Kan man trække 2 datoer fra hinanden?
Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 31-10-01 15:25

Er det muligt med en eller anden lille smart funktion at trække 2 datoer fra
hinanden ( i formatet YYYYMMDD ) og få outputtet i dage?

Mvh.
Henrik - en nybegynder i Java

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 31-10-01 17:00

Du kan ihvertfald med en eller anden metode (getTime() tror jeg den
hedder), få antal milisekunder efter 1970.

Dem kan du trække fra hinanden og dividere med (1000*60*60*24 = 86400000).

-dennis

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 01-11-01 02:08

Dennis Thrysøe <qabi@qabi.dk> wrote in news:3BE02013.6080907@qabi.dk:

> Du kan ihvertfald med en eller anden metode (getTime() tror jeg den
> hedder), få antal milisekunder efter 1970.

Den hedder gettimeofday(), i hverttilfælde på Linux / Unix.

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 01-11-01 10:14

Den jeg tænkte på er

java.util.Date.getTime().

Der får man antal milisekunder siden 1970, som en Date instans
repræsenterer.

Date before = new Date();
/* Long costly processing */
Date after = new Date();

int whole_days = (after.getTime() - before.getTime()) / 86400000;

-dennis