Billeje i USA
Fra : boble

Dato : 04-01-01 18:36

Hey

Jeg og nogle andre overvejer her i vinter (evt sommerferien) at tage til
USA.

Det er så meningen vi selv vil booke hoteller i de større byer og så når vi
kører store strækninger bare tage ind på dem der kommer.
Dertil skal vi så bruge en standard bil, helst en Minivan da der godt må
være god plads til ben og bagage.

Kan nogen foreslå et billigt sted at leje Minivans ?
På nettet evt med betaling af Visakort. At ringe til staterne er intet
problem.

mvh ijk

PS. Skal man have taget et amerikansk kørekort når man er derovre ?

Fra : J Rasmussen

Dato : 04-01-01 19:19

boble wrote:

> [...]
> kører store strækninger ...

> PS. Skal man have taget et amerikansk kørekort når man er derovre ?

Nej, I kan klare jer med et "internationalt kørekort", som man får udstedt
hjemmefra.
(Er vist nærmest en oversættelse af det danske kørekort.)

Man skal kun have amerikansk kørekort hvis man skal opholde sig der - og køre -
over et antal måneder.
Ca. 3 mdr. - Mener jeg at erindre.

Mvh. Jørgen

Fra : bingo

Dato : 04-01-01 19:55

> [...]
>problem.
mvh ijk

>PS. Skal man have taget et amerikansk kørekort når man er derovre ?

Det er faktisk nemt at lade et udlejningsselskab herhjemme ordne
paragrafferne for dig - de vil så gerne. Har gjort det et par gange
med Avis og Hertz, og det har været perfekt hvergang.
Husk at du skal have et creditcard for at leje bil i USA. + Man skal
også helst være over 21 måske 25 år, men spørg om det først.
Man anbefaler et internationalt kørekort 25-50 kr. (gælder 1 år) hos
din lokale politistation. Jeg har dog kun købt det en gang. De næste
gange lod jeg være, og et almindeligt kørekort herfra er godt nok.

Bingo

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 01:03

Fra : Lars CA

Dato : 05-01-01 01:03

On Thu, 04 Jan 2001 22:47:43 +0100, "Marianne Germann"
<marianne@enterpol.dk> wrote:

> Vi fik amerikansk kørekort i 1996, da vi boede i Californien et år, men
>det var mere af andre praktiske grunde, da stort set alt, hvad man skal
>bruge ID til, er kørekortet. Kørekortet gjaldt i o. 4 år. Og - afhængig
>af staten - kan man kun få kørekort, hvis man har en fast adresse. Dog er
>der nogen stater, hvor man kan få det på ferieopholdet! Det gjorde en af
>mine bekendte i en eller anden flække i en stat i midtvesten.

Langt de fleste stater kræver nu et Social Security Nummer (CPR
nummer) før man kan få lov til at tage et kørekort. Jeg fik også
kørekort i Californien i 1996, og da var reglen allerede indført. Det
tager lang til at få et SSN, måske for lang tid hvis man kun er på
ferie et par uger eller tre. Desuden skal SSN kortet jo sendes et sted
hen, så en fast adresse er nok en god ide.

>- og rigtig god ferie i "verdens mest spændende rejseland"

Jeps, og heller ikke et dårlig sted at bo, som I jo selv ved Jeg
er bare aldrig rejst hjem igen...

Lars

Fra : Torbjørn Rønning

Dato : 04-01-01 20:40

boble <ivankristensen@vip.cybercity.dk> skrev i

Har du feks prøvd: http://www.anexus-autohire.co.uk/ (Leiebilmekler)

--
På nettsida mi har jeg noen reiserelaterte linker
(turistinformasjoner, flere leiebiler, div reiseguider etc ). Det kan være

Torbjørn
www.tr-nett.com
*Ta deg tid til å slipe saga*

Fra : J Rasmussen

Dato : 05-01-01 22:12

Marianne Germann wrote:

> Klip

> Husk at tegne "alle" de forsikringer, som bilselskabet tilbyder - det kan
> blive afsindig dyrt, hvis der sker noget.
>
> Med venlig hilsen
> Marianne Germann

> Klip

Hov hov.!!
Jeg mener bestemt at man skal være opmærksom på forsikringerne.
Det er min erfaring at man kan øge prisen med min. 50% hvis man vil have alle
forsikringerne.

Derfor:
Kontroller dine EKSISTERENDE forsikringer INDEN du tager afsted.
Og kontroller hvad udlejningsfirmaernes forsikringer dækker, inden du tager
afsted. Via nettet.

NB. Jeg har dog aldrig haft brug for forsikringerne. Men jeg husker prisen
med/uden forsikring.!
(Dog ikke i detaljer, men der er stor forskel)
- Jeg har kun lejet i USA, aldrig fra DK.

Mvh. Jørgen Rasmussen