Office 2001 og Fona
Fra : CC-Consult/ Claus Ch~

Dato : 08-11-01 11:02

Jeg har lige haft en rigtig sjov oplevelse i Fona.

Jeg går i Fona i Hjørring for at købe Office 2001 (student) til min iMac.
Ekspedienten viser mig først en kasse med en XP udgave, men da jeg præcisere
at jeg gerne vil købe Mac udgaven som de reklamere for på deres web-site
siger han "Prøv i Fleggaard, de har en masse Mac ting" Jeg prøver men de har
den ikke hjemme. Jeg skriver nu en mail til Fona via deres web-site og
modtager svaret at de ikke føre nævnte produkt.

Jeg har sendt en mail hvor jeg udtrykker min undren over reklamen på deres
web-site men har ikke fået svar endnu!

--
Claus Christiansen og iGor iMac

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-11-01 13:35

Hej Claus

Jeg forstår udmærket din frustration. Det er ikke første gang, det er sket
hverken i Fona eller andre tilsvarende butikker.

Problemet er, at det ikke i det tilfælde her er Fona, der bestemmer, hvilke
produkter, de vil have eller ikke have. Studenterrabatterne er en seperat
aftale mellem Microsoft og de danske uddannelsesinstitutioner, såsom
universiteter, seminarier, handelsskoler og ande højere uddannelses- og
skoleområder.

Så Fona er rent faktisk _forpligtet_ til at levere et hvilket som helst MS
produkt - til hvilken som helst platform af de produkter, der er omfattet af
ordningen. Det er hverken Fona, Merlin, Fredgaard eller andre, der 'betaler'
rabatten, - det gør Microsoft derimod.

mvh. Erik Richard

CC-Consult/ Claus Christiansen wrote:

> [...]
> modtager svaret at de ikke føre nævnte produkt.
>
> Jeg har sendt en mail hvor jeg udtrykker min undren over reklamen på deres

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-11-01 15:40

In article <3BEA7C07.3593997F@mail1.stofanet.dk>,

> Så Fona er rent faktisk forpligtet til at levere et hvilket som helst MS
> produkt - til hvilken som helst platform af de produkter, der er omfattet af
> ordningen.

Fona bestemmer suverænt hvilke produkter de vil have på hylderne. At MS
og de danske uddannelsesinstitutioner har indgået en aftale har ingen
betydning for andre.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-11-01 15:08

Hej Martin

Jo, hvis der er bestemte firmaer, som er med i aftalen, så er det en del af den
certificering, som firmaet har for legalt at kunne sælge M$ produkter i al
almindelighed.

Og jeg har haft en snak med Fona her, og de mente faktisk også, det var en fejl,
at de ikke havde bare nogle få stykker hjemme, så han ville tage kontakt til
hovedkontoret straks for at få tingene ordnet. Han læste rent faktisk op af
aftalen med M$ for mig.

Og samtidig fortalte han noget, som også er helt nyt for mig !! - At Fona i
øjeblikket skulle være i forhandlinger om at blive Mac-forhandler af især iBook
og iMac, og at de ventede en snarlig afgørelse....

mvh. Erik Richard

Fra : N/A

Dato : 09-11-01 01:12

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-11-01 01:12

Hej Jesper

Nej, jeg er ikke sikker på det. - Fona her har tidligere haft Macintosh, men
droppede det, da de 'dyre PowerMac' (PM 7xxx, 8xxx og 9xxx) modeller kom frem.

Og mht DDB? hmmm....(-

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Og Den Danske Bank lovede også for flere år siden at der snart kom en
> Mac løsning. Tror du ikke bare han kunne fornemme at du på den måde
> ville forlade biksen igen ?

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Søren Straszek

Dato : 09-11-01 07:53

CC-Consult/ Claus Christiansen <cfc@cc-c.dk> wrote:

> [...]
> modtager svaret at de ikke føre nævnte produkt.
>
> Jeg har sendt en mail hvor jeg udtrykker min undren over reklamen på deres

Du kan købe den online fra www.nemcomputer.dk
Søren Straszek