OSX diskussion
Fra : tom dissing

Dato : 07-11-01 11:03

Er det korrekt at jeg tilhører en minoritet, når jeg vurderer X som .."lidt
af en fuser"
Tom

PS
De næste - mindst - 12-24 måneder ( indtil softwaren kommer og
børnesygdommene er væk)

Fra : Thøger

Dato : 07-11-01 11:34

in article B80EC570.C6E7%tom@mir.dk, tom dissing at tom@mir.dk wrote on
07/11/01 11:03:

> [...]
> Tom
>
> PS
> De næste - mindst - 12-24 måneder ( indtil softwaren kommer og

Nope!

Jeg kører OS X 10.1 på min iBook og 9.2.1 på mig G4 og bliver hver dag
gladere og gladere for mit OS 9, det er så letbenet og elegant

Jeg har anmeldt OS X her...
http://www.macnyt.dk/review/?review=20010702100002&action=view_product

/Thøger

Fra : DeHunto

Dato : 07-11-01 12:01

> Nope!
>
> Jeg kører OS X 10.1 på min iBook og 9.2.1 på mig G4 og bliver hver dag
> gladere og gladere for mit OS 9, det er så letbenet og elegant
>
> Jeg har anmeldt OS X her...

Det samme her, jeg køre 10.1 i produktions miljø (G4 450 Dual 256 MB Ram) og
det køre skide godt. Både OSX og Classic. Eneste problem jeg overhovedet har
er at jeg ikke kan bruge nogle gamle AppleScript scripting additions.

Dan

Fra : Jakob H K

Dato : 07-11-01 12:17

DeHunto <dan@adsistance.dk> wrote:

> Det samme her

????

Jeres udsagn er da forskellige eller er der noget jeg misforstår...

Hygge

Jakob H K

Fra : tom dissing

Dato : 07-11-01 12:27

Hvilke applikationer arbejder du i ?
"Går du længere ind" i computeren end skrivebordet ?
Tom

PS
Jeg prøvede det nye word X, og det virker da fint, det kan blot ikke printe
Da jeg normalt arbejder i Quark, dreamweaver og med ASP til IE .. Og hele
tiden skifter mellem applikationerne, kan jeg indtil videre ikke bruge X

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-11-01 12:55

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Jeg prøvede det nye word X, og det virker da fint, det kan blot ikke printe

Er det testdrive udgaven du har prøvet, ja så kan du ikke printe da den
funktionalitet er slået fra!

> Da jeg normalt arbejder i Quark, dreamweaver og med ASP til IE .. Og hele
> tiden skifter mellem applikationerne, kan jeg indtil videre ikke bruge X

Quark og Dreamweaver skulle da køre udemærket i classic, hvorfor kan du
så ikke skifte mellem dem?
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : tom dissing

Dato : 07-11-01 12:58

On 07/11/01 12:54, in article 1f2i65h.1mg15lv16skj86N%mta@mac.com, "Michael
Tysk-Andersen" <mta@mac.com> wrote:

> Er det testdrive udgaven du har prøvet, ja så kan du ikke printe da den
> funktionalitet er slået fra!

> Quark og Dreamweaver skulle da køre udemærket i classic, hvorfor kan du
> så ikke skifte mellem dem?

10.1 eksisterer ikke i DK version, og jeg skal bruge quark i Dk version, på
et Dk system
Jeg har ikke et ENG/US 9 X system installeret
Kun DK 9.21
Tom

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-11-01 13:14

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> 10.1 eksisterer ikke i DK version, og jeg skal bruge quark i Dk version, på
> et Dk system

Jo da, har haft den de sidste 12 dage!
<1f1uc1m.10j2z60115fygkN%mta@mac.com>

> Jeg har ikke et ENG/US 9 X system installeret
> Kun DK 9.21

Forstået!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Peter Gersmann

Dato : 07-11-01 23:19

In article <B80EE070.C711%tom@mir.dk>, tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> på
> et Dk system
> Jeg har ikke et ENG/US 9 X system installeret

Kan vi bede de brugere som har fået 10.1 i sidste uge om at nedgradere...
Selvfølgelig findes 10.1 DK.

