uafhængig telefonreperation
Fra : Anders Borum

Dato : 06-11-01 16:47

Goddag

Jeg har ledt med lys og lygte efter et sted hvor man kan få repareret
sin telefon. TeleDanmark vil udelukkende servicere telefoner fra eget
sortiment og ingen synes at kunne anbefale en uafhængig
telefonreperatør.

Jeg tænkte stedet her var et fornuftigt sted at spørge.

Venlig hilsen Anders

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-11-01 16:59

"Anders Borum" <aborum@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg tænkte stedet her var et fornuftigt sted at spørge.

Hvis du ikke får hjælp her kan jeg huske en del der fik hjælp i
dk.teknik.elektronik da jeg fulgte den gruppe.

Hvad er det for en telefon?

Fra : Anders Borum

Dato : 07-11-01 11:25

[klip]
> Hvis du ikke får hjælp her kan jeg huske en del der fik hjælp i
> dk.teknik.elektronik da jeg fulgte den gruppe.
>
> Hvad er det for en telefon?

Hej Martin.

Det er en telefon fra "Spirit og St. Louis" der skal ligne et gammeldags
samtaleanlæg man bruger på skibe. Selve telefonen fungerer fint, men
ringelyden kan man ikke høre. Jeg har haft telefonen åben for at måle om
strømmen når frem til ringemekanismen og om der måske er en løs forbindelse
der. Men det synes ikke at være tilfældet: Strømmen når fint frem til
klokken.

Det er så her mine begrænsede evner må komme til kort. Jeg kan til nød sidde
og måle på modstande mellem de enkelte dele i telefonen, men jeg tør ikke
åbne denne ringemekanisme. Mine fingre er alt for fumlede.

Hilsen Anders

[klip]

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-11-01 11:38

> [...]
forbindelse
> der. Men det synes ikke at være tilfældet: Strømmen når fint frem til

Altså du har spænding når der ringes?
Så tror jeg det billigste er at udskifte ringemekanismen.
Få fat i et Ford A-horn. Det kunne da være fikst...

Fra : HKJ

Dato : 06-11-01 17:04

Måske kan http://www.teleservice.com/ bruges?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-11-01 13:08

Prøv dit lokale radio/TV værksted, de får mange mærkelige
reparationer, så en telefon skulle nok også lade sig gøre.
Om det kan betale sig økonomisk er en helt anden snak.
/Hans

************************
http://www.audi-club.dk/

Fra : Anders Borum

Dato : 07-11-01 13:19

"Hans Kjaergaard" <hans.k.kjaergaard@dxd.ericsson.se> skrev i en meddelelse
> Prøv dit lokale radio/TV værksted, de får mange mærkelige
> reparationer, så en telefon skulle nok også lade sig gøre.
> Om det kan betale sig økonomisk er en helt anden snak.

Jeg er enormt glad for telefonen og har ikke fundet et sted der forhandler
nye. Så jeg har ikke rigtig noget valg. Men jeg vil da følge din opfordring
og prøve min nærmeste tv-reperatør.

Anders