Sherlock og netværksfejl
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-11-01 17:23

Min internet- og emailforbindelse, herunder MacSoup, fungerer stort set
upåklageligt. Når jeg skal søge via Sherlock får jeg imidlertid jævnligt
melding om netværksfejl. Hvordan kan det dog være.

Ove Steen Smidt

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-11-01 17:49

In article <1f2b46p.c15rtf13zju6uN%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Min internet- og emailforbindelse, herunder MacSoup, fungerer stort set
> upåklageligt. Når jeg skal søge via Sherlock får jeg imidlertid jævnligt
> melding om netværksfejl. Hvordan kan det dog være.

Fordi forespørgslen timer ud i den anden ende, der er altså ikke noget
galt med din forbindelse, men måske skal dine Sherlock plug-ins
opdateres.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 04-11-01 09:43

> Fordi forespørgslen timer ud i den anden ende, der er altså ikke noget
> galt med din forbindelse, men måske skal dine Sherlock plug-ins
> opdateres.

Hvordan kan det være? Sherlock er da en del af MacOS og burde derfor
installere sig optimalt uden i forbindelse med MacOS. Jeg har lige
opdateret til Mac OS 9.2. Hvad kan jeg mere gøre og hvordan?

Ove Steen Smidt

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-11-01 14:04

In article <1f2cdhz.vt3hyde49xoiN%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Hvordan kan det være? Sherlock er da en del af MacOS og burde derfor
> installere sig optimalt uden i forbindelse med MacOS.

Mac OS er ikke herre over serveren i den anden ende.

> Jeg har lige opdateret til Mac OS 9.2. Hvad kan jeg mere gøre og
> hvordan?

Fjern den plug-in, der driller.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 04-11-01 16:09

> Mac OS er ikke herre over serveren i den anden ende.

> Fjern den plug-in, der driller.

Netværksfejlen meldes, når jeg søger på Apple-kanalen efter et
softwareemne. Hvis jeg søger på Internet-kanalen bagefter med samme
søgeord, går søgningen glat igennem. Det er da ganske spøjst.

Ove Steen Smidt

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-11-01 17:08

In article <1f2cv90.1os09lem4gi0gN%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Det er da ganske spøjst.

Egentlig ikke hvis du tænker lidt over det jeg tidligere har skrevet:
Det er ikke din maskine, der er problemet - det er serveren i den anden
ende.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-11-01 20:50

> Egentlig ikke hvis du tænker lidt over det jeg tidligere har skrevet:
> Det er ikke din maskine, der er problemet - det er serveren i den anden
> ende.

Jeg har forstået, at det ikke er min maskine, der er problemet.
Det svage punkt er altså Apples server. Og hvis man vil søge oplysninger
om Applerelateret software, kan man lige så godt søge via den
almindelige internetkanal. Jeg spurgte efter LaCie, hvis www.adresse jeg
ikke kendte, og kom derhen på et øjeblik.
Jamen, det er da pudsigt, at Sherlock netop har problemer med Apples
server.

Ove Steen Smidt