Skal man have pas med på en endagstur til ~
Fra : Lillejorn

Dato : 31-10-01 00:00

På forhånd tak
Rune

Fra : Mark Beaumont

Dato : 31-10-01 00:51

"Lillejorn" <lillejorn@usa.net> skrev
> På forhånd tak

Ja, du skal stadig medbringe pas ved rejse til lande uden
for Norden.

Vh Mark

Fra : Viggo

Dato : 31-10-01 12:25

"Mark Beaumont" <beaumont@os.dk> wrote in message

"Lillejorn" <lillejorn@usa.net> skrev
> På forhånd tak

Ja, du skal stadig medbringe pas ved rejse til lande uden
for Norden.

Vh Mark
-----------------
..... og legitimation til Norden. Det er sikrest at medbringe passet, så man
kan bevise, at man ikke behøver at have pas med!

Vh
Viggo

Fra : Mark Beaumont

Dato : 01-11-01 04:16

"Viggo" <vboller@post2.tele.dk> skrev
> .... og legitimation til Norden. Det er sikrest at medbringe passet,
> så man kan bevise, at man ikke behøver at have pas med!

Ja, men nemmere blot at tage sit kørekort med.

Vh Mark

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 01-11-01 10:36

Mark Beaumont wrote:

>"Viggo" <vboller@post2.tele.dk> skrev
>
>Ja, men nemmere blot at tage sit kørekort med.

Er førerkort gyldig legitimasjon? Her i Norge er det kun pass som
gjelder, og hadde vi ikke hatt passet med (selv om det altså ikke er
passplikt), hadde vi ikke kommet med flyet til Athen i sommer. Jeg
vet at en dagstur Til tyskland ikke er det samme, men man _skal_
kunne legitimere seg.

--
Marianne Kristiansen

Fra : Mark Beaumont

Dato : 01-11-01 12:37

"Marianne Kristiansen" <mixelite@hotmail.com> skrev
> Er førerkort gyldig legitimasjon?

Ja, ved rejser i de nordiske lande, og det var det mit svar
gik på

Vi er helt enige.

Fra : Ivan Storgaard Vogel~

Dato : 01-11-01 17:18

Mark Beaumont wrote:

> "Marianne Kristiansen" <mixelite@hotmail.com> skrev
>
> Ja, ved rejser i de nordiske lande, og det var det mit svar
> gik på

Nej, ikke gyldigt ID, men det er heller ikke nødvendigt at bære i norden
- kun til flyvere mm.

> Vi er helt enige.

Ivan Storgaard Vogelius         Office 520-621
Institute of Physics and Astronomy Institute Tel: (45) 8942-3667
University of Aarhus Institute FAX: (45) 8612-0740
DK-8000 Aarhus C Private Tel. : (45) 86271316
Denmark.

Fra : Mark Beaumont

Dato : 01-11-01 21:15

"Ivan Storgaard Vogelius" <ivansv@ifa.au.dk> skrev
> Nej, ikke gyldigt ID, men det er heller ikke nødvendigt at bære i norden
> - kun til flyvere mm.

Tillad mig at citere fra folderen "Danmark og Schengen - en praktisk
vejledning", som er udgivet af Indenrigsministeriet.

Nordiske statsborgere, som er bosiddende i Dan-
mark, og som ønsker at rejse i de øvrige nordiske
lande, behøver ligesom danske statsborgere ikke
at medbringe pas, men derimod anden form for
legitimation (for eksempel et kørekort).

