Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop actions
Fra : Kim Larsen

Dato : 02-11-01 02:31

Hej i gruppen

Jeg har hentet en del actions, men har jævnligt problemer med dem. Jeg
bruger PS 6.01 og har sørget for kun at hente actions til denne udgave, men
aligevel er der nogen der ikke vil køre rigtigt på min maskine. Kan det
skyldes at det er forskellige sprog der bruges i programmet de er lavet i,
eller er det indbildning fra min side. Jeg bruger den engelske udgave, og
jeg mener at have et par hvor hjælpe-teksten i et par af de actions jeg har
hentet er på dansk ?

Kim Larsen

Fra : Thomas

Dato : 02-11-01 08:46

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller er det indbildning fra min side. Jeg bruger den engelske udgave, og

Nogle actions kræver at du har diverse plug-ins installeret på din maskine.
Hvis en action kalder en funktion i filteret Eyecandy og du ikke har dette
plug-in installeret, så giver det problemer. Det er måske sådan noget der
driller.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 02-11-01 08:43

Jeg tror nu det er ret ligegyldigt hvilket sprog batchfilen er blevet lavet
i. Om gaussianblur hedder sløring (hvis det selvfølgelig gør det) på dansk
og....ja, gaussianblur på engelsk er vel irrelevant; matematikken er den
samme.

Prøv at beskriv nogle af dine problemer?

Husk på at når man genererer batchfiler (actions) i PS på fx et 1024x768 px
dokument, er det et problem når en anden bruger af samme action kører den på
et 640x480 px dokument med en helt anden opløsning. Det er min erfaring at
resultat altid afviger eller udebliver hvis man ikke holder sig til de samme
dimensioner som forfatteren brugte.

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-11-01 10:09

Jeg har postet nogle af beskrivelserne i dk.binaer som screendumps under
batchfil problemer, det er nok den nemmeste måde at gøre det på.

Kim Larsen

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 02-11-01 10:36

Ja, den første er sandsynligvis pga andre dimensioner. Og du er helt sikker
på at intet er markeret? Selvom meddelelsen lyder på dette er noget jo
faktisk markeret.

Nr.2 er som en anden nævnte pga manglende plugin.

Hvad nr.3 angår....jeg aner jo ikke hvordan filen er bygget op....så det er
lidt svært at kommentere "sæt 3" ;). Det er ikke en channel du mangler (de
fleste actions bygger typisk på en channel)?.

Jeg kan fornemme på det hele at du prøver på at lave en sfære eller en
glas-sfære. Korrekt?
Jeg har det ligesom med actions som med 3rd party plugins; det er ikke noget
du lærer af. Hvorfor ikke selv prøve at lave den kugle? Så svært er det
heller ikke. Du kan hurtigt med brug af layermodes og feather lave en
utroligt realistisk kugle i PS.

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-11-01 14:31

Ja, den første er sandsynligvis pga andre dimensioner. Og du er helt sikker
på at intet er markeret? Selvom meddelelsen lyder på dette er noget jo
faktisk markeret.

Det var mig der havde lavet det nye billede for lille, så jeg satte den op i
en meget stor størelse og så virkede det

Nr.2 er som en anden nævnte pga manglende plugin.

Det vil sige at jeg ikke kan bruge den nye AlienSkin eyeCandy i denne
forbindelse, at den person der har lavet den har en ældre udgave af
AlienSkin end mig ?

Hvad nr.3 angår....jeg aner jo ikke hvordan filen er bygget op....så det er
lidt svært at kommentere "sæt 3" ;). Det er ikke en channel du mangler (de
fleste actions bygger typisk på en channel)?.

Jeg har postet endnu en lille sag i dk.binaer i forbindelse med den første.
Der hvor den blå markering er, er der hvor den stopper og kommer ikke
videre.

[...]

Jeg plejer normalt også at pille ved sagerne selv, det andet er bare for at
få noget nyt indput, og eventuelt lave nogle actions selv. Jeg er ikke så
skrap som andre her i gruppen, men det kommer vel en dag, øvelse gør mester,
er der nogen der siger. Og da dette område er med i programmet, så vil jeg
også kigge lidt på det

Kim Larsen

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 02-11-01 18:28

>Jeg er ikke så
> skrap som andre her i gruppen, men det kommer vel en dag, øvelse gør
mester,
> er der nogen der siger.

Ja! Nu har jeg brugt programmet i 2 år....og tro mig, fra min
"knald-filtre-på" periode i starten er jeg nu kommet til en punkt hvor alt
er så dejligt
Men jeg lærer skam stadig hver dag. Leg løs, begå fejl! Det er fejlene
der får dig til at blive ved og ender med at du lærer i sidste ende.

>Og da dette område er med i programmet, så vil jeg
> også kigge lidt på det

At optage actions i PS er omtrent lige så let som at optage et stykke
musik; tryk record og do your thing. Voila!

Du skulle forresten tage at kigge her
http://www.phong.com/tutorials/sphere/
Det er omtrent den letteste måde du nogensinde kommer rundt om en sfære
i PS

hygge

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-11-01 20:36

Jeg skal ellers love for der er sket noget på den side. Det er et par år
siden jeg så den første gang, men så skete der lige som ikke noget og jeg
droppede den igen, men hol da helt op en side, takker.
Kender du denne (http://www.stab.se/aq/ny/index.htm) ?

Kim Larsen

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 03-11-01 18:10

Nej det gjorde jeg ikke. Lækkert site .

Fra : jopa

Dato : 02-11-01 13:04

"Kim Larsen" skrev .
> Jeg har postet nogle af beskrivelserne i dk.binaer som screendumps under
> batchfil problemer, det er nok den nemmeste måde at gøre det på.

Hej Peter jeg kan se du har lidt problemer med en action. Da det er mig der
har lavet den action du har problemer med kan du måske lige forklare hvad
problemet er.
Jeg er først kommet ind i tråden nu da jeg sletter en gang i mellem

Ps har du hentet den på min side eller hos Adobe ??

hej

--
jopa
www.jp-web.dk