//Peter Gersmann

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-11-01 12:33

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Er det korrekt at jeg tilhører en minoritet, når jeg vurderer X som .."lidt
> af en fuser"

Jeg kan godt forstå reaktionen når man kommer fra Mac os 9 eller 8 og
forventer samme funktionalitet. Men når jeg ser på det den anden vej
bliver jeg godt irriteret på OS 9. Bl.a. over manglende multitaskning,
udvidelseskonflikter og gammeldags hukommelseshåndtering både ved VM og
og program tildeling.

Transitionen fra Mac OS 9 til X er ganske stor og der vil altid være
minoriteter som af forskellige grunde ikke hopper med på vognen. Det var
også tilfældet da vi gik fra system 6 til 7. Da brokkede man sig over
altid at skulle køre med "multi-finder" eller den overdrevne brug af 3D
effekter i brugergrænsefladen.

Men der er ingen pres - Findes dine programmer ikke i en OS X uadgave og
kan de ikke køres tilfredsstillende i classic, så bliv i OS 9 eller 8.
Kan din hardware heller ikke løfte opgaven, så bliv i OS 9 eller 8.

Der er børnesygdomme i OS X og jeg er parat til at leve med dem, som jeg
har gjort med system 6 og 7, Mac OS 8 og 9.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : tom dissing

Dato : 07-11-01 12:48

Når jeg gerne vil på X, er det netop på grund af multitasking...
Det er faktisk kun, og kun derfor jeg har eksperimenteret med X.
Jeg arbejder normalt med Musik, 3D og Grafisk produktion på min mac.
Og selv om at den er herregammel, så burde mine 2x 500 mhz, 768 MB ram, være
nok til en væsentligt hurtigere skærm opdatering.
Jeg trykker i gennemsit 3-5 gange før vinduerne reagerer ( jeg er jo vant
til at de reagerer prompte)
Tom

On 07/11/01 12:32, in article 1f2i4bl.57qjdn1308gcmN%mta@mac.com, "Michael

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-11-01 13:08

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> være nok til en væsentligt hurtigere skærm opdatering. Jeg trykker i
> gennemsit 3-5 gange før vinduerne reagerer ( jeg er jo vant til at de

Det burde virke bedre! Hvilken Mac har du?
Er det Mac OS X 10.1 du bruger?
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : tom dissing

Dato : 07-11-01 14:27

Jeg har en 2x500 Mhz 100 mhz åpå bundkortet G4, med 768 MB 133 Mhz Ram og
har installeret OSX 10.1 på den medfølgende 40 GBB disk !
( maskinen er 12 måneder gammel)
Tom

On 07/11/01 13:08, in article 1f2i6v6.1yms4rk815khxN%mta@mac.com, "Michael

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-11-01 15:52

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Jeg har en 2x500 Mhz 100 mhz åpå bundkortet G4, med 768 MB 133 Mhz Ram og
> har installeret OSX 10.1 på den medfølgende 40 GBB disk ! ( maskinen er 12
> måneder gammel)

Det burde flyve!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-11-01 21:55

> Det burde flyve!

jeg har en 2 x 450 med mindre ram og der kører X som en drøm, selv med
3-4 classic programmer m.m.

/thomas

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-11-01 13:41

tom dissing <tom@mir.dk> writes:

> [...]
> ram, være nok til en væsentligt hurtigere skærm opdatering. Jeg
> trykker i gennemsit 3-5 gange før vinduerne reagerer ( jeg er jo

Ingen tvivl om at OSX er glad for hardware, men jeg synes alligevel at
ovenstående lyder utroligt. Og uacceptabelt. En G4-2x500 / 768 mb
burde kunne klare at afvikle 10.1 og tilhørende programmer i et tempo
der kan sammenlignes med hvad du er vant til under 9.x.; 10.1 har
betydet en del for hastighed.

