spørgsmål vedrørede Vector class
Fra : Helten

Dato : 04-11-01 14:49

Hejsa sidder og leger lidt med vektor klassen og er stødt på 2 ting jeg
desværre ikke kan finde ud af. Og håber der er nogle der har en løsning til
problemerne:

1) Jeg skal specificere og implementere en metode der retunerer en ny
vektor, der indeholder de ulige tal for en " Vektor vi " der gives som input

jeg ved at vektoren skal have følgende signatur: public vector
deUlige(Vector vi)

Og jeg kan antage at vektoren kun indeholder integrer objektor

Men kan ikke komme videre med den og er hel på bar bund.

2) Her skal jeg specificere og implementere en metode, der undersøger om der
findes en 3 følge i en vector ( f.eks 7,8,9 eller -5,-4,-3 )
Den skal returnere en true eller false og jeg kan også her antage at
vectoren kun indeholder integrer objektor.

Håber der er nogle der kender løsningen til disse problemer da jeg nu har
brugt mange søvnløse nætter uden at være kommet det mindste videre

På forhånd mange tak til alle venlige sjæle...

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 04-11-01 15:35

Helten <janimal@mail.trillegaarden.dk> wrote in message
> [...]
> jeg nu har brugt mange søvnløse nætter uden at være kommet
> det mindste videre
>
> På forhånd mange tak til alle venlige sjæle...

Hej Helten

Jeg tror at du skal kigge på metode elementAt, der udtager
elementet fra et givent index. Resten burde ikke være så svært,
men hvordan har du selv regnet med at løse opgaven ?

Object elementAt(int index)
Returns the component at the specified index. This method
is identical in functionality to the get method (which is part of
the List interface).

PS. Mht. opgave skal den nye Vector indeholde de objekter, der
findes på de ulige indices i den oprindelige Vector eller skal den
indeholde de tal (Integers), der er ulige ??

Håber du kan bruge det til noget
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen