/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Telmore chokerer - Flytter fra TDC til Son~
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 03-11-01 17:49



Hej

Idag kan man læse at Telmore nu er så utilfreds med TDC at de vil flytte
til Sonofon's net istedet ! - I mine øjne lidt at en chokerende melding
! - Jeg er overbevist om at det vil medføre en masse problemer for
nuværende Telmore kunder, feks. telefoner der er låst til TDC's net,
Sonofons dårligere dækning i visse områder, dårlige 1800 Mhz udbygning,
dårligere Roaming aftaler m.m.

Læs mere på: www.mobilmagasinet.dk

--
M.v.h. Ole®

 
 
Mickey (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 03-11-01 18:36

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse
news:6m78utgt3m551q3akpgvlh9ebm761djbp0@4ax.com...

> Idag kan man læse at Telmore nu er så utilfreds med TDC at de vil flytte
> til Sonofon's net istedet ! - I mine øjne lidt at en chokerende melding
> ! - Jeg er overbevist om at det vil medføre en masse problemer for
> nuværende Telmore kunder, feks. telefoner der er låst til TDC's net,
> Sonofons dårligere dækning i visse områder, dårlige 1800 Mhz udbygning,
> dårligere Roaming aftaler m.m.

ja jeg håber ikke det giver dårligt net nogen steder...
- men ellers er jeg egentlig ligeglad

Men, hvis de skifter og senere fortryder, så tror jeg det giver problemer at
komme tilbage til TDC ;)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


Claus Rolsted (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 03-11-01 18:54

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse
>.............. feks. telefoner der er låst til TDC's net,
> Sonofons dårligere dækning i visse områder,

Selvfølgelig kan det være trist i de situationer du nævner, men egentlig kan
det jo kun blive bedre for os andre end det nuværende serviceniveau hos TDC.
Tænk på alle os som venter på nummeroverførsel pga TDC's svigtende
løfter....... TDC har svigtet på mange punkter....

Mvh

Claus Rolsted





Mickey (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 03-11-01 19:10

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig kan det være trist i de situationer du nævner, men egentlig
kan
> det jo kun blive bedre for os andre end det nuværende serviceniveau hos
TDC.
> Tænk på alle os som venter på nummeroverførsel pga TDC's svigtende
> løfter....... TDC har svigtet på mange punkter....

men ærlig talt, teknisk (mobilnettet) er det intet at udsætte på TDC, det
siges jo at sonofon har en dårlige kvalitet/dækning...


--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


John K (04-11-2001)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 04-11-01 03:25

> men ærlig talt, teknisk (mobilnettet) er det intet at udsætte på TDC, det
> siges jo at sonofon har en dårlige kvalitet/dækning...


Siger hvem?


Mvh

John K




Mickey (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 04-11-01 14:19

>John K" <sydfynsfm@nospam.hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3be4a707$0$4862

> Siger hvem?

det er mit indtryk her fra gruppen - kan godt være jeg tager fejl


--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


John K (04-11-2001)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 04-11-01 17:39

> > Siger hvem?
>
> det er mit indtryk her fra gruppen - kan godt være jeg tager fejl


OK. Det er nu mit indtryk at de to selskaber procentmæssigt dækker ca. lige
godt, men at der er områder hvor det ene selskab dækker bedre end det
andet - og omvendt.

Her i den kommune hvor jeg bor har Sonofon en bedre dækning visse steder.


Mvh

John K




MarsKitty (28-01-2002)
Kommentar
Fra : MarsKitty


Dato : 28-01-02 01:01

On Sun, 4 Nov 2001 14:18:41 +0100, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>>John K" <sydfynsfm@nospam.hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:3be4a707$0$4862
>
>> Siger hvem?
>
>det er mit indtryk her fra gruppen - kan godt være jeg tager fejl

Nej, du har helt ret, ifølge min personlige (og kostbare) erfaring,
der er desværre "langt op" til TDC, jeg tror aldrig de når at kunne
følge med der..

/MarsKitty

Name and Email is fake, don't bother!
Reply in group..

John K (28-01-2002)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 28-01-02 13:29

> >> Siger hvem?
> >
> >det er mit indtryk her fra gruppen - kan godt være jeg tager fejl
>
> Nej, du har helt ret, ifølge min personlige (og kostbare) erfaring,
> der er desværre "langt op" til TDC, jeg tror aldrig de når at kunne
> følge med der..


Den holder bare ikke, da begge har en cirka lige stor procentvis dækning -
den kan dog afvige fra område til område.


Mvh

John K




Rainer Schöbe (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Rainer Schöbe


Dato : 28-01-02 17:10

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> schrieb im Newsbeitrag
news:3c554436$0$254$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > >> Siger hvem?
> > >
> > >det er mit indtryk her fra gruppen - kan godt være jeg tager fejl
> >
> > Nej, du har helt ret, ifølge min personlige (og kostbare) erfaring,
> > der er desværre "langt op" til TDC, jeg tror aldrig de når at kunne
> > følge med der..
>
>
> Den holder bare ikke, da begge har en cirka lige stor procentvis dækning -
> den kan dog afvige fra område til område.

Jeg er langt væk fra at være repræsentativ, da jeg bruger de danske mobilnet
kun ved mine ferieophold i Danmark via international roaming.

Dér, hvor mange tyskere opholder sig på deres ferieophold - og jeg er en af
disse - (f. eks. Nymindegab, Bjerregård, ...), er Sonofons dækning meget
dårlig. Mens TDC Mobil har allerede to sendestationer i dette område,
planlægger Sonofon kun én station. Indoor-dækningen bliver så næppe bedre
end TDC Mobil's. Og turister ringer gerne hjem for at fortælle hvor fint
sommerhuset er osv.

Grejsdalen ved Vejle er en anden eksempel. Dækning er katastrofalt - med
alle fire net. Mens TDC Mobil planlægger to nye stationer for at forbedre
situationen i dette område, er der ingen planlægninger fra Sonofons side.

Det er kun to områder og det sikkert mange områder hvor Sonofon dækker
bedst, men oplysninger i procent siger ikke meget, da der siges ikke noget
om dækningens kvalitet. Jeg anser sendestationernes antal for en bedre
indikator. Og på TDC Mobils hjemmeside står at deres net har ca. 15% mere
sendestationer end hvert andet net. Og mine private oplevelser støtter det
hele.

--
Rainer Schöbe
using "E-Plus Professional Data HSCSD"



søren poulsen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : søren poulsen


Dato : 04-11-01 09:40




"Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse
news:9s1c2r$8hi$1@egon.worldonline.dk...
> "Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse

> men ærlig talt, teknisk (mobilnettet) er det intet at udsætte på TDC, det
> siges jo at sonofon har en dårlige kvalitet/dækning...
Hej
Ikraft af mit arbejde kommer jeg en del rundt i det danske land og jeg mener
ikke at sonofon har dårligere dækning end tdc
jeg har både sonofon og tdc nr
De har stort set samme dækning for der er skam også huller tdc net
--
Mvh.
Søren poulsen
Smeden32@mail.dk
ICQ 14045894



Claus Rolsted (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 04-11-01 19:09

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse
> men ærlig talt, teknisk (mobilnettet) er det intet at udsætte på TDC, det
> siges jo at sonofon har en dårlige kvalitet/dækning...

Jeg har aldrig oplevet problemer med Sonos dækning (har haft abon. hos dem
siden sidst i '97). Rent procentuelt dækker Sono og TDC jo lige godt i
Danmark..... (kun hvis man bor i yderområderne eller i _dybe_ dale kan
der være afvigelser mellem de to selskaber)



Per H. Nielsen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 04-11-01 21:20

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> writes:

>Jeg har aldrig oplevet problemer med Sonos dækning (har haft abon. hos dem
>siden sidst i '97). Rent procentuelt dækker Sono og TDC jo lige godt i
>Danmark..... (kun hvis man bor i yderområderne eller i _dybe_ dale kan
>der være afvigelser mellem de to selskaber)

Jeg for rent konkret oplevet forskel flere steder:

1) Herhjemme i kælderen kan jeg ikke benytte Sonofon, da
signalet er svagt og samtaler derfor bliver afbrudt.
Med TDC er der ingen problemer.

