René Iskov <rene@iskov.com> wrote:
> Jeg har lige haft besøg af Stofanet-montøren i Vejle, og da jeg har en Mac
> Powerbook G4 med MacOS 9.1 kunne han - som Telia Stofa's supportere - ikke
> hjælpe med konfigurationen. Da jeg har begrænset erfaring med internet
> konfigurationer, har jeg benyttet Thomas Boelskifte's vejledning
> "Stofanet på Macintosh" og downloaded Stofanet SignOn 1.4 og Better
> Telnet. Det skulle jo være så let, men altså ikke lige for mig. Ved
> ethvert forsøg på at logge mig på via Stofanet SignOn 1.4 (og senere
> Better Telnet), får jeg konstant meddelelsen: "En anden enhed på
> TCP/IP-netværket, som har den fysiske adresse 00 04 C1 A8 52 38 bruger for
> øjeblikket den samme IP-adresse (212.10.211.254), grænsefladen til
> TCP/IP-netværket er lukket ned."
Din IP adresse er forkert. Enten fordi Stofa har givet dig en forkert IP
eller også fordi du har skrevet forkert i TCP/IP kontrolpanelet. Du kan
i øvrigt nu logge på nettet uden brug af Telnet eller SignOn programmet.
Du åbner blot din browser og taster <
http://signon.stofanet.dk/> hvis du
ikke kan åbne den side så er opsætningen inde i TCP/IP forkert.
> Nu er det så at jeg virkelig er på glatis, da Telia Stofa ikke yder
> support til Mac-brugere, og jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig
> på vej med alternative løsningsmuligheder.
Telia/Stofa bør nu alligevel yde support når det drejer sig om problemer
med IP adressen. Det er i øvrigt lidt pudsigt stofa ikke vil yde
support, da det er en del nemmere at sætte en mac op på stofanet end det
er med en PC'er
--
Mvh Nicolai Brandt
- Rygterne går, icebokken i danmark på torsdag?