Med OSX 10.1 og 640 mb RAM er jeg ved at være nogenlunde kørende på
min Pismo. Jeg er temmelig hysterisk med ventetider, og min accept
skyldes måske at jeg i grunden ikke bruger min maskine til særligt
tunge opgaver. Det meste af min arbejdsdag foregår i en terminal på en
Linux-maskine (Emacs, Gnus, Pine) - og jeg er ikke afhængig af
Photoshop og sager.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 07-11-01 13:59

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> en væsentligt hurtigere skærm opdatering. Jeg trykker i gennemsit 3-5
> gange før vinduerne reagerer ( jeg er jo vant til at de reagerer

OK, så er der noget galt! Min iMac (500 mhz, 512 Mb ram, early 2001)
reagerer prompte, og et program som f.eks. Apple Works loader og
arbejder _betydeligt_ hurtigere i 10.1 end i OS 9. Enkelte funktioner
virker stadig lidt sløvere, visse funktioner mangler - bevares - men alt
i alt vil jeg da betegne 10.1 som en succes!

Og nu er der også kommet driver til min StylusPhoto 870 i dag! Go go
Epson!

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : tom dissing

Dato : 07-11-01 14:29

Kunne løsningen være at grundformatere hele HD, og køre den som en eller
anden Unix HD !? ( minimum 512 kb blokke !?)
Tom

On 07/11/01 13:58, in article
1f2i825.165i1sbjugtpiN%lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk, "Lars Kristian

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-11-01 15:52

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Kunne løsningen være at grundformatere hele HD, og køre den som en eller
> anden Unix HD !? ( minimum 512 kb blokke !?)

Nej det tror jeg ikke og hvis du fortsat vil bruge OS 9 i classic og på
almindelig gammeldags facon skal du blive ved HFS+
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-11-01 14:56

tom dissing <tom@mir.dk> writes:

> Kunne løsningen være at grundformatere hele HD, og køre den som en
> eller anden Unix HD !? ( minimum 512 kb blokke !?)

Næppe. Der har været en del snak om HFS+ vs. UHF, og der har endnu
ikke været nogen entydig konklusion om hastighed. Desuden er
HFS+-partition en forudsætning for at afvikle OS9.

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-11-01 21:44

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Jeg trykker i gennemsit 3-5 gange før vinduerne reagerer ( jeg er jo vant
> til at de reagerer prompte)

Det første du skal gøre er at opgradere til 10.1, hvis ikke du allerede
har gjort det. 10.0x er ubrugeligt i et produktionsmiljø (og et hvert
andet miljø).

Har du mange vinduer åbne samtidig? Prøv at slå kompression til i
windowmanageren, med programmet "WinCompressX". (kun i 10.1!)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-11-01 23:02

> [...]
>
> Har du mange vinduer åbne samtidig? Prøv at slå kompression til i
> windowmanageren, med programmet "WinCompressX". (kun i 10.1!)

Har du kompression slået til på din iBook? Kører det uden problemer og
kan du se/mærke nogen forskel?

Jeg har været lidt afholdende pga. meldingerne om kernel-panics etc.,
mend det vil da altid være rart at kunne spare noget RAM.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-11-01 00:06

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> [...]
>
> Jeg har været lidt afholdende pga. meldingerne om kernel-panics etc.,
> mend det vil da altid være rart at kunne spare noget RAM.

Pt. kører jeg X på G4'eren (448MB) med kompression slået og helt uden
problemer.
Jeg kan se en forskel, når mange vinduer er åbne på én gang, skiftes der
hurtigere mellem vinduerne og der skabes færre swap filer.
Jeg har endnu ikke haft et crash på G4'eren under Mac OS 10.1, hverken
med eller uden kompression.

