er der nogen der kan hjælpe mig
Fra : Tina Lykke

Dato : 06-11-01 12:50

Hejsa
Jeg har købt en brugt Power Mac 7300/166 og nu melder den at der er en
systemfejl når jeg starter op.
Den har kørt upåklagelig, men ligepludselig denne fejl.
Jeg har intet fået med til den, så jeg håber at der er nogen her der kan
den "fryser" og indlæser ikke hele opstarten
hjælpe mig
Hilsen Tina

Fra : Tadeusz Mollin

Dato : 06-11-01 14:20

Tina Lykke wrote:

> [...]
> Jeg har intet fået med til den, så jeg håber at der er nogen her der kan
> den "fryser" og indlæser ikke hele opstarten

Tryk på skifteknappen (den til store bogstaver) under opstart. Så
starter du op uden systemudvidelser. Virker det nu?

Prøv så at køre Disc First Aid. Eller Førstehjælp, hvis det er et DK-system.

Start op igen på normal vis. Er der stadig fejl, er der en udvidelse, du
må skrotte. Skriv evt. igen.

//tadeusz.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 08-11-01 16:17

Tadeusz Mollin <post@tadeusz.dk> wrote:

> [...]
>
> Start op igen på normal vis. Er der stadig fejl, er der en udvidelse, du

Gå til udvidelseskontrol og vælg "Standardindstillinger". Så fravælges
de udvidelser, der er tilføjet efter den oprindelige installation af
systemet. Hvis der så er succes, kan man begynde at tilføje de øvrige
udvidelser én efter én.
Der var stor tilslutning til denne fremgangsmåde en gang tidligere i år.

Ove Steen Smidt

Fra : Kell Christensen

Dato : 06-11-01 16:58

Tina Lykke <tina44@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har intet fået med til den, så jeg håber at der er nogen her der kan
> den "fryser" og indlæser ikke hele opstarten

Prøv at holde shift-tasten nede under startforløbet og lad os se om det
ændre noget.

Kell

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-11-01 23:49

Hej Tina

Hvilket system ligger der på den? - System 7.5.x, 8.x, 9.x? - Hvis det stadig
er det originale System 7.5.2, så har jeg en ekstra original system CD, som
jeg godt vil sælge meget 'billig'. Så kontakt mig bare off-list.

Det du kan prøve først er at zappe din PRAM ved at holde COM+ALT+P+R nede
under opstarten og lade startlyden komme 4-5 gange. Lad så opstarten
fortsætte mens du holder SHIFT nede, så alle udvidelser bliver slået fra. Når
den så (forhåbentlig) er startet op åbner du systemmappen og trækker mappen
'Indstillinger' ('Preferences') ud på skrivebordet og genstarter fra menuen
'Speciel. Den vil nu lave en helt frisk indstillingsmappe og et helt sæt nye
systemindstillinger. Og alt afhængig af andet software installeret, kan du jo
nu flytte de indstillinger fra den mappe, der ligger på skrivebordet ind i
den nye mappe og så smide den gamle i papirkurven.

mvh. Erik richard

Tina Lykke wrote:

> [...]
> Jeg har intet fået med til den, så jeg håber at der er nogen her der kan
> den "fryser" og indlæser ikke hele opstarten

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-11-01 21:33

> [...]

> Jeg har intet fået med til den, så jeg håber at der er nogen her der kan
> den "fryser" og indlæser ikke hele opstarten

Hvis du bor i Storkøbenhavn, så hjælper jeg dig gerne. Telefon 26 730
500

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/