2) I sommerferien i Sønderjylland havde vi lejlighed til at
opleve dækningen fra flere selskaber. Både Telia og Orange
havde ingen dækning i sommerhuset hvorfor min kones og min
datters mobiltelefoner roamede på Sonofon, som havde
meget dårlig dækning. Ved bestemte placeringer i huset var det
intet signal.
Mig egen Telmore telefon (altså TDC net) havde fuldt signal
hele tiden.

3) Da jeg endnu havde Sonofon abonnement bemærkede jeg, at
telefonen gik helt død ved besøg i ISO i Lyngby, som ligger
i kælderetagen. For sjov skyld lavede jeg en manuel
netsøgning som viste, at både TDC, Telia, og Mobilix (nu Orange)
havde dækning. Derimod var det ingen opor af Sonofon.

Dermed ikke være sagt, at Sonofon generelt har dårlig dækning. I
mit tilfælde er jeg bare bedre tjent med TDC's net.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Mickey (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 05-11-01 16:11

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse
news:9qhF7.169$hG2.8705@news.get2net.dk...

> 3) Da jeg endnu havde Sonofon abonnement bemærkede jeg, at
> telefonen gik helt død ved besøg i ISO i Lyngby, som ligger
> i kælderetagen. For sjov skyld lavede jeg en manuel
> netsøgning som viste, at både TDC, Telia, og Mobilix (nu Orange)
> havde dækning. Derimod var det ingen opor af Sonofon.

Samme oplevelse kan man få med Orange net i Gads boghandel i slotsarkaderne
i Hillerød. Igen en underjordisk butik.

> Dermed ikke være sagt, at Sonofon generelt har dårlig dækning. I
> mit tilfælde er jeg bare bedre tjent med TDC's net.

jeg vil ærlig talt også hellere beholde TDC's net, men helst ikke deres
håndtering af tingene...


--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


find clausen (07-11-2001)
Kommentar
Fra : find clausen


Dato : 07-11-01 09:22

On Mon, 5 Nov 2001 16:10:30 +0100, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

> jeg vil ærlig talt også hellere beholde TDC's net ...

Ikke her (Sønderjylland) !

Så snart man kommer syd for den dansk-tyske grænse ved
Fårhus/Flensborg ryger man på et tysk net !

Hvis man kører ad motorvejen nordpå, hopper man på TDC mere ned 20 km
senere lige syd for Rødekro !

Det er eddermuggeme dårlig TDC service.
Men TDC kan jo være ligeglad, idet man uanset hvilket net, tysk eller
dansk, for de samme penge ud af det ... Så hvorfor spilde penge på en
ekstra sendemast.

Men de tyske mobiler har en god service ... !

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
pressphotos from denmark ...
e-mail: findclausen at photopress.dk

PHK (01-12-2001)
Kommentar
Fra : PHK


Dato : 01-12-01 13:54


"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse
news:1004897298.970622@kollegiegaarden.dk...
> "Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig oplevet problemer med Sonos dækning (har haft abon. hos dem
> siden sidst i '97).

Jeg har kun haft problemer med Sonofons dækning. TDC`s dækning har jeg ingen
problemer med.

På mit arbejde er Sonofons dækning meget dårlig (i nærheden af Oksbøl).
Hjemme i min kælder er Sonofon´s dækning meget dårlig (Esbjerg Centrum).

Begge steder opholder jeg mig en del sammen med min telefon, så jeg ville
slet ikke kunne bruge Sonofon, hvis Telmore skiftede til det. Der ville være
dømt nyt teleselskab lige på stedet.


--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)




Ole Rasmussen (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 03-11-01 22:27



Hej

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> wrote:

>Tænk på alle os som venter på nummeroverførsel pga TDC's svigtende
>løfter....... TDC har svigtet på mange punkter....

Ok, men så vidt jeg har forstået, så er det TDC der står for
nummerportabilitet/overflytning uanset hvilket selskab man flytter til
eller fra, altså TDC har på vegne af samtlige udbydere påtaget sig det
job, så problemet vil formentlig være det samme...

--
M.v.h. Ole®

Mickey (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 03-11-01 23:05

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse
news:ltn8utklc6tqj4cilk1a7cu1ob8is0ajt1@4ax.com...

> Ok, men så vidt jeg har forstået, så er det TDC der står for
> nummerportabilitet/overflytning uanset hvilket selskab man flytter til
> eller fra, altså TDC har på vegne af samtlige udbydere påtaget sig det
> job, så problemet vil formentlig være det samme...

så har du misforstået noget
- der er oprettet et selskab som holder styr på det hele, grunden til at
TDC er så meget fremme mht til problerne er at det er dem der forestår den
tekniske del af flytningen for Telmore og Tiscali (og dem selv) hvilket har
givet dem alt alt for mange problemer


--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


Ole Rasmussen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 04-11-01 16:24



Hej

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>så har du misforstået noget

Næppe...

> - der er oprettet et selskab som holder styr på det hele

Ja, OCH (Operators Clearing House A/S) fysisk placeret hos DanNet I
Birkerød, hvor jeg dagligt har folk inden for murene

>TDC er så meget fremme mht til problerne er at det er dem der forestår den
>tekniske del af flytningen for Telmore og Tiscali (og dem selv) hvilket har
>givet dem alt alt for mange problemer

Det er delvis rigtigt, men da jeg ved du længe har fulgt med i denne NG,
så kan det ikke ha' undgået din opmærksomhed at alle øvrigt selskaber
har nøjatigt samme problemer. Dog har er nok været mest fokus på netop
problemerne med overflytning til Telmore.

--
M.v.h. Ole®

Mickey (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 04-11-01 17:12

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse
news:islauts0k7h8qrcg9nun2utqtdrs48rrvt@4ax.com...

> Det er delvis rigtigt, men da jeg ved du længe har fulgt med i denne NG,
> så kan det ikke ha' undgået din opmærksomhed at alle øvrigt selskaber
> har nøjatigt samme problemer. Dog har er nok været mest fokus på netop
> problemerne med overflytning til Telmore.

jepper - men Orange, Sonofon og Telia klarer selv deres, alle de andre går
gennem TDC hvilket betyder at TDC nok har langt størstedelen af flytnignerne
enten den ene eller den anden vej...

- ellers må vi jo ha fat i noget doku. på hvem der gør hvad

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


Fischer (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 03-11-01 21:06

> Idag kan man læse at Telmore nu er så utilfreds med TDC at de
> vil flytte til Sonofon's net istedet !

For "#!£$§¤!%&5{½! da osse !!!!!!!

Der hvor jeg bor er Sonofons dækning ret elendig, mens der står en TDC mast
500 m fra mit hus.
Det var én af de ting (+sløv E-mail -> SMS) der fik mig til at skifte fra
Sonofon til Telmore.

*Fischer




Mickey (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 03-11-01 21:16

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:e9YE7.139$Aw1.6422@news.get2net.dk...

> Der hvor jeg bor er Sonofons dækning ret elendig, mens der står en TDC
mast
> 500 m fra mit hus.
> Det var én af de ting (+sløv E-mail -> SMS) der fik mig til at skifte fra
> Sonofon til Telmore.

fortæl det til Telmore (Fraaank ;) - så ka de da tage det med i
overvejelserne!


--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


Ole Rasmussen (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 03-11-01 22:27



Hej

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>fortæl det til Telmore (Fraaank ;) - så ka de da tage det med i
>overvejelserne!

Jeg har skrevet til Frank Rasmussen of fortalt ham at det antagelig vil
være noget i retning af selvmord, næsten

--
M.v.h. Ole®

Mickey (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 03-11-01 23:05

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse
news:g4o8uts9js5fjausshf6j3o0koj951i84g@4ax.com...