Du kan altid deaktivere kompressionen igen, det er blot at redigere
/library/preferences/com.apple.windowserver.plist

På macslash.org så jeg for et par dage siden endnu et hack fra
AmbrosiaSW's direktør (ham der offentliggjorde kompressions tippet).
Det beskrev hvordan man aktverer kompression i classic miløet - det
skulle speede skærmoptegningen op i classic (endda ganske voldsomt), men
der er én enkelt hage ved dette hack: Classic crasher hvis der skiftes
farvedybde mens classic er indlæst.

Jeg har endnu ikke prøvet det, da jeg kun bruger tre classic programmer,
MacSOUP, RealPlayer og CannoScan.

Nu vi er ved det. Er der nogen der ved hvordan jeg kan kompliere GNUStep
programmer til X11 på Darwin? Windowmaker kører fint (og med hurtigere
skærm optegning end Aqua), men jeg har ikke selv komplieret det, idet
jeg har installeret med fink (dselect). Der er en række andre GNUStep
programmer jeg gerne ville have op at køre men jeg kan ikke kompliere
dem selv om jeg har kildekoden, eks GWorkspace.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-11-01 02:11

> [...]
>
> Du kan altid deaktivere kompressionen igen, det er blot at redigere
> /library/preferences/com.apple.windowserver.plist

Det må jeg prøve...

> [...]
> farvedybde mens classic er indlæst.
>
> Jeg har endnu ikke prøvet det, da jeg kun bruger tre classic programmer,

Jeg bruger MacSOUP og RealPlayer. That's it.

> [...]
> programmer jeg gerne ville have op at køre men jeg kan ikke kompliere
> dem selv om jeg har kildekoden, eks GWorkspace.

Det er vist et stykke over mine Unix-evner for øjeblikket!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-11-01 20:37

> [...]
> skulle speede skærmoptegningen op i classic (endda ganske voldsomt), men
> der er én enkelt hage ved dette hack: Classic crasher hvis der skiftes

jeg har lige kørt "classic hack" - den grimme og forsinkede
skærmoptegning i classic er pist borte.

Når et transperant emne ligger over et clasic vindue forbliver det nu
transperent.

Jeg har lagt et screenshot på min idisk <http://reippuert.dk>

Classic hack kan hentes her:
<ftp://ftp.AmbrosiaSW.com/pub/freebies/classihack1.0.0d1.sit>

Vær opmærksom på at window serveren crasher hvis der skiftes farvedybde
når classic hack er indlæst - der er en grund til at Apple ikke har
slået denne feature til, endnu.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-11-01 21:37

> [...]
> skærmoptegning i classic er pist borte.
>
> Når et transperant emne ligger over et clasic vindue forbliver det nu

Sjovt nok tænkte jeg at jeg skulle kunne mounte din iDisk på ovenstående
adresse (måske du havde noget WebDAV stående), så det gjorde jeg med
succes. Dog fik jeg et vidue uden indhold!

WebDAV forespørgsler er formentlig ikke meget anderledes end alm http,
så jeg er ikke helt sikker på at du kan se de i din log!

> [...]
>
> Vær opmærksom på at window serveren crasher hvis der skiftes farvedybde
> når classic hack er indlæst - der er en grund til at Apple ikke har

Men det er rart at se det er en feature de har arbejdet på. Da jeg
første gang oplevede hvordan classic applikationer oprører sig i
vandmiljøet tænkte jeg at det måtte kunne gøres bedre.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-11-01 22:01

> [...]
>
> WebDAV forespørgsler er formentlig ikke meget anderledes end alm http,
> så jeg er ikke helt sikker på at du kan se de i din log!

Jeg fik udtryk mig forkert, billedet ligger i min public mappe på
adressen <http://idisk.mac.com/reippuert>.

Dvs. jeg skulle have skrevet: "jeg har lagt et screenshoot på
<http://reippuert.dk> _via_ min idisk."
^^^^^
<http://reippuert.dk> peger på <http://mac.com/reippuert>

så kan nørderne også være med

Fra : Michael Holm

Dato : 11-11-01 21:58

æv så vil jeg ikke slå det til, vi kører en hel del børnespil fra
classic, hvor der blever ændret i farvedybden...

