Erfaringer med udbydere af faste forbindel~
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-11-01 17:17

Hej gruppe

Er der nogen der har erfaringer med Webpartners Fastnet
http://www.webpartner.dk/htdocs/nyheder/fastnet_kampagne.htm
eller digitale forbindelser
http://www.webpartner.dk/htdocs/nyheder/bredbaand.htm ?

Hvad med CyberCitys
http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/access/fastnet/ ?

/jesper/

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 05-11-01 17:24

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> skrev i en meddelelse

> Hej gruppe

Jeg har gode erfaringer med nedenstående:
http://orangeerhverv.dk/produkter/internet/netportpro/

Mvh HAA:

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 05-11-01 17:28

It seems Henrik Aarfeldt wrote:

> Jeg har gode erfaringer med nedenstående:
> http://orangeerhverv.dk/produkter/internet/netportpro/

det var vist ikke lige det han efterspurgte hr. Orange

bla bla fundats bla bla.

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 05-11-01 20:36

"Soeren Schroeder" <spam_me_senseless@dot.dk> skrev i en meddelelse

> det var vist ikke lige det han efterspurgte hr. Orange

Jo, delvist.
Subject handlede om faste forbindelser, og det jeg refererede til, er netop
faste forbindelser.
Måske er spørgeren ikke bekendt med, at der er andre leverandører af faste
forbindelser.
Det var det jeg gerne ville fortælle ham.
Jeg får ingen provision af salg af faste forbindelser.

Mvh HAA:

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-11-01 00:59

> Måske er spørgeren ikke bekendt med, at der er andre leverandører af faste
> forbindelser.

Jo, det er jeg nu udmærket klar over
Jeg spurgte specifikt til CC og Webpartner, fordi jeg med Webpartner har
gode erfaringer mht. webhoteller, og med CC stort set kun har fået gode
anmeldelser af deres ADSL forbindelser. Men om det også gælder for deres
faste kredsløb, har jeg desværre ikke fået kommentarer for endnu.

/jesper/

Fra : Martin

Dato : 06-11-01 02:12

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> wrote in message

> [...]
> anmeldelser af deres ADSL forbindelser. Men om det også gælder for deres
> faste kredsløb, har jeg desværre ikke fået kommentarer for endnu.

Hvad angår Orange, så kan jeg kun sige at vi har goe erfaringer med Orange
som ISP
til vores faste kredsløb, især deres erhvervssupport. Nu kender jeg ikke til
så mange
andre ISP's erhvervssupport, men efter lidt knas i starten kører alt på
skinner
nu ( 98% )

mvh

Martin D
www.vejen-net.dk

Fra : Steffan Søndermark

Dato : 06-11-01 16:29

> andre ISP's erhvervssupport, men efter lidt knas i starten kører alt på
> skinner
> nu ( 98% )

Nu er 98% oppetid jo ikke imponerende i denne sammenhæng. Det er rundt
regnet en nedetid på over en uge om året, det ville i de fleste sammenhænge
ikke være til at acceptere.

Bare mine 25 øre...

Med venlig hilsen / Best regards
Steffan Søndermark

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-11-01 17:27

"Steffan Søndermark" <ssf@servage.com> skrev i en meddelelse

> Nu er 98% oppetid jo ikke imponerende i denne sammenhæng. Det er rundt
> regnet en nedetid på over en uge om året, det ville i de fleste
sammenhænge
> ikke være til at acceptere.

Oppetiden er snarere 99,9%

Mvh HAA:

Fra : Simon Skals

Dato : 06-11-01 17:27

>sammenhænge
>
>Oppetiden er snarere 99,9%

Dvs. linjen er i gennemsnit nede tre kvarter på en måned med 30 dage?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-11-01 17:58

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Dvs. linjen er i gennemsnit nede tre kvarter på en måned med 30 dage?

Tja...det siger min lommeregner også.
Måske en anelse bedre i virkeligheden....men det ligger i det område.
De fleste fejl kommer pga fejl på TDC's LL's ( ikke for at hakke på dem, men
sådan er fakta altså )

Hvad ligger CC's oppetid på, på fastlinier, sår'n cirka ?

Mvh HAA.
Ansat hos Orange, men taler for sig selv.

Fra : Simon Skals

Dato : 06-11-01 18:05

> [...]
>sådan er fakta altså )
>
>Hvad ligger CC's oppetid på, på fastlinier, sår'n cirka ?