> Jeg har skrevet til Frank Rasmussen of fortalt ham at det antagelig vil
> være noget i retning af selvmord, næsten

du skrev forhåbentlig seriøst og ikke bare en gang "lad så vær mæ det dær" ?
;)


--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


Ole Rasmussen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 04-11-01 16:24



Hej

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>du skrev forhåbentlig seriøst og ikke bare en gang "lad så vær mæ det dær" ?
>;)

Jeg skriver altid, og kun seriøst....

Jo, jeg fremførte naturligvis alle de negative ting som jeg overhoved
kunne få øje på ved et sådant skift ! - Iøvrigt følger Frank jo med her
i denne NG, så der kommer nok nogle bemærkninger når nu han har fået
vejret igen

--
M.v.h. Ole®

Telmore - Frank Rasm~ (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Telmore - Frank Rasm~


Dato : 05-11-01 15:46

In article <eamautsipjo7r2bq4psaqah61vmvou12q8@4ax.com>, dont@mailme.net
says...
>
>
> Hej
>
> "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:
>
> >du skrev forhåbentlig seriøst og ikke bare en gang "lad så vær mæ det dær" ?
> >;)
>
> Jeg skriver altid, og kun seriøst....
>
> Jo, jeg fremførte naturligvis alle de negative ting som jeg overhoved
> kunne få øje på ved et sådant skift ! - Iøvrigt følger Frank jo med her
> i denne NG, så der kommer nok nogle bemærkninger når nu han har fået
> vejret igen

Og det har jeg nu. Det er nok at overdrive at sige vi smider TDC ud, men
det er korrekt at vores tålmodighed er meget tæt på at være opbrugt, og
at vi snart må se lidt handlekraft fra TDC.

I relation til at bruge andre operatører, er dette en ting vi løbende
overvejer, men der er absolut ikke taget nogen beslutning om at skifte.
Men vi føler os forpligtet overfor vores kunder, til stadighed atvære
opdateret på hvilken pris/kvalitet/service der kan tilbydes fra de
forskelle operatører.

Med venlig hilsen


Frank Rasmussen
Telmore A/S

Mickey (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 05-11-01 16:12

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

> Og det har jeg nu. Det er nok at overdrive at sige vi smider TDC ud, men
> det er korrekt at vores tålmodighed er meget tæt på at være opbrugt, og
> at vi snart må se lidt handlekraft fra TDC.

Det forstår jeg godt - sådan tror jeg der er mange der har det for tiden...

> I relation til at bruge andre operatører, er dette en ting vi løbende
> overvejer, men der er absolut ikke taget nogen beslutning om at skifte.
> Men vi føler os forpligtet overfor vores kunder, til stadighed atvære
> opdateret på hvilken pris/kvalitet/service der kan tilbydes fra de
> forskelle operatører.

hva med, som der er foreslået herinde, at i tilfælde af et skift vil det
være så nye kunder oprettes hos den anden operatør og så gamle kunder selv
kan vælge at blive flyttet ? (evt. flyttet løbende) så man ikke risikerer en
prop der giver masser af problemer...

altsammen i tilfælde af at der vælges en anden operatør...


--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


Kim Bjoern (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Kim Bjoern


Dato : 06-11-01 13:14


> I relation til at bruge andre operatører, er dette en ting vi løbende
> overvejer, men der er absolut ikke taget nogen beslutning om at skifte.
> Men vi føler os forpligtet overfor vores kunder, til stadighed atvære
> opdateret på hvilken pris/kvalitet/service der kan tilbydes fra de
> forskelle operatører.

Hej Frank!

Er der da noget til hinder for, at kunden selv kunne vælge, om de ville
benytte TDC eller Sonofons net? Jeg ved, Debitel praktiserer dette. (De
gjorde i alt fald i starten for godt 4 år siden)

Mvh Kim



Dennis Thode Nielsen (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Thode Nielsen


Dato : 06-11-01 17:37

>Jeg ved, Debitel praktiserer dette. (De
> gjorde i alt fald i starten for godt 4 år siden)


De kunne vel ikke ligefrem vælge. Kom taletid ikke på TDC og Abonnement
kunder på sonofon?

Da jeg havde Debitel på Sonofon kunne jeg i hvert fald ikke få lov til at
komme over på TDC´s net, hvilket så var medvirkende til at jeg skiftede til
Telmore

Mvh

Dennis Thode Nielsen



Kim Bjoern (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Kim Bjoern


Dato : 06-11-01 18:09


"Dennis Thode Nielsen" <thode@thode.dk> skrev i en meddelelse
news:rjUF7.5563$RM3.537180@news000.worldonline.dk...
> >Jeg ved, Debitel praktiserer dette. (De
> > gjorde i alt fald i starten for godt 4 år siden)
>
>
> De kunne vel ikke ligefrem vælge. Kom taletid ikke på TDC og Abonnement
> kunder på sonofon?
>
> Da jeg havde Debitel på Sonofon kunne jeg i hvert fald ikke få lov til at
> komme over på TDC´s net, hvilket så var medvirkende til at jeg skiftede
til
> Telmore

Hej Dennis!

Det er ikke utænkeligt, du har ret - har aldrig haft noget med Debitel at
gøre.

Men jeg husker bare nogle nummereserier, f.eks 2234xxxx som hørte til
Sonofons net, samt 2193xxxx til TDC. (svjh)

I starten var det jo sådan, at en forhandler kun måtte sælge abn. for een
udbyder, F.eks TDC. GSM udbyderen udbad sig om eneret i butikken. Det blev
praktiseret længe. F.eks forhandlede Fona kun Sonofon i starten - senere var
det udelukkende TDC. I dag kan man få hvad som helst hvor som helst.

Og det er denne udvikling, jeg gerne så hos de nye service providere, f.eks
Telmore, at man kunne vælge netoperatøren selv.

Jeg tror i min barnlige naivitet, at det nok skal komme

mvh Kim





Kim Bjoern (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Kim Bjoern


Dato : 07-11-01 07:52


> F.eks forhandlede Fona kun Sonofon i starten - senere var
> det udelukkende TDC. I dag kan man få hvad som helst hvor som helst.
>
> Og det er denne udvikling, jeg gerne så hos de nye service providere,
f.eks
> Telmore, at man kunne vælge netoperatøren selv.

Og jeg vil gerne tilføje følgende ønskedrøm til ovenstående:

En ordning, hvor telefonen kunne vælge frit mellem flere net (som en
udenlandsk telefon jo kan her i DK).

Om ikke andet ville det skærpe selskabernes krav til at levere et godt
signal, da det vil være afgørende for, om de får lov til at levere hver
enkelt samtale.

Men det forbliver måske kun ønsketænkning?

Kim



John K (07-11-2001)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 07-11-01 00:48

> De kunne vel ikke ligefrem vælge. Kom taletid ikke på TDC og Abonnement
> kunder på sonofon?


Ikke i starten - der kunne du købe deres "antal minutter" hver måned hos
hvert selskab - pakkerne var bare af forskellig størelse.


Mvh

John K




Torbenth (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Torbenth


Dato : 03-11-01 23:58


Mickey skrev i meddelelsen <9s1jhc$ccr$1@egon.worldonline.dk>...
>"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>news:e9YE7.139$Aw1.6422@news.get2net.dk...
>
>> Der hvor jeg bor er Sonofons dækning ret elendig, mens der står en TDC
>mast
>> 500 m fra mit hus.
>> Det var én af de ting (+sløv E-mail -> SMS) der fik mig til at skifte fra
>> Sonofon til Telmore.


Hej.

Syd for Århus ned til Hov går Sonofon meget dårligt igennem. TDC klokker
rent igennem.
I kælderen hvor jeg bor (Brabrand) går Sonofon dårligt igennem. TDC klokker
rent igennem.

