Mangler System CD
Fra : Skydiver

Dato : 07-11-01 19:56

Min kammerat har købt en MAC på auktion. Han mangler en system cd.
Info:
Power book 1400 cs
HD 750 mb
Pross. 117 MhZ
Ram 38mb
Mac OS 8.0 eller derover.
Skal kun bruges til email (Outlook)

Kan nogen hjælpe?
Send evt mail ln@sky-diver.dk
Eller ICQ 27431891

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-11-01 20:11

In article <3be9846a$0$25378$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Skydiver" <(remove12)ln@sky-diver.dk> wrote:

> Min kammerat har købt en MAC på auktion.

Jamen dog, kan man købe MAC-adresser som løsvare?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Skydiver

Dato : 07-11-01 20:15

Jeg forstår ikke? LOL er selv pc mand, jeg har ikke en disse forstand på
mac.

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 08-11-01 14:48

Hej Skydiver

En MAC-adresse, er den hardware adresse, som et hvilkent somhelst netkort
har (xx-xx-xx-xx-xx-Bx) , ikke at forveksle med en IP-adresse (192.168.1.1)

En Mac, eller en Macintosh, er der derimod det du taler om.

Kent

PS. Jeg er også tidligere PC mand, men jeg har set lyset

Skydiver <(remove12)ln@sky-diver.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3be988ed$0$25386$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Skydiver

Dato : 09-11-01 08:51

"Kent Wormsdorf" <kpw@nextnordic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kent
>
> PS. Jeg er også tidligere PC mand, men jeg har set lyset

LOL, takker for infoen, kan godt se komikken i det

Sky

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-01 23:49

Skydiver <ln@sky-diver.dk> wrote:

> Jeg forstår ikke? LOL er selv pc mand, jeg har ikke en disse forstand på
> mac.
>
> "Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-11-01 00:40

...stort set ingenting. Det må I undskylde. Af ren forglemmelse
var jeg kommet til at ringe op via mit modem i eftermiddag, efter at jeg
havde printet ud. Det kan man ikke, da der er en inkompatibilitet mellem
Epsons driver og Mac OS 9 (og sikkert andre versioner). Man er nødt til
at genstarte, efter man har printet ud, hvis man vil ringe op med sit
modem. Derfor frøs computeren, mens jeg var ved at skrive et svar. Det
lader til, at svaret er blevet liggende i ud-boksen og er blevet sendt
afsted, da jeg her til aften hentede news igen.

Jeg ville blot forklare det med MAC og Mac, men det har Kent
Wormsdorf gjort så fint. Så ville jeg uddybe det med, at vi Mac-brugere
er lidt trætte af misforståelser og fejlstavninger. Vi har faktisk lige
diskuteret det i en længere tråd, da Berlingske Tidende skrev noget helt
gak for nylig. Jeg husker ikke lige, hvad det var, men det er typisk
noget med, at de kalder firmaet for Macintosh og computeren for Apple.
Så skriver de Imac og Ibook i stedet for iMac og iBook, og sådan bliver
de ved. Derfor kunne vi ikke lade være med at lave lidt sjov med din
stavemåde.
For at vende tilbage til det første spørgsmål om en system-cd,
så er holdningen her i gruppen officielt mod pirat-software. Det lyder
som om, Skydiver gerne vil have en kopi af en system-cd. Den tanke er
vist heller ikke fjern for en pc-bruger, hrm-hrm. Når folk spørger efter
den slags her i gruppen, bliver de gerne mødt med telefonnummeret på den
nærmeste forhandler. Jeg tror ofte, det kommer lidt bag på pc-brugere,
der vover sig indenfor hos os. Noget andet er, at man ofte kan få
tilbudt noget i private e-mail udenfor gruppen. Da jeg på et tidspunkt
klagede over et problem med at læse nogle Excel-filer, gik der ikke
mange dage, før jeg havde to Office-cd'er på mit bord, og den ene var
endda original. Jeg har også engang fået sendt en pirat-kopi af en cd
med Mac OS 8, så piratmarkedet florerer skam fint indenfor Mac-verdenen.
Jeg bryder mig nu i princippet ikke om piratsoftware, men jeg kan jo
sagtens være hellig, for jeg har ikke brug for dyre programmer. Hvis jeg
skulle bruge et dyrt program, og det måske kneb med pengene, så jeg
måske anderledes på det. Men som det er nu, er pirat-jægerne velkomne
til at undersøge min harddisk. Bortset fra, at jeg netop har hentet
Interarchy 5.1 i går, har jeg vist betalt for alt incl. Interarchy 4.
Men udover piratkopier, er vi vel mange, der har ældre udgaver
af Mac OS, som vi aldrig bruger mere, på cd. Mon ikke Skydiver kan finde
sådan en til venindepris? Hvilken version skal du bruge?
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Skydiver