Der er så mange måder at opgøre oppetid på. Nogle tager en
ordentlig stribe forbehold, så det fx ikke tæller som nedetid,
når LL-leverandøren er skyld i et nedbrud.

For at få det officielle marketingtal må du nok kontakte en
salgsafdeling hos Cybercitys erhvervsafdeling.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin

Dato : 06-11-01 23:27

I artikel <3be80064$0$231$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, skrev "Steffan
Søndermark" <ssf@servage.com>:

> Nu er 98% oppetid jo ikke imponerende i denne sammenhæng. Det er rundt
> regnet en nedetid på over en uge om året, det ville i de fleste
> [...]
Steffen, nu tror du har misforstået beskeden som jeg har skrevet.
Jeg har _overhovedet_ ikke snakket noget om oppetid på noget tidspunkt !.
Det eneste jeg har snakket om er erhvervssupporten ?! hvad har det med
uppetiden at gøre ????

MD

Fra : Steffan Søndermark

Dato : 07-11-01 13:41

> [...]
> Jeg har _overhovedet_ ikke snakket noget om oppetid på noget tidspunkt !.
> Det eneste jeg har snakket om er erhvervssupporten ?! hvad har det med

Beklager, men jeg kom til at læse det som en oppetid på 98%, beklager min
fejl :o|

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-11-01 18:13

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> Jeg har gode erfaringer med nedenstående:
> http://orangeerhverv.dk/produkter/internet/netportpro/

Ja, gode foretnings erfaringer?

Underligt nok, har du altid positiv erfaring med Orange´s produkter. Mens
man næsten altid hører noget negativt.

10 Mbit´s som maximum. Er det særligt atraktivt for en stor virksomhed?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 05-11-01 20:39

> Ja, gode foretnings erfaringer?

Nej, jeg kender ikke til økonomien i dette produkt.

> Underligt nok, har du altid positiv erfaring med Orange´s produkter. Mens
> man næsten altid hører noget negativt.

Næ, det er faktisk slet ikke så underligt.

> 10 Mbit´s som maximum. Er det særligt atraktivt for en stor virksomhed?

Ja, det er faktisk rigeligt, til langt de fleste virksomheder.
Men kom du bare og bed om større, så bliver det leveret.

Mvh HAA:

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-11-01 22:45

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3be6c93c$0$241$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...

[ ... ]
> Underligt nok, har du altid positiv erfaring
> med Orange´s produkter. Mens man næsten
> altid hører noget negativt.

Det passer nu ikke! Han har da jævnligt istemt hylekoret når noget
ikke har fungeret hos Mob^^Oranje. Og så er han utrolig hjælpsom i de
interne grupper, også langt uden for hans egne områder. Stor ros og
mange blomster til Henrik.

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-11-01 18:45

In article <P1zF7.2204$Xo1.633139349@news.orangenet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Jeg har gode erfaringer med nedenstående:
> http://orangeerhverv.dk/produkter/internet/netportpro/

Og Jesper har gode erfaringer med
http://www.zillion.dk/produkter/access/
og Simon har gode erfaringer med
http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/access/
og Daniel har gode erfaringer med
http://www1.worldcom.com/dk/products/internet/access/
og jeg har gode erfaringer med
http://www.telianet.dk/content/flexible.htm?UnderKategoriID=93

Og alle de andre der arbejder for et telco har sikkert også gode
erfaringer med deres egne produkter, men det har intet at gøre med,
hvilke erfaringer et slutbruger vil drage sig af dem.

--
Andreas Plesner Jacobsen | If food be the music of love, eat up, eat up.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-11-01 19:09

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Og alle de andre der arbejder for et telco har sikkert også gode
> erfaringer med deres egne produkter, men det har intet at gøre med,
> hvilke erfaringer et slutbruger vil drage sig af dem.

ROLF

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 05-11-01 20:41

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Og alle de andre der arbejder for et telco har sikkert også gode
> erfaringer med deres egne produkter, men det har intet at gøre med,
> hvilke erfaringer et slutbruger vil drage sig af dem.

Jeg har kontakt med bl.a. slutbrugerne-->og kender derfor til deres
erfaringer.

Desuden var det mest ment som et alternativ, hvis spørgeren ikke vidste at
der var andre udbydere af faste forbindelser.
Udelukkende brugbar info, som spørgeren måske kan have glæde af.