Mvh.
Torben


Kim Bjoern (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Kim Bjoern


Dato : 04-11-01 15:20


> Syd for Århus ned til Hov går Sonofon meget dårligt igennem. TDC klokker
> rent igennem.
> I kælderen hvor jeg bor (Brabrand) går Sonofon dårligt igennem. TDC
klokker
> rent igennem.
>
> Mvh.
> Torben


Hej Torben

Netop - nu har jeg tidligere i tråden forklaret om mine positive oplevelser
med Sonofon

Du kommer med en anden oplevelse.

Og sådan er det bare.....

Jeg tror ikke, man generelt kan sige, at man er dårligere stillet med det
ene selskab frem for det andet. Det var vist det, der var det oprindelige
postulat i tråden.

Mange nævner sin bopæl i den henseende. Men hvorfor det? Mobiltelefoni er jo
mobil - dvs man skal vel ikke bruge telefonen hjemme men snarere alle mulige
andre steder? Nåja, der kan være folk, der *kun* har mobiltelefon :) Så er
det jo en anden sag.

Kim



Mickey (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 04-11-01 19:15

"Kim Bjoern" <antispam@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:9s3v1a$1cai$3@news.cybercity.dk...

> Mange nævner sin bopæl i den henseende. Men hvorfor det? Mobiltelefoni er
jo
> mobil - dvs man skal vel ikke bruge telefonen hjemme men snarere alle
mulige
> andre steder? Nåja, der kan være folk, der *kun* har mobiltelefon :) Så
er
> det jo en anden sag.

det er måske fordi man bruger sin telefon mest i det område man bor i...


--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


Per H. Nielsen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 04-11-01 21:04

"Kim Bjoern" <antispam@nospam.com> writes:

>Mange nævner sin bopæl i den henseende. Men hvorfor det? Mobiltelefoni er jo
>mobil - dvs man skal vel ikke bruge telefonen hjemme men snarere alle mulige
>andre steder? Nåja, der kan være folk, der *kun* har mobiltelefon :) Så er
>det jo en anden sag.

I mit tilfælde ser jeg helst at folk, der ringer sent på aftenen/natten,
ringer til min mobiltelefon. På den måde undgår jeg, at resten
af familien bliver vækket.
Derfor er det vigtigt for mig med en ordentlig dækning herhjemme og
der har netop Sonofon et problem. Jeg har i mange år været trofast
Sonofon abonnent, men skiftede for 5 mådener siden til Telmore.
Det har bl.a. givet den forbedring, at jeg nu kan tale i mobiltelefon
fra min kælder. Det er rimelig rart, da det er der jeg har mit
hobbyrum og bl.a. sidder og skriver dette indlæg.

At jeg samtidig med skiftet sparede penge og fik celleinfo er
så en anden sag.

Jeg vil derfor være meget ked af at skulle tilbage på Sonofons net
og vil meget seriøst overveje et andet abonnement, som kører
på TDM's net.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Claus Rolsted (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 04-11-01 19:15

"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse
> Syd for Århus ned til Hov går Sonofon meget dårligt igennem. TDC klokker
> rent igennem.
> I kælderen hvor jeg bor (Brabrand) går Sonofon dårligt igennem. TDC
klokker
> rent igennem.

.....og andre steder er det lige omvendt........

Mvh

Claus Rolsted




Michael Nielsen (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 03-11-01 22:01

> Der hvor jeg bor er Sonofons dækning ret elendig, mens der står en TDC
mast
> 500 m fra mit hus.
> Det var én af de ting (+sløv E-mail -> SMS) der fik mig til at skifte fra
> Sonofon til Telmore.

Samme her, er ved at skifte.

--
Best regards
Michael Nielsen
ICQ# 32160542
leahcim@mail.net4you.dk
http://leahcim@webuser.dk



Spinner (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Spinner


Dato : 03-11-01 23:35

Flyt!

Spinner

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:e9YE7.139$Aw1.6422@news.get2net.dk...
> > Idag kan man læse at Telmore nu er så utilfreds med TDC at de
> > vil flytte til Sonofon's net istedet !
>
> For "#!£$§¤!%&5{½! da osse !!!!!!!
>
> Der hvor jeg bor er Sonofons dækning ret elendig, mens der står en TDC
mast
> 500 m fra mit hus.
> Det var én af de ting (+sløv E-mail -> SMS) der fik mig til at skifte fra
> Sonofon til Telmore.
>
> *Fischer
>
>
>



Deaster (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 04-11-01 13:28



"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:e9YE7.139$Aw1.6422@news.get2net.dk...
> > Idag kan man læse at Telmore nu er så utilfreds med TDC at de
> > vil flytte til Sonofon's net istedet !
>
> For "#!£$§¤!%&5{½! da osse !!!!!!!
>
> Der hvor jeg bor er Sonofons dækning ret elendig, mens der står en TDC
mast
> 500 m fra mit hus.
> Det var én af de ting (+sløv E-mail -> SMS) der fik mig til at skifte fra
> Sonofon til Telmore.
>
> *Fischer
>

Jep samme her, + at man skal til at indstille både wap og videresending af
email til sms hos ens udbydere, og Sonofon er jo ikke ligefrem kendt for at
videresending af email går hurtigt.


--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk


>
>



Claus Rolsted (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 04-11-01 19:17

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jep samme her, + at man skal til at indstille både wap og videresending af
> email til sms hos ens udbydere, og Sonofon er jo ikke ligefrem kendt for
at
> videresending af email går hurtigt.

Jo da, tro det eller lad være men Sono har strammet gevaldigt op på
email->sms -servicen......
Mvh

Claus Rolsted




Kim Bjoern (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Kim Bjoern


Dato : 04-11-01 15:16


"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:e9YE7.139$Aw1.6422@news.get2net.dk...
> > Idag kan man læse at Telmore nu er så utilfreds med TDC at de
> > vil flytte til Sonofon's net istedet !
>
> For "#!£$§¤!%&5{½! da osse !!!!!!!
>
> Der hvor jeg bor er Sonofons dækning ret elendig, mens der står en TDC
mast
> 500 m fra mit hus.
> Det var én af de ting (+sløv E-mail -> SMS) der fik mig til at skifte fra
> Sonofon til Telmore.

Hej Fischer!

For mange år siden (1995) skrev to arbejdskolleger og undertegenede til
Sonofon og fortalte, helt uafhængigt af hinanden, at der var en rædsom
dækning i Langå (Jylland). Der gik sådan cirkus 3 uger, så fik vi et brev
fra Sonofon om, at man havde modtaget klagen, og at den var givet videre til
rette afdeling. Cirka 3 mdr. senere fik vi igen brev om, at man nu havde
opsat en mast i området og at man nu håbede, problemet dermed var løst. Og
det var det!

Jeg var sådan set ret benovet over, at tre mands breve (måske har der været
flere?) kunne gøre det, men det kan man da kalde kundeservice. Det er ganske
vist 6 år siden nu, men du kunne jo prøve at skrive om problemet til
Sonofon. Hvis ikke de får noget feedback om områder med manglende dækning,
så sker der nok heller ikke noget.

Dette er nu ikke ment som en reklame for Sonofon. Men blot at man bør
beskrive problemet over for den udbyder, man nu har - måske hjælper det. Gør
man ingenting, tjah....

Mvh Kim





Claus Rolsted (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 04-11-01 19:13

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> For "#!£$§¤!%&5{½! da osse !!!!!!!
>
> Der hvor jeg bor er Sonofons dækning ret elendig, mens der står en TDC
mast
> 500 m fra mit hus.
> Det var én af de ting (+sløv E-mail -> SMS) der fik mig til at skifte fra
> Sonofon til Telmore.

Så kan jeg jo _glæde_ dig med, at Sono har strammet op på
mail->sms -servicen
Nu går det lynhurtigt......

Mvh Claus,
(som elsker at sprede glæde i andres liv )



Per H. Nielsen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 04-11-01 21:25

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> writes:

>Så kan jeg jo _glæde_ dig med, at Sono har strammet op på
>mail->sms -servicen
>Nu går det lynhurtigt......

