Send SMS til duet-numre?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-11-01 15:53

Hejsa!

Det er ikke muligt at sende en SMS/et logo gennem et duet-nummer, vel?
Altså det nummer, der når mobiltelefon er tændt viderestilles til
mobilen?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Mickey

Dato : 02-11-01 16:26

> Det er ikke muligt at sende en SMS/et logo gennem et duet-nummer, vel?
> Altså det nummer, der når mobiltelefon er tændt viderestilles til
> mobilen?

det burde det være - hvis vel at mærke centralerne rundt omkring vil
godkende det som mobilnummer

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-11-01 16:32

Mickey skrev:

>det burde det være - hvis vel at mærke centralerne rundt omkring vil
>godkende det som mobilnummer

Det er da IKKE et mobilnummer? Normalt går nummeret til en
fastnettelefon. Hvis mobiltelefonen er tændt, så videresendes dog til
mobilen.

Kunden der ringer op betaler altid kun fastnet-takst.

Er du sikker på man kan sende en SMS til sådan et nummer? Hvad hvis
mobiltelefonen ikke er tændt, bliver den så bare lagt i kø?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mickey

Dato : 02-11-01 16:45

> Det er da IKKE et mobilnummer? Normalt går nummeret til en
> fastnettelefon. Hvis mobiltelefonen er tændt, så videresendes dog til
> mobilen.

det var vist også det jeg sagde ikke ? - man burde kunne (fordi der er en
mobil i den anden ende), men jeg ved ikke om centralerne vil godkende det
(og nu jeg tænker over det kender jeg heller ikke metoden opkaldene
viderestilles med)

> Er du sikker på man kan sende en SMS til sådan et nummer? Hvad hvis
> mobiltelefonen ikke er tændt, bliver den så bare lagt i kø?

som sagt, jeg er ikke sikker, men jeg tror det kan lade sig gøre hvis TDC's
system (og de andres) vil være med til det (=er opsat til det)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-11-01 17:24

Mickey skrev:

>det var vist også det jeg sagde ikke ?

Det synes jeg ikke...

>- man burde kunne (fordi der er en mobil i den anden ende)

Du kan vist ikke konkludere at bare fordi der er en mobil i den anden
ende, så virker det. Hvis jeg viderestillede mit ISDN-nummer til min
mobil, så tror jeg ikke jeg kunne modtage SMS på mit ISDN-nummer (som
så blev modtaget på mobilen).

>men jeg ved ikke om centralerne vil godkende det
>(og nu jeg tænker over det kender jeg heller ikke metoden opkaldene
>viderestilles med)

Det er jo ret relevant om de vil eller ej

>som sagt, jeg er ikke sikker, men jeg tror det kan lade sig gøre hvis TDC's
>system (og de andres) vil være med til det (=er opsat til det)

Selvfølgelig, alt kan lade sig gøre. Spørgsmålet er jo om det kan lade
sig gøre med den opsætning der bruges idag...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mickey

Dato : 03-11-01 00:40

> Det synes jeg ikke...

okay - min fejl

> [...]
> ende, så virker det. Hvis jeg viderestillede mit ISDN-nummer til min
> mobil, så tror jeg ikke jeg kunne modtage SMS på mit ISDN-nummer (som

det er vel på centralen det viderestilles, altså burde det kunne lade sig
gøre

> Selvfølgelig, alt kan lade sig gøre. Spørgsmålet er jo om det kan lade
> sig gøre med den opsætning der bruges idag...

det er jo rigtigt - som jeg vist ikke fik sagt i starten, jeg tvivler på det
kan lade sig gøre som det ser ud i dag, mest fordi centralerne ikke vil
godkende det som mobil-numre

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-11-01 12:28

Mickey skrev:

>det er jo rigtigt - som jeg vist ikke fik sagt i starten, jeg tvivler på det
>kan lade sig gøre som det ser ud i dag, mest fordi centralerne ikke vil
>godkende det som mobil-numre

Hvilket det vil heller ikke er...

Well, lad mig spørge helt anderledes...

Hvilke telefonnumre kan modtage SMSer? Det er jo alle mobilnumrene,
men hvordan er det lige mobilnumre kan se ud?

2xxxxxxx
40xxxxxx
51xxxxxx
60xxxxxx

Er det rigtig, og er der ikke flere?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Claus

Dato : 03-11-01 20:45

> men hvordan er det lige mobilnumre kan se ud?

> [...]

Prøv her http://www.telestyrelsen.dk/dk/nummerforhold/Tlf-2.doc

mvh Claus

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-11-01 15:12

Claus skrev:

>Prøv her http://www.telestyrelsen.dk/dk/nummerforhold/Tlf-2.doc

Tak, det burde jeg selv have tænkt på

Hvordan er det med NMT-telefoner? Er der mulighed for SMS på det net?
Hvad med OPS - MiniCall og ERMES?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mickey

Dato : 04-11-01 16:16

> Hvordan er det med NMT-telefoner? Er der mulighed for SMS på det net?

NMT lukker meget snart, så det er vel ikke relevant...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-11-01 16:28

Mickey skrev:

>NMT lukker meget snart, så det er vel ikke relevant...

Det ved jeg, men jeg vil stadig gerne vide om SMS er en mulighed på
NMT-nettet.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kim Bjoern

Dato : 07-11-01 08:02

> Det ved jeg, men jeg vil stadig gerne vide om SMS er en mulighed på
> NMT-nettet.

Nej. NMT understøtter ikke SMS

Med hensyn til SMS generelt, kan jeg sige, at SMS'er *IKKE* kan
viderestilles under nogen omstændigheder. Det er i alt fald den beskid jeg
fik for et års tid siden i forbindelse med to telefoner med samme nummer hos
Sonofon. Der er altid tilknyttet et unikt telefonnummer til et SIM kort, men
ved Duet og SonoDuo er nummeret udeladt.

Den anden telefon HAR altså faktisk sit eget nummer, og det ser man, hvis
man afsender en SMS fra den - og det er også det nummer, man skal bruge,
hvis man vil sende en SMS *til* telefonen. Hvis jeg ringer til nummeret, får
jeg en besked om, at "nummeret De har kaldt eksisterer ikke". Så hvis nogen
sender en SMS til mit hovednummer, viderestilles den ikke

SonoDuo er lidt det samme som Duet.

Tænder jeg mobilen, laver fastnettelefonen automatisk viderestilling til
den.

Og hvis jeg sender en SMS til fastnetnummeret, får jeg besked om, at
nummeret er forkert og ikke kan afleveres, selv om der er viderestilling til
mobilen.

Altså: SMS'er kan ikke viderestilles på nogen måde :)

Kim