to much memory to enable VM
Fra : Michael Holm

Dato : 01-11-01 13:02

er der andre der har prøvet at få denne meddelse (to much memory to
enable VM) i kontrolpanelet "memory"

vi har en cube med os 9.2.1 IE på havde for "sjov" da den skulle
opgraderes med puttet en 512 + 2x 256 klodser i hvilket giver 1024 MB
RAM - lidt meget i memory-kontrolpanelet skrev den 1 GB +
ovenstående meddelse....

efter at havde pillet den ene 256 klods ud kunne man godt slå vm til !

ifølge Apple kan man max installere 1,5 GB

ovenstående er jo egenlig ikke noget problem, jeg syntes blot det er
underligt at jeg ikke kan finde nogen tech notes el.lign. på at denne
"feature"

--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Thomas Hansen

Dato : 01-11-01 13:39

Jeps!
Jeg har 1,18 Gb ram i min G4, fordelt på 2*512, 1*128 og 1*64 blokke.
Jeg undrede mig også en del, men kunne heller finde nogle TechNotes e.l.
Nu har jeg valgt bare at synes, det er for sejt at have FOR meget ram
til at bruge VM.
/Thomas

Fra : Michael Holm

Dato : 01-11-01 13:54

> [...]

> Jeg har 1,18 Gb ram i min G4, fordelt på 2*512, 1*128 og 1*64 blokke.
> Jeg undrede mig også en del, men kunne heller finde nogle TechNotes e.l.

Det er mærkeligt...

> Nu har jeg valgt bare at synes, det er for sejt at have FOR meget ram
> til at bruge VM.

LOL

Men, det har selvfølgelig været diskuteret før, er det ikke meget godt
at havde slået det til- selv om man har meget RAM ??

Har du været inde og tildele mere hukomelse til de enklte programmer når
du ikke havde VM til ?? jeg taler selvfølgelig om gamle dage før OS X

Fra : Thomas Hansen

Dato : 03-11-01 15:16

Michael Holm <virkerikke@anthro.dk> wrote:

> LOL
>
> Men, det har selvfølgelig været diskuteret før, er det ikke meget godt
> at havde slået det til- selv om man har meget RAM ??

Tjo, det anbefaler Apple, Morten Reippurt Knudsen og Hans Guddommelighed
Martin Edlich -og så må der jo nok være noget om det.
Jeg har bare antaget at når VM ikke kunne slås til, var det nok fordi
der sad så tæske-meget RAM i maskinen at VM ville sløve den.

> Har du været inde og tildele mere hukomelse til de enklte programmer når
> du ikke havde VM til ?? jeg taler selvfølgelig om gamle dage før OS X

Kun i nogle få programmer, f.eks. Explorer.

/Thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-11-01 16:14

Er du interesseret i at bytte din cube med dual 500 mhz G4 + nogle penge
oveni fra din side?

/thomas

Fra : DeHunto

Dato : 01-11-01 16:48

Grunden kunne være at VM kun kan sættes til max 999 MB, så når i har over 3
ciffere i jeres ram mængde kan den ikke finde ud af det....

Om det er en fejl fra Apple's side ved jeg ikke. Det kan da godt være at de
mener/tror at vi dødelige mennesker ikke har råd til mere ram end et par
hundrede MB.

Dan

Fra : Michael Holm

Dato : 01-11-01 17:28

DeHunto <dan@adsistance.dk> wrote:

> [...]
> mener/tror at vi dødelige mennesker ikke har råd til mere ram end et par

fedt hvordan fandt du ud af det, ved forsøg ? eller...
--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : Michael Holm

Dato : 01-11-01 17:28

Thomas Schreiber <schreiber@c.dk> wrote:

> Er du interesseret i at bytte din cube med dual 500 mhz G4 + nogle penge
> oveni fra din side?
>
> /thomas

Desværre er det administrationssekretæren på jobbet der har den.. men ja
det er en fed maskine, synd de stoppede den...