Det lyder godt. Har lige checket den med mit gamle Sonofon
abonnement og der kom SMS'en frem på 10 sekunder.

Hvordan ligger det på hverdage i dagtimerne?

De sidste par uger har TDC's mail->SMS kørt temmelig
dårligt i dagtimerne med op til 1 times forsinkelse.
I week-enden og om aftenen/natten er der ingen problemer.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Claus Rolsted (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 05-11-01 11:02

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse
> Det lyder godt. Har lige checket den med mit gamle Sonofon
> abonnement og der kom SMS'en frem på 10 sekunder.
>
> Hvordan ligger det på hverdage i dagtimerne?

I dagstimerne går det perfekt. Har netop prøvet (kl. 11.00) og der gik
mindre end 10 sek.
Mvh

Claus Rolsted




Per H. Nielsen (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 05-11-01 12:10

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> writes:

>I dagstimerne går det perfekt. Har netop prøvet (kl. 11.00) og der gik
>mindre end 10 sek.

Det kan også selv bekræfte nu. Har for sjov skyld taget en gammel
telefon med Sonofon abonnement med på arbejde og har prøvet
at sende mail til denne og min Telmore-telefon her i formiddag.

Forsinkelserne på Telmore (TDC) har ligget mellem 32 og 36 minutter.
På Sonofon har de ligget mellem 7 og 15 sekunder.

Så i øjeblikket er Sonofon ihvertfald klasser bedre på mail->SMS.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Claus Rolsted (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 05-11-01 17:03

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse
> Forsinkelserne på Telmore (TDC) har ligget mellem 32 og 36 minutter.
> På Sonofon har de ligget mellem 7 og 15 sekunder.
>
> Så i øjeblikket er Sonofon ihvertfald klasser bedre på mail->SMS.

Enig. Men jeg har nu ikke rigtigt brug for den service selv. Hvis det er for
at få sms-notafikation om at jeg har fået email, så har min internetudbyder
mulighed for at sende det som rigtig sms - så ingen problemer der.....

--





Lasse Hedegaard (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 05-11-01 17:20

Claus Rolsted skrev:

>Hvis det er for
>at få sms-notafikation om at jeg har fået email, så har min internetudbyder
>mulighed for at sende det som rigtig sms - så ingen problemer der.

For mig ligner det I (Kollegiegården) bruger TDC som internetudbyder -
jeg har ikke hørt om denne service?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.
* * * Nu også gratis operatørlogoer! * * *

Claus Rolsted (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 05-11-01 18:04

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> For mig ligner det I (Kollegiegården) bruger TDC som internetudbyder -
> jeg har ikke hørt om denne service?


Hej Lasse,
Ja, rigtigt nok bor jeg på et kollegium ved navn Kollegiegaarden, som har
TDC som internetudbyder. Men det, jeg mente, var, at jeg har
Worldonline/Tiscali som udbyder (ment på den måde at jeg bruger WOL/Tiscali
som email-udbyder).
Og hos Tiscali har jeg således mulighed for at få notifikation om emails via
rigtig sms.

Håber det opklarede det .........

Mvh
Claus





Lasse Hedegaard (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 05-11-01 18:03

Claus Rolsted skrev:

>Og hos Tiscali har jeg således mulighed for at få notifikation om emails via
>rigtig sms.

OK - det vidste jeg ikke de tilbød. Tilbyder de det til alle
mobiltelefoner?

Jeg har jo et gratis Tiscali-abonnement, jeg kunne da godt finde på at
forwarde min mail til det, og derigennem få min SMSer til mobilen.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.
* * * Nu også gratis operatørlogoer! * * *

Claus Rolsted (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 05-11-01 18:20

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> OK - det vidste jeg ikke de tilbød. Tilbyder de det til alle
> mobiltelefoner?

Ja, det tror jeg da vist nok. Når jeg er logget ind på deres hjemmeside
under 'Internet' - 'Tjenester' - 'Personlige funktioner' - 'Ændring af
e-mail-oplysninger', har jeg mulighed for at angive en af 9 forskellige
mobil-udbydere og indtaste mit nummer.......
Jeg har brugt det tidligere, hvor det virkede upåklageligt, men bruger det
dog ikke mere (får for mange emails så det blev en irritation til sidst -
desuden har jeg mulighed for løbende at tjekke for mails i løbet af
dagen....)


> Jeg har jo et gratis Tiscali-abonnement, jeg kunne da godt finde på at
> forwarde min mail til det, og derigennem få min SMSer til mobilen.

Det skulle nok virke...... Prøv det ......... Men så må du jo bare ind på
din WOL-konto af og til for at rydde op i alt det, du får videresendt
dertil.

Mvh
Claus




Lasse Hedegaard (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 05-11-01 18:20

Claus Rolsted skrev:

>Ja, det tror jeg da vist nok. Når jeg er logget ind på deres hjemmeside
>under 'Internet' - 'Tjenester' - 'Personlige funktioner' - 'Ændring af
>e-mail-oplysninger', har jeg mulighed for at angive en af 9 forskellige
>mobil-udbydere og indtaste mit nummer.......
>Jeg har brugt det tidligere, hvor det virkede upåklageligt, men bruger det
>dog ikke mere (får for mange emails så det blev en irritation til sidst -
>desuden har jeg mulighed for løbende at tjekke for mails i løbet af
>dagen....)

OK, de har ikke mulighed for man kan vælge hvilke mails (altså lave
nogle filtre), der skal sendes til mobilen?

Jeg bruger det heller ikke selv mere, af flere grunde - bl.a. også den
du har - men også det, at man ikke altid kunne regne med at de nu også
kom frem (SMSerne).

>Det skulle nok virke...... Prøv det ......... Men så må du jo bare ind på
>din WOL-konto af og til for at rydde op i alt det, du får videresendt
>dertil.

Tja, ellers kunne jeg lave et bette script der sørgede for at slette
al post en gang i døgnet.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.
* * * Nu også gratis operatørlogoer! * * *

Claus Rolsted (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 05-11-01 19:31

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> OK, de har ikke mulighed for man kan vælge hvilke mails (altså lave
> nogle filtre), der skal sendes til mobilen?

Nej det mener jeg ikke....... (er dog ikke helt sikker).


> Tja, ellers kunne jeg lave et bette script der sørgede for at slette
> al post en gang i døgnet.

Ja, hvis du kan finde ud af det, så er det jo meget godt. Det er i al fald
mere, end jeg kan.....

Mvh

Claus Rolsted




Ebbe Kristensen (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 05-11-01 13:11


"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> wrote in message
news:suhF7.175$hG2.8705@news.get2net.dk...
> "Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> writes:

> Hvordan ligger det på hverdage i dagtimerne?

Under 10 sekunder for den jeg prøvede at sende mandag kl. 13:05. Statistisk
set er det jo ikke noget at bygge på men det virker da lovende

Mvh Ebbe


alwresuihalert (03-11-2001)
Kommentar
Fra : alwresuihalert


Dato : 03-11-01 23:04

> Hej
>
> Idag kan man læse at Telmore nu er så utilfreds med TDC at de vil flytte
> til Sonofon's net istedet ! - I mine øjne lidt at en chokerende melding
> ! - Jeg er overbevist om at det vil medføre en masse problemer for
> nuværende Telmore kunder, feks. telefoner der er låst til TDC's net,
> Sonofons dårligere dækning i visse områder, dårlige 1800 Mhz udbygning,
> dårligere Roaming aftaler m.m.
>
> Læs mere på: www.mobilmagasinet.dk

Eller i Berlingske Erhverv lørdag side 2, så vidt jeg husker.

TDC har ellers et godt net. Og for Telmore kunder, som aldrig har haft
problemer eller benyttet sig af at flytte nummeret med, som mig, er der ikke
nogle klagepunkter over nuværende struktur.