> [...]
> skærmoptegning i classic er pist borte.
>
> Når et transperant emne ligger over et clasic vindue forbliver det nu

Fedt billede, men hvornår har du fået Oficce x det er jo ikke kun Word
demo'en eller har du bare selv lavet om på ikonerne ?hvilke program
er og hvad program bruger "hunde-ko'en"

--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-11-01 22:13

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> Fedt billede, men hvornår har du fået Oficce x det er jo ikke kun Word
> demo'en eller har du bare selv lavet om på ikonerne ?hvilke program
> er og hvad program bruger "hunde-ko'en"

hunde ko'en = suppen

Fra : Jesper

Dato : 07-11-01 19:29

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> Tom
>
> PS
> De næste - mindst - 12-24 måneder ( indtil softwaren kommer og

Det tager minimum 5 år at udvikle et nyt OS og gøre det bugfri iflg. min
lillebror der er ingenør og arbejder for Microsoft.

X er stadig langt fra at have OS 9s brugerflade og elegance, og i Derek
Currie's anmeldelse af OS X på www.insanely-great.com skriver han: "it
fails the granny test", systemet er langt fra så brugervenligt og
ligetil som OS 9.

Tåmodighed er en dyd mht. OS X
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : Anders

Dato : 07-11-01 19:59

Jesper skrev:

> Det tager minimum 5 år at udvikle et nyt OS og gøre det bugfri iflg. min
> lillebror der er ingenør og arbejder for Microsoft.

Så selv om Microsoft ved disse ting, så vælger de at sende et nyt
styresystem ud med hæjest to års mellemrum?

(jaja jeg ved godt at XP er en opdateret version af 2000 som var en
opdateret version af NT osv., men en eller anden måtte jo fyre en spydig
bemærkning af imod MS. Ellers ville det her jo ikke være en mac-gruppe)

Fra : Jesper

Dato : 07-11-01 20:09

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> [...]
> opdateret version af NT osv., men en eller anden måtte jo fyre en spydig
> bemærkning af imod MS. Ellers ville det her jo ikke være en mac-gruppe)

Jer tror ikke Apple er ret meget bedre med at komme med sjældnere nye
systemer, i den til jeg har haft Mac (dvs siden 1996) er der kommet flg.
nye systemer:

8.0, 8.5, 9.0, MacOS X Server, MacOS X Server 2.0, Mac OS X

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-11-01 21:44

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> Så selv om Microsoft ved disse ting, så vælger de at sende et nyt
> styresystem ud med hæjest to års mellemrum?

MS har kun udsendt tre systemer (DOS, Win95 og Win NT) og deraf kun
udviklet de to selv.

Fra : N/A

Dato : 08-11-01 22:52

Fra : N/A

Dato : 08-11-01 22:52

Fra : N/A

Dato : 08-11-01 22:52

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 08-11-01 22:52

> VMS

OS/2

Midt i 80'erne blev OS/2 udviklet i fællesskab mellem IBM og Microsoft,
men det var vist IBM's mainframe-folk, som stod bag multitasking-kernen.
Systemet blev lavet til IBM's nye PS/2, og målet var, at det skulle være
lige så stærkt som UNIX og lige så let at bruge som DOS.

Almindelige PC-brugere syntes bare ikke, at DOS var let at bruge, og
Macintosh (og X-windows på UNIX) havde vist, at en GUI var nødvendig.
Microsoft ville lægge Windows ovenpå, men det ønskede IBM ikke, dels
fordi Windows var for dårlig, dels fordi IBM ikke igen ville være
afhængig af en Microsoft-licens. De skiltes, og IBM havde åbenbart
rettigheden til navnet "OS/2", mens Microsoft i hast fandt på navnet
"NT". Det står i al sin uopfindsomhed for "New Technology", men var i
flere år kendt som "Not There".

