Aprospos Aldi
Fra : Peter Westh

Dato : 08-11-01 08:27

Så er det vel nok den discountkæde, der har lavest status overhovedet. Hvis
Carsten Jensen ikke vil sætte sin fod i Netto, så er Aldi så langt ude at
han næppe overhovedet aner, at den eksisterer.

Det princip, Aldis indkøbere følger, er at finde alternative, ofte tyske,
mærker, som er billigere end de, andre kæder fører. Nogle af varerne er af
da også af lavere kvalitet, f.eks. deres kaffe, og man føler sig decideres
u-trendy ved bare at komme der.

Men faktisk er der også en del Aldi-varer, som er langt bedre end
konkurrenternes. I lang tid havde Aldi den bedste billige olivenolie (et
portugisisk mærke, jeg har ikke prøvet den de fører nu). På min indkøbstur i
går, fandt jeg primært to interessante ting:

* Deres rosiner: Det er samme sort som de evindelige Californiske rosiner.,
man får alle andre steder, men de kommer fra Tyrkiet. De er mindre, mere
koncentrerede, næsten som korender. De smager som rosiner købt på et støvet,
græsk eller tyrkisk marked, af sol og blå himmel.

* Deres Oksebacon: Midt mellem stegemargarine og havregryn fandt jeg nogle
pakker med Presuta Oksebacon til 90 kroner kiloet. Røget, tørret oksekød
lavet i Danmark efter de bedste østeuropæiske traditioner af firmaet
Bosanski Lonac (se http://www.bosanskilonac.dk/dansk.html ). Næsten sorte,
benhårde stykker kød med et stykke snor i enden der viser, at det er lavet
efter naturmetoden. Det smager ganske enkelt fantastisk.

Så, en tur i Aldi er hermed anbefalet.

MVH

Peter

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-11-01 09:34

Peter Westh skrev:

> Men faktisk er der også en del Aldi-varer, som er langt bedre
> end konkurrenternes.

Eller lisså gode, men billigere end konkurrenternes:

*   Økologiske æg

*   Økologisk let-, mini- og skummetmælk

*   Katjes saltsild (i 300 g-poser, uhm!)

*   Bananer (men køb dem den dag de ankommer)

*   A+C-juice (kartonen har udseendet imod sig, men juicen
   smager IMHO fremragende)

*   Fromage frais

*   Røget laks

*   Delikato tomatketchup (god!), den i den store flaske

*   LUX kattemad på dåse

for nu at nævne nogle af de varer jeg jævnligt køber i Aldi.

// Klaus

Fra : Jens

Dato : 09-11-01 08:47

> Eller lisså gode, men billigere end konkurrenternes:

Cornflakes i karton'er: 14.95,- Er mindst ligeså god som Kelloggs' til
28.95.

/Jens

Fra : Bjarne Schmidt

Dato : 19-11-01 18:54

Jens <a.b.renner@gmx.de> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns91545948DF6A2jpjatnutsdotdk@130.227.3.84...

Havregryn, som er betydeligt bedre og vist nok også billigere
Men noget af deres personale er under al kritik, i den afdeling jeg normalt
bruger er de helt under lavmålet, flabede og langsomme og der flyder altid
med papkasser overalt.

Hilsen Bjarne

Fra : Jens

Dato : 21-11-01 08:06

"Bjarne Schmidt" <ellehus@schmidt.mail.dk> wrote in

> Men noget af deres personale er under al kritik, i den afdeling jeg
> normalt bruger er de helt under lavmålet, flabede og langsomme og der
> flyder altid med papkasser overalt.
>
> Hilsen Bjarne

Her i Sønderborg er der meget pænt og personalet er rigtig flinke.

mvh
/Jens

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 09-11-01 12:29

Jeg forstår ikke dit apropos!?

Har Carsten Jensen og Netto netop været vendt i gruppen?

vh/Torben

Fra : Peter Westh

Dato : 09-11-01 13:27

Det var med henvisnig til news:2eRF7.646$QN4.4155@news.get2net.dk...

> Har Carsten Jensen og Netto netop været vendt i gruppen?

Nej, det er vist nogen tid siden, tror jeg.

MVH

Peter

Fra : Thorfinn

Dato : 09-11-01 13:23

"Peter Westh" <pwesth@worldonline.dk> wrote:
> Så er det vel nok den discountkæde, der har lavest status overhovedet. Hvis
> Carsten Jensen ikke vil sætte sin fod i Netto, så er Aldi så langt ude at
> han næppe overhovedet aner, at den eksisterer.

