://www.hrhansen.dk