iTunes 2
Fra : J.C. Voss

Dato : 03-11-01 23:04

Nogen der ved om man kan installere den nuværende IE iTunes 2 på et DK
OS, eller skal man vente til den kommer på dansk?

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : J.C. Voss

Dato : 03-11-01 23:07

J.C. Voss <macaddict2k.ugyldig@operamail.com> wrote:

> Nogen der ved om man kan installere den nuværende IE iTunes 2 på et DK
> OS, eller skal man vente til den kommer på dansk?

Jeg svarer lige mig selv, nu har jeg nemlig hentet IE iTunes 2, og man
kan _ikke_ installere den på et DK OS -- desværre.

Fra : J.C. Voss

Dato : 03-11-01 23:07

J.C. Voss <macaddict2k.ugyldig@operamail.com> wrote:

> Jeg svarer lige mig selv, nu har jeg nemlig hentet IE iTunes 2, og man
> kan _ikke_ installere den på et DK OS -- desværre.

Tak for hjælpen...(-:

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-11-01 23:19

In article <1f2bk7u.12yb2gb1kvd0qnN%macaddict2k.ugyldig@operamail.com>,
J.C. Voss <macaddict2k.ugyldig@operamail.com> wrote:

> Tak for hjælpen...(-:

Man skal også passe gevaldigt på. iTunes 2 installeren har slettet
flere folks partitioner, og den er trukket fra Versiontracker og fra
Apple's side ‹ altså iTunes 2 til X.
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 03-11-01 23:30

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Man skal også passe gevaldigt på. iTunes 2 installeren har slettet
> flere folks partitioner, og den er trukket fra Versiontracker og fra
> Apple's side ‹ altså iTunes 2 til X.

Ja, jeg liste lige en skrækhistorie på uk.comp.sys.mac om en fyr der
havde fået tømt 1 ud af 3 partitioner ved iTunes 2 installeringen. Som
du skriver var det på OS X, efter sigende skulle der ikke være nogle
problemer med versionen til Classic.

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-11-01 00:13

In article <1f2bl4g.1wbius5f32cp4N%macaddict2k.ugyldig@operamail.com>,
> [...]

> havde fået tømt 1 ud af 3 partitioner ved iTunes 2 installeringen. Som
> du skriver var det på OS X, efter sigende skulle der ikke være nogle

NåehŠ
Andrew Welch of Ambrosia Software writes:

You haven't lost any data. I know it looks like you have, but nothing
has been deleted. What the installer did is it erroneously set the
permissions on your files so you can't see them. You can boot to OS 9
and all of your files will be there. Alternately, you can open up
Terminal and do this: sudo chmod -R a+r /volumes/partition_name (where
partition_name is the name of the partition that has lost files on it).

- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : J. C. Voss

Dato : 04-11-01 00:23

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> NåehŠ
> Andrew Welch of Ambrosia Software writes:

[snip]

Hvor har du læst det henne? Jeg vil gerne videregive det i den engelske
nyhedsgruppe så folk der får problemer ved hvad de skal gøre.

Fra : Thorfinn

Dato : 05-11-01 09:58

macaddict2k.ugyldig@operamail.com (J.C. Voss) wrote:

> [...]
> havde fået tømt 1 ud af 3 partitioner ved iTunes 2 installeringen. Som
> du skriver var det på OS X, efter sigende skulle der ikke være nogle

Yep.
Apple unskylder på US websiden (men hæfter ikke):

"Apple has identified an installer issue with iTunes 2.0 for Mac OS X
that affects a limited number of systems running Mac OS X with
multiple volumes (drives or partitions) mounted. For those systems,
running the iTunes 2.0 installer can result in loss of user data.

....anyone who has a beta version of iTunes 2.0 for Mac OS X,
immediately remove the iTunes.pkg installer file from their system.

A new version that corrects this issue, iTunes 2.0.1 for Mac OS X, is
now available for downloading ...

This issue does not affect users of iTunes 2.0 for Mac OS 9.
The version with the installer error was available from Apple from
Friday evening 11/2, to Saturday morning 11/3 (PST) only. "

Da var jeg heldigt.
Denne gang destruerede iTunes OS X og ikke OS 9.
Hvis man propper en CD/CD-rom i iTunes 1 ødelægger den Mac OS 9.

Sikke noget lort.

Men komfortmæssigt er det virkelig det bedste siden Hafas køreplan til
Palm.

hilsen
Sebastian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-11-01 12:15

Thorfinn <thorfinn@forum.dk> wrote:

> Hvis man propper en CD/CD-rom i iTunes 1 ødelægger den Mac OS 9.

?? uddyb...
--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-11-01 23:47

> [...]

> Man skal også passe gevaldigt på. iTunes 2 installeren har slettet
> flere folks partitioner, og den er trukket fra Versiontracker og fra

Yep,, efter havd jeg kanlæse mig frem til er det instalerings scrptet
den er gal med - såfrem man har navgivet sine partitioner "navn 1",
"navn 2", "navn 3" etc, vil den slette alt indhold fra de paritioner der
ikke indholde Mac OS X.

Sådan er min partitioner dog ikke navngivet og installationen gik
smertefrit her

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Fra : Jesper

Dato : 03-11-01 23:56

> [...]
> ikke indholde Mac OS X.
>
> Sådan er min partitioner dog ikke navngivet og installationen gik

Det samme her! Pyha :)

Mine partitioner hedder såmend bare "9" og "X"...

--
mvh Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-11-01 00:13

In article <1f2bmfn.x6y5h91i3ys0iN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> Mine partitioner hedder såmend bare "9" og "X"...

Personligt sværger jeg til bibelske navne, som fx Armageddon.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-11-01 00:16

> Sådan er min partitioner dog ikke navngivet og installationen gik
> smertefrit her

Heller ingen problemer her! Ellers var jeg godt nok også blevet noget
sur!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Mads

Dato : 06-11-01 19:56

J.C. Voss <macaddict2k.ugyldig@operamail.com> wrote:

> Jeg svarer lige mig selv, nu har jeg nemlig hentet IE iTunes 2, og man
> kan _ikke_ installere den på et DK OS -- desværre.

Mærkeligt. Jeg kunne godt - den brokkede sig ikke engang. Jeg har OSX
10, 1 DK. Hvad der er endnu mere mærkeligt er, at der i read me filen
stod, at man ikke kunne installere den på en mac uden firewire.
Men jeg havde overhovedet ikke nogen problemer med at installere den på
en powerbook G3 uden firewire.

-mads