Ok som tysk født kender jeg nok til Albrecht brothers (for resten de
to brødre regnes som Europas rigeste). Men jeg gider simpelthen ikke
at sætte en fod i deres butikker. Bare at man skal forbi deres rådne
plastikgrøntsager ....

Aldi har aldrig mere end 999 varer - det kan deres kasse- og
lagersystemer ikke klare. I Tyskland er der forskel mellem Aldi Nord
og Aldi Syd (de to brødre har simpelthen delt landet i 2) med hver sit
vareudbud men med en række ting der findes både i Aldi Syd og Aldi
Nord. Aldi Danmark har tilpasset deres vareudbud de danske forhold.

De jeg kender fra Aldi Nord og savner i Aldi Danmark er:
- Charette bordeaux rødvin til 20 kr. (genial til at reducere og bruge
i sovs)
- Sekt, tør Riesling til 36 kr. - når tøserne kommer på besøg
- Champagne til 80 kr - og den holder
- De smaskbillige languster - de smager godt nok ikke ret meget, men
er genial
til spiseligt pynt på et kold bord.
- De store Haribo vingummi poser

Alt det findes ikke hos Aldi Danmark og derfor synes jeg ikke at
butikken er et besøg værd.

Der nogen der synes at Aldi er kult og stå i kø for at få deres
onsdagstilbud http://www.aldifan.de

BTW: Aldi er Tysklands største forhandler af computere

hilsen
Sebastian Thorfinn

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 10-11-01 16:34

9 Nov 2001 04:22:49 -0800, skrev thorfinn@forum.dk (Thorfinn) :

>De jeg kender fra Aldi Nord og savner i Aldi Danmark er:
>- Charette bordeaux rødvin til 20 kr. (genial til at reducere og bruge
>i sovs)

Enig, den er god - også som drikkevin til hverdag (vi kalder den
frikadellevin her i familien)

De har også en skøn, tør italiensk hvidvin - Soave, som smager af sol
og sommer og en tur med campingvogn til Gardasøen - til kun ca. 12 kr.

Derudover har de en rigtig god brieost, mild og fed - sådan som
_jeg_ elsker en brie, men det er selvfølgelig en smagssag. Osten er
oval i formen - lidt anderledes end hvad en brie plejer at være.

--
Gitte Sørensen news@gittes.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : Henrik Vest

Dato : 15-11-01 16:12

> Ok som tysk født kender jeg nok til Albrecht brothers (for resten de
> to brødre regnes som Europas rigeste).
Nå ja så hellere vælge Hr Salling og Hr Møller - hvad har ejernes
formue med kvaliteten varerne at gøre ??

> Bare at man skal forbi deres rådne plastikgrøntsager ....
Ja så skulle du tage forbi Fakta (Kolding) - der er godt nok ikke
plastikgrønt, men rådent det er det !

> Alt det findes ikke hos Aldi Danmark og derfor synes jeg ikke at
> butikken er et besøg værd.
Det du nævner, virker nu da heller ikke som om det var et Aldi
besøg værd

> BTW: Aldi er Tysklands største forhandler af computere
Ja tak, jeg forsøgte mig sidste år med et "røverkøb" af den bærbare
Medion maskine - gode specifikationer og særdeles god pris, men ..
efter at have sendt maskinen til det tilknyttede service værksted to
gange (den ene gang gik der over en måned før jeg fik den retur)
fik jeg nok og returnerede den.
Måske

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 10-11-01 05:55

"Peter Westh" <pwesth@worldonline.dk> skrev följande i meddelandet...

> Så, en tur i Aldi er hermed anbefalet.

Ok! - men man skal i hvert fald ikke købe de her i vacumpakning langtids
holdbare marinerede kalkunlår, som er smidt ned i nogle papkasser som
står rundt på gulvet i 20°s varme, fy for fan... de smager ikke godt -
ikke engang katten gider æde det.
Ejheller synes jeg at deres Bayonne-skinker er noget at råbe hurra for,
de er alt for kompakte (mærkelig konsistens), saltet, og for mange
lufthuller, samt en ikke særlig god smag.

Apropos katte..
Min kat bryder sig desværre ikke om Deres kattemad, - den vil hellere
have det dyre Whiskas

Go' weekend!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

-som lige nu spiser varme wienerbrød og drikker rødvin.

Fra : Jesper Rautell Balle

Dato : 15-11-01 20:50

Jeg har hørt ALDI rent faktisk har flere danske varer end Netto. Er der
nogen der ved om det er sandt?
/jesper