hvilken mrj har jeg ?
Fra : Jakob H K

Dato : 05-11-01 14:08

Hvordan finder man ud af hvilken mrj version man har ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-11-01 14:11

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Hvordan finder man ud af hvilken mrj version man har ?

Find fx. udvidelsen "MRJLib" og tag "vis info" på den. Find den med
Sherlock, eller i mappen MRJLibraries i udvidelser i systemmappen.

På min står der fx. "MRJ-DK-2.2.4"

v.h.
Martin

Fra : Jakob H K

Dato : 05-11-01 17:51

tak

Hygge

jakob H K

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-11-01 23:53

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Hvordan finder man ud af hvilken mrj version man har ?
Martin har fortalt. hvordan du ser versionsnummeret. Bare lige en
oplysning herfra: Min MRJLib hedder v.2.0 og jeg har MacOS 8.6 US på
denne maskine. Jeg har ikke fundet det nødvendigt at opdatere .....
Du har jo i en anden tråd spurgt vedr. nedgradering af din 4400 til OS
8.6, så jeg tænkte, at det kunne have interesse.

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen - og det var så det

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-11-01 00:01

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Min MRJLib hedder v.2.0 og jeg har MacOS 8.6 US på
> denne maskine. Jeg har ikke fundet det nødvendigt at opdatere .....

bruger du overhovedet din MRJ ?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Jørgen Angel

Dato : 06-11-01 10:25

> bruger du overhovedet din MRJ ?

Hvad bruger man den egentlig til? For længe siden var der et program der
brokkede sig over for gammel MRJ - husker ikke hvilket. Kunne ikke finde
en nyere udgave den gang.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-11-01 17:54

> bruger du overhovedet din MRJ ?

Det ved jeg faktisk ikke. Det er vel et eller andet 'bibliotek' der skal
bruges af noget programsoftware ... eller?
Jeg er lige så spørgende som Jørgen Angel (se andet indlæg i tråden)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-11-01 19:11

> Det ved jeg faktisk ikke. Det er vel et eller andet 'bibliotek' der skal
> bruges af noget programsoftware ... eller?

MRJ bruges til at afvikle Java programmer og applets ("gemt" i et thml
dokument), enten i programmet "Start Apple-miniprogram" eller i din
browser.

IE har et problem med at at Applets gør den langsom og ustabil, derfor
vælger mange at slå Java fra i IE under mac OS 7-9 (inkl.. mig selv).
Netscape 4.x har sin egen Java VM og bruger _ikke_ MRJ

Hvis du bruger en af disse to browsere er det højst sansynligt, at du
slet ikke bruger din MRJ og derfor heller ikke, har behov fr at
opdatere den.

Opera, iCab og Netscape 6 bruger somm IE også MRJ (og bliver ikke som IE
ustabil aaaf applets - til gængæld er der mange applets der ikke virker
i de tre browsere)

Fra : Jørgen Angel

Dato : 06-11-01 21:12

> [...]
>
> Hvis du bruger en af disse to browsere er det højst sansynligt, at du
> slet ikke bruger din MRJ og derfor heller ikke, har behov fr at

Tak for forklaringen, Morten. Jeg tror faktisk det var IE der efterlyste
en nyere udgave af MRJ (hvorfor den så ikke fulgte med den pågældende
udgave af IE undrer jeg mig over - mange programmer holder sig ellers
ikke tilbage med at installere alt muligt).

Jørgen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-11-01 23:57

> IE har et problem med at at Applets gør den langsom og ustabil, derfor
> vælger mange at slå Java fra i IE under mac OS 7-9 (inkl.. mig selv).
Det skal jeg lige tjekke, for jeg synesn nemlig at IE 5 er noget
langsommeligt noget.
> Netscape 4.x har sin egen Java VM og bruger _ikke_ MRJ
..... men det synes jeg nu også at NSComm 4.x er, men det nok den dårlige
(læs : langsomme ISDN .... øv!)
> Hvis du bruger en af disse to browsere er det højst sansynligt, at du
> slet ikke bruger din MRJ og derfor heller ikke, har behov fr at
> opdatere den.
Tak
> Opera, iCab og Netscape 6 bruger somm IE også MRJ (og bliver ikke som IE
> ustabil aaaf applets - til gængæld er der mange applets der ikke virker
> i de tre browsere)
Tjah, Opera.Jeg glæder mig til at den bliver sådan nogenlunde færdig
..... jeg satte for år tilbage et pc-netværk op med Opera til WIN. Det
var imponerende og hurtigt. Glæder mig til at mac-versionen bliver mere
'lydefri'
Og så er der det med små bogstaver: Jeg bruger stadigvæk NS 3.0 .....
bl.a. fordi det er mit mailprogram. Det giver mange 'morsomme'
reaktioner på netop java-tingene. Det lukker ned .... sådan! Men jeg
turde næsten ikke skrive det her.
Nu igen med store bogstaver (uden at råbe, dog): tak, Morten

Fra : Jakob H K

Dato : 06-11-01 10:00

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Jeg har ikke fundet det nødvendigt at opdatere .....

Jeg har allerede opdateret til den nyeste jeg kunne finde...

Ellers tak for oplysningen

Hygge

Jakob H K