er det bare mig...
Fra : Gizmoduck

Dato : 08-11-01 00:52

eller handler den der sang de spiller i radioen konstant, med "uncle
cracker" eller sådan noget, om stoffer? jeg prøvede på at overbevise
en arbejdskollega om at det var stofferne der sang til
narkomanen...men fik nærmest en skideballe for at svine denne "store
kærlighedssang" (citat) til hehe

det korte af det lange: handler den sang om stoffer?

p.s. sangen hedder follow me tror jeg nok

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 08-11-01 01:17

"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk> skrev i en meddelelse
> det korte af det lange: handler den sang om stoffer?

Hmmmmmm........det er vist mest en kærlighedserklæring til en gift
person...en med ring på. Meen med lidt god vilje kan den vist også tolkes
som du har gjort det.

tjek teksten :

You don't know how you met me
You don't know why
You can't turn around and say goodbye
All you know is when I'm with you
I make you free
And swim through your veins like a fish in
the sea
I'm singin'

Chorus:
Follow me everything is alright
I'll be the one to tuck you in at night
And if you
Want to leave I can guarantee
You won't find nobody else like me

I'm not worried bout the ring you wear
Cuz as long as no one knows than nobody
can care
You're feelin' guilty and I'm well aware
But you don't look ashamed and baby
I'm not scared
I'm singin'

Repeat Chorus

Won't give you money
I can't give you the sky
Your better off if you don't ask why
I'm not the reason that you go astray and
We'll be all right if you don't ask me stay

Repeat Chorus

[...]

Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik
www.flyinghotdogs.dk mail: info@flyinghotdogs.dk

Fra : Gizmoduck

Dato : 08-11-01 01:43

On Thu, 8 Nov 2001 01:16:51 +0100, "Flying Hotdogs"
<info@flyingotdogs.dk> wrote:

> [...]
>som du har gjort det.
>
>tjek teksten :

>And swim through your veins like a fish in

det var mest disse sætninger der fik mig til at tænke på
stoffer....den del med ringen havde jeg ikke fået fat i :)

Fra : Gizmoduck

Dato : 10-11-01 14:39

lidt mere fortolkning (overfortolke nok en del nu...men jeg keder mig
hehe)

>Follow me everything is alright

det er jo den følelse stoffer giver...

>I'm not worried bout the ring you wear
>Cuz as long as no one knows than nobody
>can care

det KAN jo også betyde at hun lever et dobbeltliv...virker normal
udadtil....men stofferne er hendes skyggeside

ligesom den gifte kvinde der har et skjult liv med sin elsker.

i denne sang er elskeren de stoffer der giver hende et andet, måske
bedre, liv

>You're feelin' guilty and I'm well aware
>But you don't look ashamed and baby

han/hun ved godt det er forkert....men vedkommende nyder det jo

>Won't give you money

hun bliver fattig af at skulle købe stoffer (dén er lidt letkøbt, ved
det godt)

>We'll be all right if you don't ask me stay

rusen forsvinder ret hurtigt igen, og så skal hun på den igen

>You don't know how you met me
>You don't know why

lige pludselig er man afhængig...man kan ikke sige hvornår det
startede

Gizmoduck

p.s. hvis resten af denne tråd er væk så er dette en fortolkning af
uncle crackers - follow me

Fra : Los

Dato : 08-11-01 09:59

<snip>
....men fik nærmest en skideballe for at svine denne "store
> kærlighedssang" (citat) til hehe
</snip>

Jeg er lige nødt til at få luft: er der virkelig ikke andre, der kan høre,
at Uncle Crackhead ikke har en tone skabt i livet???
Jeg hørte ham først live og tænkte: "Det er da løgn. Han kan jo ikke synge!"
Siden har jeg så hørt singlen "Follow Me" til hudløshed, der på trods af en
sikkert grundig post production ikke kan skjule Onkel Knallerts manglende
sangtalent. Det er da en meget fængende melodi, så jeg kan godt forstå, at
den er blevet et hit, men kunne de ikke have valgt en anden forsanger? Okay,
sådan er det jo, når man har forbindelserne i orden, som han har...

Morten

Fra : Gizmoduck

Dato : 08-11-01 12:32

On Thu, 8 Nov 2001 09:58:32 +0100, "Los" <dallx@hotmail.com> wrote:

> [...]
>den er blevet et hit, men kunne de ikke have valgt en anden forsanger? Okay,
>sådan er det jo, når man har forbindelserne i orden, som han har...

jeg gik ikke ud fra at det var nødvendigt at nævne det ;)

men som du selv siger....sangstemmen er det sidste de kigger på når
folk bliver ansat som "musikere"

Fra : N/A

Dato : 09-11-01 11:35

Fra : N/A

Dato : 09-11-01 11:35

Fra : Gizmoduck

Dato : 09-11-01 11:35

On Thu, 8 Nov 2001 18:36:07 +0100, "Los" <dallx@hotmail.com> wrote:

>alt
>
>Det er da muligt, at det blot er et spørgsmål om smag, men jeg synes altså
>Uncle Crackhead falder for et vigtigt kriterium: han kan ikke holde en tone.
>Det kan/kunne Knofler, Hendrix o.a., og det er altså ikke fordi jeg har
>noget imod specielle stemmer. F.eks. er jeg vild med Macy Gray (stavning?).
>
>Nå, men så fik jeg luftet min utilfredshed.
>
>Morten

jeg er enig i det du skriver (undtagen det med macy gray, men det er
jo som sagt smag og behag hehe) :)

Fra : Kristian V. Jensen

Dato : 29-11-01 19:49

Sorry - men jeg er ved at brække mig over at hører at der er så mange der er
vilde med alt det fucking pop lort !!

Efter min mening har det ikke en SKID at gøre med musik, alle deres sange
handler om lykkelig kærlighed, ulykkelig kærlig eller et eller andet andet
homo lort !!

Og noget af det værste er at de ikke laver en skid af deres musik selv !
De får andre folk, med bare lidt forstan på musik til at lave rymten på et
elendigt keyboard, og det eneste pop "stjernerne" skal lave er at gå ind i
studiet at lægge stemme til en tekst de ikke engang selv har skrevet !!!!!!!

Håber fanme snart det homo musik snart uddør !

Bing back the goddam ROCK !!!

~Kristian V. Jensen~