Debitel tilbud
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-11-01 13:00

Hvis man køber sådan en telefon som Debitel har på tilbud i øjeblikket, hvor
hurtigt kan man så slippe for at være Debitel kunde.
Man binder sig i et halvt år - ok der hænger man, men kan man frit bruge
telefonen bagefter, fx med taletidskort fra Orange, Tiscali eller andre ?

Skal man selv fjerne sim låsen eller sker det automatisk ?

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Poul Max Christensen

Dato : 04-11-01 13:29

Vi har tidligere haft en Nokia på debitel abonnement, da den efter et halvt
år skulle låses op, hvilket jo var gratis, så skulle man sendes ind og der
var meget stor modstand fra Debitel. Blandt andet mente man ikke at de kunne
tilbage betale beløb under 50 kr., da jeg krævede at få refunderet
forsendelse omkostningerne.
Det lykkedes dog at få den låst op og få forsendelsen refunderet, men det
kan ikke anbefales at bruge Debitel, hvis ikke man kender en som kan fjerne
låsen.
mvh
Poul Max

Fra : Hans Pedersen

Dato : 04-11-01 13:50

On Sun, 4 Nov 2001 13:00:02 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<sletdette-milux@image.dk> wrote:

>Man binder sig i et halvt år - ok der hænger man, men kan man frit bruge
>telefonen bagefter, fx med taletidskort fra Orange, Tiscali eller andre ?

Operatøren skal udlevere en kode efter bindingsperioden, så du kan
låse den op.

Hans Pedersen, Esbjerg
Web: http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-11-01 14:40

Hans Pedersen skrev:

>Operatøren skal udlevere en kode efter bindingsperioden, så du kan
>låse den op.

Jeg tror ikke reglerne er lavet så præcist. Jeg tror blot operatøren
skal låse telefonen op for dig. Debitel har f.eks. flere gange haft
3210ere de ville have indleveret hvis de skulle låses op. Man fik
altså ingen kode, men skulle sende den til dem.
Desværre har vi hørt historier om folk der har ventet måneder på at få
deres telefon igen, og nogle har aldrig set den igen.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.