Mvh HAA:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-11-01 20:21

Henrik Aarfeldt skrev:

>Jeg har gode erfaringer med nedenstående:

Jeg har gode erfaringer med

   http://usenet.dk/

Der står bl.a. om dk.edb.internet.udbydere:

   Udbyderne er mere end velkomne til at deltage i debatten,
   men gruppen er ikke tænkt som en reklamesøjle, og man bør
   i det hele taget altid redegøre for eventuelle
   tilhørsforhold til en given udbyder, når man skriver.

--
Bertel

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 05-11-01 20:47

"Bertel Lund Hansen" <skrivtil@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Udbyderne er mere end velkomne til at deltage i debatten

Tak. ( dette er vist en del af grundloven: ytringsfrihed )

> men gruppen er ikke tænkt som en reklamesøjle

Hvis jeg ønskede at sælge produktet, så havde indlægget set helt anderledes
ud.

>og man bør
> i det hele taget altid redegøre for eventuelle
> tilhørsforhold til en given udbyder, når man skriver.

Få de andre til det, så gør jeg det med glæde.

Mvh HAA.

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-11-01 20:51

Henrik Aarfeldt wrote:

>Få de andre til det, så gør jeg det med glæde.

Har vi ikke haft den her diskussion før?

Hvorom alting er. Hvorfor går du ikke forvejen og sætter et godt
eksempel?

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 05-11-01 21:00

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Har vi ikke haft den her diskussion før?

Til hudløshed...men der er nogle der bruger enhver lejlighed til at bringe
det op, uden at det ændrer noget.

> Hvorom alting er. Hvorfor går du ikke forvejen og sætter et godt
> eksempel?

Hvis det gør nogen forskel...så np herfra.

Mvh HAA.
Ansat i en Orange frugtbod, men taler for mig selv.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-11-01 23:50

On Mon, 5 Nov 2001 20:46:52 +0100, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Tak. ( dette er vist en del af grundloven: ytringsfrihed )

Grundloven giver dig ikke _ret_ til at ytre dig på usenet. Den giver
dig ret til at ytre dig, men et evt. medie herudover vil være et
priviledgie.

(fut: dk.admin)

--
- Peter Brodersen

Fra : Simon Skals

Dato : 06-11-01 12:29

>Få de andre til det, så gør jeg det med glæde.

Har du bemærket, at "de andre" ikke går og reklamerer for
produkter, som deres arbejdsgiver leverer?

Har du spekuleret på, at netop denne mådeholdenhed er en af
årsagerne til, at jeg og andre mener at kunne forsvare, at vi
ikke angiver tilhørsforhold i hver eneste posting?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-11-01 17:18

> Har du bemærket, at "de andre" ikke går og reklamerer for
> produkter, som deres arbejdsgiver leverer?

Jeg reklamerer ikke, jeg informerer.

Mvh HAA

Fra : Simon Skals

Dato : 06-11-01 17:26

>Jeg reklamerer ikke, jeg informerer.

Snik, snak. Når du har en personlig interesse i, at produktet
bliver solgt, så er det vist næppe bare information.

Desuden skriver du, at du har gode erfaringer med Oranges
produkt - men det er vel i realiteten løgn, med mindre du selv
har et fast kredsløb fra Orange?

At du kender nogle kunder, som efter din subjektive opfattelse
har gode erfaringer med produktet - dét er skam en helt anden
snak.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-11-01 17:41

> Snik, snak. Når du har en personlig interesse i, at produktet
> bliver solgt

Jeg får hverken mere eller mindre i løn, hvis der bliver solgt flere eller
færre af produktet, og har derfor ingen personlig interesse i antallet af
solgte produkter.

>så er det vist næppe bare information.

Jo, 100%.

> Desuden skriver du, at du har gode erfaringer med Oranges
> produkt - men det er vel i realiteten løgn, med mindre du selv
> har et fast kredsløb fra Orange?

Jeg forstår godt hvor du prøver at dreje dette hen, men jeg gider ikke dit
'flueknepperi/ordkløveri/mudderkastning'.
Desuden bryder jeg mig ikke om din tone.
Hvis du vil samtale med mig, så må du tilpasse din tone, så du kommer op på
et seriøst/brugbart niveau igen.

På forhånd tak.

Mvh HAA.
Ansat hos Orange.dk, men udtaler sig for sig selv.

Fra : Simon Skals

Dato : 06-11-01 17:50

> [...]
>færre af produktet, og har derfor ingen personlig interesse i antallet af

Hvis der ikke bliver solgt nogen produkter, så må du vel til at
se dig om efter et andet arbejde.

Ud fra den argumentation, du lægger for dagen, så ville det være
helt ok, hvis alle ISP-ansatte uden provisionsløn plastrede disse
grupper til med links deres arbejdsgivers produkter, når en
tilfældig potentiel kunde kommer med en forespørgsel.

Det tror jeg mildt sagt ikke ville være fordrende for gruppernes
anvendelighed.

> [...]
>Desuden bryder jeg mig ikke om din tone.
>Hvis du vil samtale med mig, så må du tilpasse din tone, så du kommer op på

Min tone er skam både seriøs og brugbar.

Hvis du vil komme med henvisninger til din arbejdsgivers
produkter og samtidig hævde, at du har gode erfaringer med dem,
så bør du nævne dit tilhørsforhold i de relevante indlæg. Længere
er den ikke.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-11-01 18:05

> Hvis der ikke bliver solgt nogen produkter, så må du vel til at
> se dig om efter et andet arbejde.

Der bliver hverken solgt færre eller flere produkter, fordi jeg skrev mit
indlæg.
Desuden leverer Orange mange andre produkter, så jeg løber ikke tør for
arbejde foreløbig.

Hvis jeg en dag ikke har nok at lave hos Orange, så er det ikke noget
problem.
Der kommer masser af spændende job-tilbud hver uge.
Desuden behøver jeg ikke at være afhængig af et job, da jeg agter at vinde
de 17 millioner i Lotto på lørdag.

> [...]
> produkter og samtidig hævde, at du har gode erfaringer med dem,
> så bør du nævne dit tilhørsforhold i de relevante indlæg. Længere

Det vil jeg så gøre fremover.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-11-01 18:10

Henrik Aarfeldt skrev:

>Jeg får hverken mere eller mindre i løn, hvis der bliver solgt flere eller
>færre af produktet ...

Men du undgår måske en fyreseddel hvis der kommer mange kunder?

>Desuden bryder jeg mig ikke om din tone.

Har du personlige erfaringer med en fast linje hos Orange?

--
Bertel

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-11-01 18:22

> Men du undgår måske en fyreseddel hvis der kommer mange kunder?

Der er rigeligt at lave, så det er ikke aktuelt.
Desuden tror jeg ikke at potentielle kunder vælger access udfra mit indlæg.

> Har du personlige erfaringer med en fast linje hos Orange?

Ja.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-11-01 01:00

> Jeg har gode erfaringer med nedenstående:
> http://orangeerhverv.dk/produkter/internet/netportpro/

Orange kommer ikke på tale, da jeg selv har dårlige erfaringer med dem
(eller rettere Mobilix)

/jesper/

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-11-01 01:07

> Er der nogen der har erfaringer med Webpartners Fastnet
> [...]

Ingen??!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-11-01 03:22

Tue, 6 Nov 2001 01:06:59 +0100, skrev "Jesper Nielsen"
<jn@nielsenit.dk>:

>Ingen?

Brugere af fastnetforbindelser (af dem som har med det at gøre
opsætningsvis osv.) tror jeg ikke du finder mange i
nyhedsgrupper.

Jeg kan ikke mindes, at have læst om nogen, der har en
fastnetforbindelse i ng'erne.

Så chancen for svar er nok desværre ikke så stor.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 06-11-01 07:27

eh?

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-11-01 07:42

Tue, 06 Nov 2001 07:27:03 +0100, skrev Thomas Jensen - pil.dk
<tj@dev.null>:

>eh?

Jeg siger ikke, at der ikke er nogen, der har det, det har du
sikkert.

Men det har aldrig været debatteret iflg. min hukommelse og ingen
er tidl. fremkommet med erfaringer vedr. dette.

Dette eneste jeg kan mindes er, at der har været forespurgt på
priser og når spørgeren har fundet ud af det, så har han glemt
det igen.

Fra : Flemming Riis

Dato : 06-11-01 11:07

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Dette eneste jeg kan mindes er, at der har været forespurgt på
> priser og når spørgeren har fundet ud af det, så har han glemt
> det igen.

Hvis man skal have en fast linje er man også over adsl er dyrt whine stadiet
og beder derfor om specifikt tilbud fra sin udbyder.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-11-01 21:52

<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>opsætningsvis osv.) tror jeg ikke du finder mange i
>nyhedsgrupper.
>Jeg kan ikke mindes, at have læst om nogen, der har en

Jeg mindes svagt fra min tid i Image Scandniavia at der var en enkelt
eller to med fast linie,,,

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,