Dato : 09-11-01 08:55

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af Mac OS, som vi aldrig bruger mere, på cd. Mon ikke Skydiver kan finde
> sådan en til venindepris? Hvilken version skal du bruge?

Min kammerat har købt en Mac (hi hi) på auktion. Han mangler en system cd.
Info:
Power book 1400 cs
HD 750 mb
Pross. 117 MhZ
Ram 38mb
Mac OS 8.0 eller derover. (Hvilken version er i brug nu/på markedet?)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-11-01 09:06

> [...]

> Pross. 117 MhZ
> Ram 38mb
> Mac OS 8.0 eller derover. (Hvilken version er i brug nu/på markedet?)

9.1 - 9.21 (G3'ere)

> Skal kun bruges til email (Outlook)

Når den kun har 38mb ville jeg dog nøjes med 8.1 eller 8.6. 9.1 _skal_ i
al fald barberes kraftigt, da 38mb er meget lidt efter dagens standart -
især i en langsom ikke PCI basseret 603e.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-11-01 09:10

> [...]

> Pross. 117 MhZ
> Ram 38mb
> Mac OS 8.0 eller derover. (Hvilken version er i brug nu/på markedet?)

Hvis du bor i København, er du velkommen til at låne Mac OS 8 af mig.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-11-01 09:23

> Hvis du bor i København, er du velkommen til at låne Mac OS 8 af mig.

ja, man skal sgu' ikke hjælpe en jyde....

åh nej, a ku fame æt la wær. [syng selv videre]

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-11-01 10:21

> ja, man skal sgu' ikke hjælpe en jyde....
>
> åh nej, a ku fame æt la wær. [syng selv videre]

En morgentræt posting. Det jeg mente var at Skydiver var velkommen til
at komme forbi med sin Powerbook og låne en Mac OS CD og en 2 Mbit line
såfremt det bliver nødvendigt.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Skydiver

Dato : 09-11-01 13:23

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Hvis du bor i København, er du velkommen til at låne Mac OS 8 af mig.
>
> --
> Ciao Jesper )
>
> http://www.gylling.net/

Takker for buddet, men er desværre fra det mørke (Midt i mellem
Silkeborg & Skanderborg) Hvis nu andre skulle have samme tilbud

Sky

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-11-01 13:59

Prøv at kontakte Olav hos Avalonia i Kolding. www.avalonia.dk

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-11-01 14:11

Hej Sky

Skydiver wrote:

> Takker for buddet, men er desværre fra det mørke (Midt i mellem
> Silkeborg & Skanderborg)

Jamen samtidig i noget af det flotteste danske natur overhovedet!

> Hvis nu andre skulle have samme tilbud

Hvis du ikke har snakket med din kammerat endnu, så kan jeg sige, han har
fået fat i en system CD.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Skydiver

Dato : 09-11-01 15:16

Ok Takker, jeg FWD din mail til ham.
Takker alle for hjælpen, fortsat god dag

Sky

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
Hej Sky