Problem med J2EE server
Fra : Rene Pedersen

Dato : 01-11-01 20:14

Hej

Jeg har installeret JDK og JSDK, startet J2EE (på port 1050). Når jeg
skriver http://localhost:1050 i min browser står der følgende i vinduet:

GIOP

Jeg går ud fra jeg burde få denne tekst frem:

J2EE 1.3
Default Home Page

Congratulations!
Viewing this page means that your Web Server has been installed correctly
and is serving files properly.

Er der nogen der har en step-by-step guide til hvordan jeg får serveren til
at køre rigtigt?

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Filip Larsen

Dato : 01-11-01 20:37

Rene Pedersen skrev

> Jeg har installeret JDK og JSDK, startet J2EE (på port 1050). Når jeg
> skriver http://localhost:1050 i min browser står der følgende i vinduet:
>
> GIOP

Uden at jeg i øvrigt ved hvad du har gang i, så ser det ud som om du har
fået fat i en CORBA orb - disse snakker nemlig GIOP

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>

Fra : Thor Jørgensen

Dato : 02-11-01 10:01

> Uden at jeg i øvrigt ved hvad du har gang i

Jeg prøver at installere en webserver som kan håndtere servlets... er jeg på
rette spor?

> så ser det ud som om du har
> fået fat i en CORBA orb - disse snakker nemlig GIOP

Hmm...

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 02-11-01 10:03

Thor Jørgensen wrote:

> Jeg prøver at installere en webserver som kan håndtere servlets... er jeg på
> rette spor?

Både/og. EJB'er, CORBA osv. er ikke nødvendigt for at køre Servlets. I
det hele taget er det nok med en "Servlet Container".

F.eks. Tomcat (jakarta.apache.org) eller BEA's WebLogic i "Express" udgaven.

I nogle application servere skal man nok bare slukke for EJB containeren.

-dennis

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 02-11-01 10:27

> [...]
> det hele taget er det nok med en "Servlet Container".
>
> F.eks. Tomcat (jakarta.apache.org) eller BEA's WebLogic i

Drop tomcat, den er for buggy og mærkelig.

BEA's er meget bedre, og min egen favorit Resin fra
www.caucho.com

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Thor Jørgensen

Dato : 02-11-01 11:20

Kan denne Resin også bruges til java?????

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 02-11-01 11:55

"Thor Jørgensen" <tlj2000@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Kan denne Resin også bruges til java?????

Selvfølgelig :) J2EE er jo Java :))

Den klarer j2ee (er dog vist ikke en certificeret j2ee server),
ejb, jsp, java osv.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-11-01 12:56

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> BEA's er meget bedre, og min egen favorit Resin fra
> www.caucho.com

Jeg er begyndt at rode med Jetty. Den er fin til mig.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jacob Andresen

Dato : 17-11-01 14:45

Hvodden er den?