AppleWorkshjælp modtages
Fra : Anders

Dato : 07-11-01 20:09

I mit forsøg på at blive X-native for få penge og lade classic være en øl og
intet andet, vil jeg kaste Office 98 på bålet og mig selv over AW. Men
skiftet er dog lidt større end jeg havde troet det ville være, så jeg har
brug for lidt grundlæggende hjælp.

Jeg mener at have set en dansk hjemmeside med små QT instruktioner (eller
også blev de solgt på en CD-rom). Hvis nogen ved hvad jeg taler om, hvor
ligger den henne?

Dertil: Kan man ikke udveksle filer frit imellem AW og Word i nyere
versioner? Jeg har 6.1.2 DK og kan ikke få den til at åbne Word filer.

PFT Anders
--
Langs ROSKILDEVEJ??

Fra : (Sebastian Loeck

Dato : 07-11-01 22:53

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> [...]
> intet andet, vil jeg kaste Office 98 på bålet og mig selv over AW. Men
> skiftet er dog lidt større end jeg havde troet det ville være, så jeg har
Ja det havde jeg også. Men efterhånden kan jeg godt lide AW. Den duer
ikke til lange dokumenter med indholdsfortenelse mv. Men til det daglige
derhjemme er den god nok.
Jeg har en del scripts som hjælper lidt ved de manglende funktioner. Jeg
ved dog ikke om de duer til X. Du må gerne maile for nærmere.

http://www.finns-planet.dk/

> Dertil: Kan man ikke udveksle filer frit imellem AW og Word i nyere
> versioner? Jeg har 6.1.2 DK og kan ikke få den til at åbne Word filer.

Det problem har vi hørt om før. Jeg kender ikke noget til OS X. Men
6.2.1 er den aktuelle version til X.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120057
Om den findes som dk version ved jeg ikke.

hilsen
Sebastian

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 07-11-01 23:35

http://www.finns-planet.dk/

> Dertil: Kan man ikke udveksle filer frit imellem AW og Word i nyere
> versioner? Jeg har 6.1.2 DK og kan ikke få den til at åbne Word filer.

Fungerer bedst (men ikke 100% problemfrit) med oversætterprogrammet
MacLink. Kig på:

http://www.dataviz.com/products/maclinkplus/

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-11-01 00:32

Lars Kristian Sørensen <lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Fungerer bedst (men ikke 100% problemfrit) med oversætterprogrammet
> MacLink. Kig på:
>
> http://www.dataviz.com/products/maclinkplus/

Det er da fjolet at bruge penge på, når apple inkluderer en OEM version
af MacLinkPlus med AppleWorks 6.2x. Der følger med følgende oversætter
arkiver med:

Word 97 Mac-Win
Word 6.0 Mac-Win
WMF to PICT
PNG - DIB
PICT to WMF
PICT - DIB
Excel 97
Excel 5.0
ClarisWorks WP 4.0
ClarisWorks SS 4.0
BMP - DIB
AppleWorks WP 5.0
AppleWorks SS 5.0

At AW via MaclinkPlus kan håndtere:
Word arkiver fra version 6 og frem efter
Excell arkiver fra version 5 og frem efter
ClarisWorks textbehandlings arkiver fra version 4 og frem efter.
ClarisWorks regneark arkiver fra version 4 og frem efter.
Det skulle dække de flestes behov.

Desuden kan man selvfølgelig åbne og gemme i følgende formater via
AppleWorks egne oversættere: html, rtf, tekst, ASCI og epsf, samt alle
billed formater understøttet af Quicktime. Eneste svaghed, er at man
ikke kan gemme præsentationer som Quicktime film eller Flash animationer

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 08-11-01 09:52

> Det er da fjolet at bruge penge på, når apple inkluderer en OEM version
> af MacLinkPlus med AppleWorks 6.2x. Der følger med følgende oversætter
> [...]

Der er bare det ved det, at det ikke virker særlig godt hos mig. Når vi
taler Word-oversættelser af ren tekst fra PC til Mac, så går det rimelig
fint. Formatteringen bliver nogenlunde bibeholdt, og æøå-problemet (samt
problemer med de fleste øvrige specialtegn) synes løst. Men så snart der
er tale om en fil indeholdende f.eks. billeder og grafik, så knækker
filmen altså, og resultatet ser mere end sært ud. Men det fungerer måske
hos dig?

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-11-01 10:43

> [...]

> er tale om en fil indeholdende f.eks. billeder og grafik, så knækker
> filmen altså, og resultatet ser mere end sært ud. Men det fungerer måske

ikke når der er tale om kompliceret grafik.

Der er dog ingen forskel på den Word -> AppleWorks konvertering som de
(i AppleWorks 6.2x) inkluderede MacLinkPlus oversættere laver og den
konvertering som den komplette MacLinkPlus DeLuxe laver.

Hvis du vil bibeholde komplet formatering, macroer, "embeded" skifter og
grafik er der pt. kun to muligheder: Word 98 og Word 2001. Den tredie
Word X er heldigvis lige på trapperne.

NB. hvis du vil flytte dokumenter med kompliceret grafik, bør du sørge
for at grafik'en ikke ikke er inkluderet i word dokumentet. Vælg istedet
at linke til grafik filen, og sørg for at flytte denne med (det gælder
både fra mac->pc og fra pc->mac)

NB. Jeg bruger ikke selv AppleWorks - dertil er Word på mac'en, et alt
for lækkert progam