DNS hosting ????
Fra : Capt´n Mauser

Dato : 07-11-01 15:23

Jeg har brug for at være skrevet op i en DNS server et eller ander sted i
verden, hvor kan jeg blive det billigst ?
Jeg går ud fra at det er det der skal til når jeg har mine gen webserver
stående og gerne vil have www.XXXXX.dk til at fungere ude i verden.

Håber på svar

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-11-01 15:28

"Capt´n Mauser" <captnmauser@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> verden, hvor kan jeg blive det billigst ?
> Jeg går ud fra at det er det der skal til når jeg har mine gen webserver

www.gratisdns.dk - meget billigere får du det ikke

/jesper/

Fra : Jens

Dato : 08-11-01 00:15

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> skrev i en meddelelse
> "Capt´n Mauser" <captnmauser@hotmail.com> wrote in message
>
> www.gratisdns.dk - meget billigere får du det ikke

Nogen der har erfaring (gode som dårlige) med www.gratisdns.dk ???
Umiddelbart virker det som om servicen ikke er særlig stabil, hvis man skal
dømme ud fra deres forside med informationer fra admin!

Jens

Fra : Niels Callesøe

Dato : 08-11-01 04:01

Jens wrote:

> Nogen der har erfaring (gode som dårlige) med www.gratisdns.dk ?

Jeg har et enkelt domæne hos dem (ham) og har ikke umiddelbart noget at
udsætte. Interfacet er lige at gå til, og det er nemt at arbejde med og
lave ændringer.

> Umiddelbart virker det som om servicen ikke er særlig stabil, hvis
> man skal dømme ud fra deres forside med informationer fra admin!

Efter at flere flinke mennesker har stillet backup dns-servere til
rådighed for konceptet, har det faktisk overraskende god redundans. Jeg
ville nok ikke ligge en million-forretning der, men til almindeligt
brug forekommer det mig at være en udemærket løsning.

Så når der spørges efter "så billigt som muligt", så kan jeg absolut
anbefale gratisdns.dk.

PS: De her blev til overs: ??

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-11-01 04:52

> [...]
skal
> dømme ud fra deres forside med informationer fra admin!

Jeg har lige fået flyttet et domæne over til dem - mest som test - så nu får
vi se.
Men der er 4 DNS servere, hvilket kun taler godt for servicen.

Omkring oplysningerne på forsiden tror jeg nok de fleste meddelelser kom før
han fik installeret den nye linie, men er ikke helt sikker - jeg har ikke
nærlæst alle meddelelserne.

/jesper/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-11-01 16:05

"Capt´n Mauser" <captnmauser@hotmail.com> writes:

> [...]
> sted i verden, hvor kan jeg blive det billigst ? Jeg går ud fra at
> det er det der skal til når jeg har mine gen webserver stående og

Jeg ved ike med pris, men jeg vil tro at du kan lokke PIL

http://pil.dk

til at klare den opgave.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Ole Lønborg

Dato : 07-11-01 16:20

"Capt´n Mauser" wrote:

> [...]
> verden, hvor kan jeg blive det billigst ?
> Jeg går ud fra at det er det der skal til når jeg har mine gen webserver

Prøv http://www.zoneedit.com

Mvh. Ole Lønborg

Fra : Franck

Dato : 07-11-01 17:14

Capt´n Mauser wrote:

[DNS hosting]

Jeg bruger selv DHT [http://www.dht.dk]. De hoster så mange
subdomains/hosts du vil have, og også MX-records hvis du vil leje med
mailserver.
Pris: kr. 16,- om måneden.

--
/Franck