Om Thailand lige nu.
Fra : Steen Johansen

Dato : 02-01-01 15:58

Om Thailand lige nu.
Jeg tager til Thailand 1/2 i 5 uger, derfor har jeg undersøgt forholdene
lige pt.
1. Kursen på bath er 1 kr. = 5,20 bath kursen har været omkring 4,60 det
meste af året, så det er OK
2. Der har aldrig været så mange turister i Thailand som der er lige nu, der
er fyldt op overalt og det er en god ide at bestille Hotel/ Bungalow i
forvejen
3. På øerne er priserne steget ca. 35% og ca. 20% i resten af landet ( i de
sidste 3 år)
Phuket og Pattaya over 50%

Det har i mange år været et rent "slaraffen land" rent prismæssigt, det er
slut. Et billigt hotel i Odense koster 400 kr. og prisen på samme varer i
Thailand er på samme plan, dermed ikke være sagt at man ikke kan bo
billigere, men så er standarten også derefter.
Man kan spise meget billigt i Thailand, men hvis vi samlinger med samme
standart i Danmark er der ikke meget at spare.
Det der stadigt er fantastisk billigt, er transport. Eks: Bangkok til Koo
Samui 130 Kr. 850 km. Med tog, bus og færge.
Når der kommer "fred og ro" i Indonesien hvor standarten er den samme som i
Thailand med til den halve pris, er det nok værd at skifte vinterhi.
Pris udviklingen:
Taxa fra lufthavnen til Bangkok. 1993. 125 Bath 1995. 200 Bath 1997. 250
Bath. 2000. 350 Bath.
Bungalow Koo Samui (Rose Garden) 1997. 150 Bath 2000 450 Bath, for den
same bungalow
Kopi tøj er steget 100% på 3 år
1993 brugte jeg ca. 100 kr. pr dag I 2000 brugte jeg ca. 250 kr. pr dag. For
samme standart.
Vejret har ikke ændret sig så OK
MvH Steen

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-01-01 17:42

On Tue, 2 Jan 2001 15:58:18 +0100, "Steen Johansen"
<steen.belle@post.tele.dk> wrote:

>Når der kommer "fred og ro" i Indonesien hvor standarten er den samme som i
>Thailand med til den halve pris, er det nok værd at skifte vinterhi.

Men det er svært at tro på i overskuelig fremtid. Nogen erfaringer med
Vietnam? Philipinerne?
--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/