Vh Mark

Fra : Ivan Storgaard Vogel~

Dato : 01-11-01 11:00

Mark Beaumont wrote:

> "Viggo" <vboller@post2.tele.dk> skrev
>
> Ja, men nemmere blot at tage sit kørekort med.
>
> Vh Mark

Kørekortet er ikke godkendt som officielt ID. Kun de ID-kort de fleste
andre landes borgere altid skal have med, samt pas. Da vi ikke i DK har
førstnævnte skal passet i princippet med. Hvorvidt man skal have pas med
for "at krydse grænsen" ved jeg ikke (ellers kan man jo komme fra
Schengen til Norge, som ikke er med i samarbejdet, uden pas).
Mvh Ivan

Fra : Mark Beaumont

Dato : 01-11-01 12:34

> [...]
> de fleste andre landes borgere altid skal have med, samt pas.
> Da vi ikke i DK har førstnævnte skal passet i princippet med.

Jeg giver dig ret, hvis rejsen går uden for norden. Men en dansk
statsborger behøver ikke at medbringe pas, ved rejse i de øvrige
nordiske lande, her er det nok med legitimation som f.eks. kørekort.

> Hvorvidt man skal have pas med for "at krydse grænsen" ved
> jeg ikke (ellers kan man jo komme fra Schengen til Norge, som
> ikke er med i samarbejdet, uden pas).

England og Irland, der begge er medlemmer af EU, har ønsket at stå
udenfor Schengenkonventionen. Norge og Island, der ikke er medlemmer
af EU, har ønsket at være med i aftalen, og er derfor blevet en del af
Schengen-samarbejdet.

Vh Mark

Fra : Ivan Storgaard Vogel~

Dato : 01-11-01 17:17

Mark Beaumont wrote:

> [...]
> udenfor Schengenkonventionen. Norge og Island, der ikke er medlemmer
> af EU, har ønsket at være med i aftalen, og er derfor blevet en del af

Aha... det vidste jeg ikke - tak for updaten.
Man skla dog stadig bære legalt ID i de fleste lande.

Fra : elha

Dato : 31-10-01 14:35

Jeg kan fortælle dig at det koster 500 kr. at lade være
Mvh. Else

http://www.kandu.dk/

Fra : PHK

Dato : 31-10-01 17:57

"elha" <elha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan fortælle dig at det koster 500 kr. at lade være

Har du fået en bøde?

Hvorhenne?

--
_
|_|

Fra : Steen Johansen

Dato : 01-11-01 00:51

"elha" <elha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan fortælle dig at det koster 500 kr. at lade være
> Mvh. Else

> http://www.kandu.dk/

Ja hvis du selv gør opmærksom på at du ikke har dit pas med
hvis du bliver taget uden er bøden 7000 kr
det fik en af Fultons folk for et par år siden
MvH Steen

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 01-11-01 19:00

Steen Johansen wrote:

> [...]
> hvis du bliver taget uden er bøden 7000 kr
> det fik en af Fultons folk for et par år siden

For et par år siden...
Men dengang var Danmark ikke med i Schengen.

Jeg ved ikke hvordan de nuværende regler er, men der er ihverfald næsten
adrig grænsekontrol.

//Emil Jelstrup

Fra : Ole Damgaard

Dato : 01-11-01 03:09

> På forhånd tak
> Rune

Du skal ikke vise pas ved grænsen. I Tyskland kræver de pas ved overnatning
på hoteller og campingpladser. Så på en endagstur er der ingen grund til at
medbringe et pas.

Fra : Mark Beaumont

Dato : 01-11-01 04:05

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev
> Du skal ikke vise pas ved grænsen. I Tyskland kræver de pas ved
> overnatning på hoteller og campingpladser. Så på en endagstur er
> der ingen grund til at medbringe et pas.

Selv om man nok ikke for brug for sit pas, på en endags tur til
Tyskland, så skal man have det med.

Vh Mark

Fra : Asle Bjerva

Dato : 01-11-01 21:59

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i melding

> [...]
overnatning
> på hoteller og campingpladser. Så på en endagstur er der ingen grund til

Ved overnatting i Tyskland på flere hoteller i sommer var det INGEN som
spurte etter pass. Derimot ville man se på passet i Sveits, men så er jo
Sveits heller ikke medlem av Schengen samarbeidet.
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spambait 9' for Epost)