Det er ærgeligt, hvis det sker. Man må håbe at TDC tager sig sammen og
overbeviser Telmore om at de ikke skal flygte, hvis det da er muligt for det
tidligere offentlige monopol.



alwresuihalert (03-11-2001)
Kommentar
Fra : alwresuihalert


Dato : 03-11-01 23:06

> Eller i Berlingske Erhverv lørdag side 2, så vidt jeg husker.

Eller på deres WWW site:
http://www.berlingske.dk/artikel:aid=130258



lcj@wanadoo.dk (04-11-2001)
Kommentar
Fra : lcj@wanadoo.dk


Dato : 04-11-01 02:27

On Sat, 03 Nov 2001 17:49:02 +0100, Ole Rasmussen <dont@mailme.net>
wrote:


>Idag kan man læse at Telmore nu er så utilfreds med TDC at de vil flytte
>til Sonofon's net istedet !

Telmore har før haft godt held med at bruge pressen som løftestang,
når TDC ikke har leveret den vare, selskabet har betalt for. Og som
det fremgår af artiklen (den originale i Berlingske Tidende, som
Mobilmagasinet har skrevet af) er Telmore i "fremtrædende
forhandlinger" med Sonofon, men er altså stadig TDC-kunde.

Hvis Frank Rasmussen definitivt havde givet TDC fingeren, hvorfor så
gå i pressen og fortælle, at man forhandler med Sonofon - nej, jeg er
sikker på, at det kun er et forsøg på at sende et signal til TDC om at
få fingeren ud og yde en bedre service. Sådan et signal har
naturligvis en bedre effekt, når det står i en af landets førende
aviser, end når direktør Rasmussen ringer og klager til en af Henning
Dyremoses underordnede.

Når Telmore har haft problemer med at overføre 35.000 nye kunder, som
det angiveligt er kommet til siden 1. juli, hvordan vil det så ikke
gå, når 75.000 skal overføres....... Det er næppe noget der vil have
en positiv indvirkning på det salgsskilt, som Frank Rasmussen samtidig
sætter på Telmore i den i øvrigt udmærkede artikel i Berlingeren.

Lars



Lasse Vestergaard (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Vestergaard


Dato : 04-11-01 14:37

Hej Lars

Du fremfører nedenfor nogle ret gode argumenter, f.eks. det at hvis 35.000
numre giver problemer, så vil 70.000 alt andet lige også.

Men jeg har en tilføjelse og det er det økonomiske aspekt:

Et simkort koster alt inklusive ca. 40 kroner gang det med 70.000 da de skal
have nyt hos Sonofon.

Læg dertil de mange tusinde arbejdstimer som det vil tage Telmore at sætte
disse numre op - det tager MINDST 5 minutter sammenlagt at sætte et nummer
op på central og i billingsystem, behandle skema osv osv.

Der skal også forhandles en aftale hjem hos Sonofon, og der er jo også et
større etableringsgebyr her - når man sådan kommer med 70.000 numre fra den
ene dag til den anden, da de også skal bruge mange timer på dette.

/Lasse

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:6h49utokfpi0a88p9hajs51ekprdngrh0m@4ax.com...
> On Sat, 03 Nov 2001 17:49:02 +0100, Ole Rasmussen <dont@mailme.net>
> wrote:
>
>
> >Idag kan man læse at Telmore nu er så utilfreds med TDC at de vil flytte
> >til Sonofon's net istedet !
>
> Telmore har før haft godt held med at bruge pressen som løftestang,
> når TDC ikke har leveret den vare, selskabet har betalt for. Og som
> det fremgår af artiklen (den originale i Berlingske Tidende, som
> Mobilmagasinet har skrevet af) er Telmore i "fremtrædende
> forhandlinger" med Sonofon, men er altså stadig TDC-kunde.
>
> Hvis Frank Rasmussen definitivt havde givet TDC fingeren, hvorfor så
> gå i pressen og fortælle, at man forhandler med Sonofon - nej, jeg er
> sikker på, at det kun er et forsøg på at sende et signal til TDC om at
> få fingeren ud og yde en bedre service. Sådan et signal har
> naturligvis en bedre effekt, når det står i en af landets førende
> aviser, end når direktør Rasmussen ringer og klager til en af Henning
> Dyremoses underordnede.
>
> Når Telmore har haft problemer med at overføre 35.000 nye kunder, som
> det angiveligt er kommet til siden 1. juli, hvordan vil det så ikke
> gå, når 75.000 skal overføres....... Det er næppe noget der vil have
> en positiv indvirkning på det salgsskilt, som Frank Rasmussen samtidig
> sætter på Telmore i den i øvrigt udmærkede artikel i Berlingeren.
>
> Lars
>
>



Peter Rongsted (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Peter Rongsted


Dato : 04-11-01 18:10

"Lasse Vestergaard" <lasse@iloveu.dk> wrote:

>Hej Lars
>
>Du fremfører nedenfor nogle ret gode argumenter, f.eks. det at hvis 35.000
>numre giver problemer, så vil 70.000 alt andet lige også.
>
>Men jeg har en tilføjelse og det er det økonomiske aspekt:
>
>Et simkort koster alt inklusive ca. 40 kroner gang det med 70.000 da de skal
>have nyt hos Sonofon.

Det vil nok være den største udgift.

>Læg dertil de mange tusinde arbejdstimer som det vil tage Telmore at sætte
>disse numre op - det tager MINDST 5 minutter sammenlagt at sætte et nummer
>op på central og i billingsystem, behandle skema osv osv.

Der er ingen skemaer at behandle. Det er jo ikke en nummerflytning i
gængs forstand - kunderne bliver jo hos Telmore, så de skal ikke skrive
under på noget.

Og de har jo alle kunderne i deres edb-system i forvejen. Om
forbrugsoplysninger kommer fra TDC eller Sonofon gør ikke den store
forskel. Der skal muligvis laves nogle tilpasninger, men det er et
engangs job, og er ikke afhængigt af antallet af kunder.

Så selv om det nok skal give problemer, er det meget nemmere at flytte
70.000 kunder på en gang end at flytte 35.000 kunder individuelt.

>Der skal også forhandles en aftale hjem hos Sonofon, og der er jo også et
>større etableringsgebyr her - når man sådan kommer med 70.000 numre fra den
>ene dag til den anden, da de også skal bruge mange timer på dette.

Man kan ikke sigen noget som helst om etableringsgebyr. Det er helt og
aldeles et spørgsmål om hvordan aftalen mellem de to parter skrues
sammen.

Peter

Lasse Hedegaard (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 04-11-01 15:50

lcj@wanadoo.dk skrev:

>Når Telmore har haft problemer med at overføre 35.000 nye kunder, som
>det angiveligt er kommet til siden 1. juli, hvordan vil det så ikke
>gå, når 75.000 skal overføres.

Det kan jo være at de vælger at beholde nuværende kunder hos TDC, så
det kun er nye kunder der ryger på Sonofons net. Debitel bruger jo
bl.a. både Sonofon og TDC.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.
* * * Nu også gratis operatørlogoer! * * *

Mickey (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 04-11-01 16:17

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan jo være at de vælger at beholde nuværende kunder hos TDC, så
> det kun er nye kunder der ryger på Sonofons net. Debitel bruger jo
> bl.a. både Sonofon og TDC.

lyder meget rimeligt - og så evt. flytte folk hvis de syns de vil eller over
en længere periode efter en "nu har vi tid" procedure

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


Kim Bjoern (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Kim Bjoern


Dato : 04-11-01 08:57

Hej Ole

> Idag kan man læse at Telmore nu er så utilfreds med TDC at de vil flytte
> til Sonofon's net istedet ! - I mine øjne lidt at en chokerende melding
> ! - Jeg er overbevist om at det vil medføre en masse problemer for
> nuværende Telmore kunder, feks. telefoner der er låst til TDC's net,
> Sonofons dårligere dækning i visse områder, dårlige 1800 Mhz udbygning,
> dårligere Roaming aftaler m.m.

Jeg har været hos Sonofon siden 1993 og har stadig mit nu 8 år gl. nummer
dér.