Historien med WMS dækker vist kun over en udviklingsdirektør i Microsoft
som kom fra Digital. De har hentet mange gode folk rundt omkring - se
bare på deres Macintosh-gruppe, som vist alle kommer fra Claris.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-11-01 00:02

Thorkil Olesen <Dont.use.this.address@pip.dknet.dk> wrote:

> De skiltes, og IBM havde åbenbart rettigheden til navnet "OS/2", mens
> Microsoft i hast fandt på navnet "NT". Det står i al sin uopfindsomhed
> for "New Technology", men var i flere år kendt som "Not There".

Jeg mindes svagt historen med navnet!

> Historien med WMS dækker vist kun over en udviklingsdirektør i Microsoft
> som kom fra Digital. De har hentet mange gode folk rundt omkring - se
> bare på deres Macintosh-gruppe, som vist alle kommer fra Claris.

Men jeg er nu mere sikker på WMS som grundlag for NT. Må vel hellere se
at grave noget frem på nette der underbygger dette. Sjovt nok brugte jeg
for noget tid tilbage lidt tid på at finde noget historisk om NT på
Microsoft sider - Uden held!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-11-01 20:37

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Det tager minimum 5 år at udvikle et nyt OS og gøre det bugfri iflg. min
> lillebror der er ingenør og arbejder for Microsoft.

Er dette en generel erfaring hos Microsoft? :)

> [...]
> Currie's anmeldelse af OS X på www.insanely-great.com skriver han: "it
> fails the granny test", systemet er langt fra så brugervenligt og

Har lige læst lidt af hvad Derek har skrevet og han har da en del
pointer, men jeg er ikke enig med ham i alt. Bugs skal udryddes og vil
eller er blevet det. Men meget andet han skriver om er brok om at ting
ikke gøres på præsis samme måde som i OS 9.

OS 9 er godt kan de fleste være enige om. Men hvis vi kigger lidt på de
problemer som beskrives i denne gruppe tror jeg godt vi kan afskrive
granny. At holde OS 9 godt kørende kræver et stort kendskab til
systemets plus alle mulige teknikker til at løse problemerne. Derek selv
skriver at han kender hvert eneklt dokumnets betydning i systemet - Det
kan vel ikke være rigtigt at denne viden skal være nødvendig.

Samme granny som Derek skriver om kunne sagtens tænkes at spørge om
hvorfor at hun i, OS 9, ikke kan putte vinduerne i ned i bunden af
skærmen i tekstbehandlingsprogrammet når det nu virker i oversigten
(Finder).

> Tåmodighed er en dyd mht. OS X

Ja da!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 07-11-01 23:51

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Er det korrekt at jeg tilhører en minoritet, når jeg vurderer X som .."lidt
> af en fuser"
> Tom

Der skal jo også være plads til minoriteter

Lad mig give et eksempel, hvor 10.1 endnu ikke kan bruges (af mig
altså):

På arbejdet har jeg 10.1 IE installeret, men bruger det stort set ikke,
ikke før Office 10 (eller hedder den X?) kommer.

F.eks. som nu hvor statsinkvisitionen - ups: statsrevisionen er på besøg
og ens Excel-dokumenter ligger på en NT4-server uden understøttelse af
AppleShare via IP, og da Classic-programmer ikke kan bruge shares åbnet
via SMB ... pyha, skal lige ha' vejret ... så er det at 9.2.1 får lov at
regere lidt endnu.

I privaten derimod

Thomas Tvegaard

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 08-11-01 12:34

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> [...]
> AppleShare via IP, og da Classic-programmer ikke kan bruge shares åbnet
> via SMB ... pyha, skal lige ha' vejret ... så er det at 9.2.1 får lov at

Det er jo temmelig upraktisk, mon ikke det bliver rettet. Men igen, Mac
OS 9 kan det jo heller ikke uden krumspring ala Dave eller Doubletalk.

> I privaten derimod

Er det kun den spanske invisitation der kommer!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 08-11-01 20:20

> Er det kun den spanske invisitation der kommer!

¡Sí!

Thomas Tvegaard