Jeg fik dog også et nummer hos både Telmore og Tiscali, da de startede, og
hermed kom jeg over på TDCs net med de samme apparater, som før kørte
Sonofon.

Jeg har nu ca 1 års erfaring med TDC's net, og jeg færdes meget på Sjælland
Især Lyngby, Herlev op til Nordsjælland, Fredensborg, Helsingør og Hillerød
og Fyn og hele Østjylland fra Horsens til Randers.

Aldrig har jeg oplevet så dårlig kvalitet som hos TDC. Også så dårlig, at
jeg simpelthen fandt det nødvendigt at gøre noget ved det.

Jeg kunne fylde gruppen her med eksempler. Men for blot at nævne et: Hvis
jeg (senest i august i år) har forbindelse på Hovedbanegården (KBH) til en
person på det faste net og kører med S-toget gennem "portene" (Nørreport,
Østerport Vesterport) kan jeg glemme alt om at bevare TDC forbindelsen. Hos
Sonofon er der fuld knald på på hele strækningen. Det er der såmænd også på
Telia og Orange. Det kulminerede med, at en teenager med piercinger i hele
kraniet sagde til mig på ærkekøbenhavnsk: "Nåhh - der er edderma'me nok een,
der har TDC, hva!!" Det var da jeg 3. gang måtte opgive at fuldføre en
samtale på den nævnte strækning.

Min kone har haft de samme oplevelser der, hvor hun færdes. Jeg kan ikke
ringe hende op på hendes arbejdsplads med TDC - så derfor er vi nu hoppet
over til Clubblahblah, der benytter Sonofons net, og nu kører det hele ige,
som det skal. Vi bruger hhv T28 og Nokia 3310 til vores telefoni p.t. Blot
for at understrege, at det er dualbandtelefoner begge to.

At andre har positive oplevelser med TDC er fint nok med mig, men jeg kan
ikke synge med på den melodi. Men personligt er jeg overrasket over, hvor
tit, jeg har oplevet "kun nødopkald" i mit display, noget jeg stort set
aldrig ser hos Sonofon. Ikke siden 1995 eller deromkring.

Måske skulle jeg tilføje, jeg har beholdt mit Sonofon nummer, fordi jeg kan
bruge det i udlandet. Det kan man f.eks ikke med CBB

Mvh Kim



Mickey (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 04-11-01 14:22

"Kim Bjoern" <antispam@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:9s2se0$2isi$1@news.cybercity.dk...

> Jeg har nu ca 1 års erfaring med TDC's net, og jeg færdes meget på
Sjælland
> Især Lyngby, Herlev op til Nordsjælland, Fredensborg, Helsingør og
Hillerød
> og Fyn og hele Østjylland fra Horsens til Randers.

Det eneste jeg kan nikke genkendene til i de områder er "underjordisk" inde
ved KBH. Det er det samme med alle selskber på togbanen omkring fredericia
hvor der er områder uden dækning. Der er også nogle enkelt mellem Vejle og
Herning, men det er ikke så meget.
Der er faktisk TDC og Sono dækning hele vejen gennem Storebæltstunnellen ;)


--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


Kim Bjoern (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Kim Bjoern


Dato : 04-11-01 15:04


> Det eneste jeg kan nikke genkendene til i de områder er "underjordisk"
inde
> ved KBH. Det er det samme med alle selskber på togbanen omkring fredericia
> hvor der er områder uden dækning. Der er også nogle enkelt mellem Vejle og
> Herning, men det er ikke så meget.
> Der er faktisk TDC og Sono dækning hele vejen gennem Storebæltstunnellen
;)

Det kan meget vel tænkes, at Sonofon har andre huller i S-bane nettet, som
TDC ikke har.

Men som sagt mærker man pludselig forskellen, når man har haft samme udbyder
8 år, og man så ikke kan snakke på steder, man kunne før.

Det med Storebæltstunnelen ved jeg godt :) I starten var der absolut nul
signaler, men jeg mener (uden at være sikker) af Sonofon og TDC har lavet et
fællesprojekt i forbindelse med Storebælt.

Kim



Mickey (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 04-11-01 19:17

"Kim Bjoern" <antispam@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:9s3v10$1cai$1@news.cybercity.dk...

> Det kan meget vel tænkes, at Sonofon har andre huller i S-bane nettet, som
> TDC ikke har.

jeg tror en del af hullerne på banenettet skyldes skråninger der dækker + at
der kører 225.000 volt i luftledninger lige over banen... (og så er de gamle
S-tog ren stål, det har nok også en vis effekt)

> Men som sagt mærker man pludselig forskellen, når man har haft samme
udbyder
> 8 år, og man så ikke kan snakke på steder, man kunne før.

ja det er oftest de store forskelle man bemærker

> Det med Storebæltstunnelen ved jeg godt :) I starten var der absolut nul
> signaler, men jeg mener (uden at være sikker) af Sonofon og TDC har lavet
et
> fællesprojekt i forbindelse med Storebælt.

undrer mig ikke hvis de har, selvom det ville ligne dem bedst at lave hver
deres ;)
- men jeg gad nok hvis hvordan de har klaret at få et så relativt godt
signal helt derned!


--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


Michael Jensen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 04-11-01 21:04

> - men jeg gad nok hvis hvordan de har klaret at få et så relativt godt
> signal helt derned!
>

Der er jo opsat sendere og modtagere dernede. Derfor.. :)



Ebbe Kristensen (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 05-11-01 13:19


"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message
news:9s40mv$32f$1@egon.worldonline.dk...
> "Kim Bjoern" <antispam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> news:9s3v10$1cai$1@news.cybercity.dk...

> jeg tror en del af hullerne på banenettet skyldes skråninger der dækker +
at
> der kører 225.000 volt i luftledninger lige over banen...

Ermmn, det er nu noget i overkanten. Forsyningsspændingen på S-togs nettet
er 10-15 KV (Kilo Volt) jævnstrøm. Det kan give kortvarige forstyrrelser for
radiotransmission når strømmen afbrydes men ellers ikke.

> undrer mig ikke hvis de har, selvom det ville ligne dem bedst at lave hver
> deres ;)

Jeg gætter på at deal'en var: I laver det sammen eller ingen af jer får lov


> - men jeg gad nok hvis hvordan de har klaret at få et så relativt godt
> signal helt derned!

Små basestationer i selve tunnelen opsat med jævne mellemrum.


Per H. Nielsen (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 05-11-01 14:00

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> writes:

>> - men jeg gad nok hvis hvordan de har klaret at få et så relativt godt
>> signal helt derned!

>Små basestationer i selve tunnelen opsat med jævne mellemrum.

I lange tunneler bruger man såkaldt radierende kabler med
forstærkere indskudt passende steder.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Ebbe Kristensen (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 05-11-01 16:12


"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> wrote in message
news:%2wF7.66$aS3.6409@news.get2net.dk...
> "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> writes:

> I lange tunneler bruger man såkaldt radierende kabler med
> forstærkere indskudt passende steder.

Så blev jeg osse klogere i dag. Tak

Mvh Ebbe


Mickey (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 05-11-01 16:16

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
news:JrvF7.61$aS3.6196@news.get2net.dk...

> Ermmn, det er nu noget i overkanten. Forsyningsspændingen på S-togs nettet
> er 10-15 KV (Kilo Volt) jævnstrøm. Det kan give kortvarige forstyrrelser
for
> radiotransmission når strømmen afbrydes men ellers ikke.

stadig ikke det samme som jeg skrev, men jeg mener nu IC'erne kører på
25KV - om s-togene nøjes med 10-15 ved jeg ikke...


--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


Michael Jensen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 04-11-01 21:08

> Det eneste jeg kan nikke genkendene til i de områder er "underjordisk"
inde
> ved KBH. Det er det samme med alle selskber på togbanen omkring fredericia
> hvor der er områder uden dækning.

I de underjordiske områder mener jeg ikke der er problemer med Orange, da de
jo har sender/modtagere siddende dernede.

Og i området omkring Fredericia, har Orange heller ikke problemer med
dækningen på jerbane strækningerne.



Mickey (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 05-11-01 16:17

"Michael Jensen" <michael-j@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:9s476g$1odd$1@news.cybercity.dk...

> Og i området omkring Fredericia, har Orange heller ikke problemer med
> dækningen på jerbane strækningerne.

det mener jeg nu de havde - strækningen op i mod Vejle...


--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


Ole Rasmussen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 04-11-01 16:24



Hej Kim ! - Håber alt er vel derovre !

"Kim Bjoern" <antispam@nospam.com> wrote:

>
>Jeg har nu ca 1 års erfaring med TDC's net, og jeg færdes meget på Sjælland
>Især Lyngby, Herlev op til Nordsjælland, Fredensborg, Helsingør og Hillerød
>og Fyn og hele Østjylland fra Horsens til Randers.

Cut: beskrivelser af oplevelser med dækning TDC contra Sonofon:

Du har uden tvivl ret, og dette med den ene eller anden operatørs
dækning vil jo altid være præget netop af ens egne oplevelser, og
selvfølgelig ikke mindst af hvor i geografien man færdes i det daglige,
så når een har (Mig ?) siger at TDC er bedst, ja så er det jo ud fra
mine daglige oplevelser her i Nordsjælland/KBH området, og der vil jeg
fastholde at TDC er bedst.

Jeg har jo selv været med på mobiltelefoni siden begyndelse af 1987, og
skiftede til GSM så snart det blev muligt, også hos TDC, men har da
gennem årene prøvet samtlige operatørere i kortere eller længere tid.

Mon ok, ud over det, så er der vel også lidt "Religion" i om man kan li'
den ene eller den anden, så meldinger om hvem der er bedst skal nok
altid tages med et vist forbehold ! - vi kan vel konstatere at der ikke
er nogen der er direkte dårlige.

Men det at skifte til et andet net giver jo en række andre problemer,
telefoner som er låst til TDC's net f.eks. diverse opsætning, ændring af
email notofikation osv. Alt sammen noget som nok ikke er det store
problem for læserne i denne NG som vel mere eller mindre kan betegnes
som mobiltelefon-nørder men for "Hr. og fru Jensen" som blot
konstaterer at nu virker deres tlf. ikke mere, tror jeg det kan være
lige det der får dem til at droppe Telmore...

Hm, det var da meget diplomatisk skrevet va' ?, næsten helt Radikalt

--
M.v.h. Ole®

Kim Bjoern (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Kim Bjoern


Dato : 04-11-01 22:08


"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse
news:3hmautcr7jqs551m0k4t0s9iaubu90n5da@4ax.com...

> Hej Kim ! - Håber alt er vel derovre !

Jo tak Ole, håber den gamle "skinke" stadig har det godt :)

(kun for indforståede - og nej,, det er ikke konen, jeg spørger til,
lol....

> Cut: beskrivelser af oplevelser med dækning TDC contra Sonofon:

> Du har uden tvivl ret, og dette med den ene eller anden operatørs
> dækning vil jo altid være præget netop af ens egne oplevelser

Cut af en anden vinkel.....

> Hm, det var da meget diplomatisk skrevet va' ?, næsten helt Radikalt

Hehe, netop - jeg oponerede også blot mod postulatet om, at <udbyderA> har
bedre dækning end <udbyderB> (som generelt postulat forstås. )

Jeg kunne også sagtens komme med andre ting, hvor det er TDC, der får
roserne. F.eks celleinfo, som Sonofon ikke har (endnu da).

Men jeg er så kommet til at spekulere noget helt andet....

Kan det tænkes, at trafik til TDC's providere (Telepassport, Tiscali,
Telmore, Debitel osv) nedprioriteres i forhold til deres egne VIC's osv?
Det kunne være forklaringen på mine oplevelser..

Jeg skal heller ikke gøre tingene værre end det er. Dækningen hos TDC har da
været god nok til, jeg kunne tømme mine taletidskonti hos både Telmore og
Tiscali

Mvh Kim



Gunnar (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Gunnar


Dato : 04-11-01 10:40

Hejsa

Jeg forstår godt Telmore.Hvis jeg havde et teleselskab, hvor man gang på
gang støtte ind i en
mur hver gang man skulle forhandle,eller samarbejde ville jeg også prøve at
vælge andet selskab at samarbejde med..Måske er Sonofon bedre end
Teledanmark måske ikke,man kan altid prøve..

Mvh
Gunnar


"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> wrote in message
news:6m78utgt3m551q3akpgvlh9ebm761djbp0@4ax.com...
>
>
> Hej
>
> Idag kan man læse at Telmore nu er så utilfreds med TDC at de vil flytte
> til Sonofon's net istedet ! - I mine øjne lidt at en chokerende melding
> ! - Jeg er overbevist om at det vil medføre en masse problemer for
> nuværende Telmore kunder, feks. telefoner der er låst til TDC's net,
> Sonofons dårligere dækning i visse områder, dårlige 1800 Mhz udbygning,
> dårligere Roaming aftaler m.m.
>
> Læs mere på: www.mobilmagasinet.dk
>
> --
> M.v.h. Ole®



Dennis Thode Nielsen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Thode Nielsen


Dato : 04-11-01 11:28


"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse
news:6m78utgt3m551q3akpgvlh9ebm761djbp0@4ax.com...
>
>
> Hej
>
> Idag kan man læse at Telmore nu er så utilfreds med TDC at de vil flytte
> til Sonofon's net istedet ! - I mine øjne lidt at en chokerende melding
> ! - Jeg er overbevist om at det vil medføre en masse problemer for
> nuværende Telmore kunder, feks. telefoner der er låst til TDC's net,
> Sonofons dårligere dækning i visse områder, dårlige 1800 Mhz udbygning,
> dårligere Roaming aftaler m.m.


noooooo... hvis det er tilfældet så skal jeg da have fundet mig en ny
udbyder, for Sonofon gør da en telefon ubrugelig

Mvh

Dennis Thode Nielsen



Hans Pedersen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Hans Pedersen


Dato : 04-11-01 13:30

On Sun, 4 Nov 2001 11:28:19 +0100, "Dennis Thode Nielsen"
<thode@thode.dk> wrote:

>noooooo... hvis det er tilfældet så skal jeg da have fundet mig en ny
>udbyder, for Sonofon gør da en telefon ubrugelig

Hehe, det var da noget af en udtalelse. 8-D Der er er kun få procent
forskel på Sonofon's og TDC's dækning.

Som Telmore-kunde, der har været igennem møllen med at få overført mit
nummer fra Orange igennem They Don't Care's mølle, kan jeg sagtens
forstå, hvorfor man vil satse på en anden og mere seriøs udbyder.
Efter min bedste overbevisning har hele den store, tunge TDC
organisation et stort problem: De søsætter en masse projekter, men de
har ikke human power til at styre dem. Elendig projektledelse! De har
ansat en masse nørder, der kører deres egne små shows, uden at have et
samlet, holistisk overblik. Ikke noget at sige til, at det er dyrt at
være kunde i den butik.

Her i Esbjerg er vi en del, der har stiftet bekendtskab med dette
gennem Esenet, der nu på det nærmeste er 100% administreret af TDC.

--
Med venlig hilsen
Hans Pedersen, Esbjerg
Web: http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Dennis Thode Nielsen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Thode Nielsen


Dato : 04-11-01 14:02

>
> >noooooo... hvis det er tilfældet så skal jeg da have fundet mig en ny
> >udbyder, for Sonofon gør da en telefon ubrugelig
>
> Hehe, det var da noget af en udtalelse. 8-D Der er er kun få procent
> forskel på Sonofon's og TDC's dækning.


ja jeg er godt klar over at det er få procents forskel... men jeg bevæger
mig bare rundt der hvor forskellen netop er

Mvh

Dennis Thode Nielsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste