Midi til AIFF - Batch
Fra : Kell Christensen

Dato : 30-10-01 13:02

Hej
Jeg har en flok midi'er der skal konvertes til AIFF til brug på
audio-cd. Findes der et program der kan lave batch?

Med venlig hilsen
Kell Christensen

Fra : tom dissing

Dato : 30-10-01 13:14

Når du nu siger midi til Aiff, så tænker jeg.. Jamen kan man overhovedet det
!?
Midi er jo de informationer der "tricker" et midi interface, der så sender
data videre til et lydmodul!?
Med mindre at du forventer at bruge et - PC - PCI midi kort, med
indbyggede GM lyde.
Hvis det er disse lyde du vil konvertere, så er det vel blot at spille dem,
og så optage dem individuelt. ( eller - måske på en en PC, batchkonvertere
dem??!! )
Skulle der mod min forventning eksistere PC-software der kan konvertere midi
til aiff, må du undskylde min uvidenhed.
Til gengæld kan jeg fortælle at det Absolut bedste Mac program til batch
konvertering af audio er BarbaBatch.,. Find det på www.audioease.com
Tom
I forhold til konvertering af Midi til aiff mener jeg at der er en masse
shareware derude. Tjek evt Download.com efter sådanne
konverteringsprogramemr. Det kan være at det er muligt at få midi til at
blive til GM lyde og derefter til aiff.

PS
Jeg har selv over 5000 midifiler, som jeg kun bruger sjældent, så hvis du
falder over noget interessant, må du endelig fortælle det her i NG.

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 30-10-01 15:06

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Skulle der mod min forventning eksistere PC-software der kan konvertere midi
> til aiff, må du undskylde min uvidenhed.

Det gør der ikke. Eneste måde er at optage sequencen, enten som flere
enkelt- eller 2 stereospor.

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Kell Christensen

Dato : 30-10-01 16:53

Lars Kristian Sørensen <lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Det gør der ikke. Eneste måde er at optage sequencen, enten som flere
> enkelt- eller 2 stereospor.

Det virker godt nok med QT eller Amadeus men det er jo lidt laaangsomt.
En af gangen - to kopper kaffe - osv.
Efterlysningen gik bare på at hive en mappefuld over på et ikon.
De første CDer er færdige og sender QT-lyd ud i de små hjem.
Kell

Fra : tom dissing

Dato : 30-10-01 17:07

Hvis du alligevel skal konvertere manuelt, hvofor vælger du så ikke at gøre
det på et godt vellydende lydmodul, som - f.eks. - Kan lejes billigt i en
af byens musikbutikker.
Tom

On 30/10/01 16:52, in article 1f23nw9.1qltb19l63vi8N%kell@mail.stofanet.dk,

Fra : Kell Christensen

Dato : 30-10-01 17:42

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> det på et godt vellydende lydmodul, som - f.eks. - Kan lejes billigt i en

Vi har skam et Yamaha piano der kan gøre det. Det er blot det, at man
skal overvåge indspilningen. Så er vi ovre i om der findes noget
batchafspilningværk til midi'erne, og så lægge det hele i et doku.
Kell

Fra : tom dissing

Dato : 31-10-01 11:16

Jeg tror at ProTools FREE ( 10-20 MB på digidesign.com) understøtter både
midi og audio optagelse, samtidig..
Altså spil midifilen, og optag lyden yamaha pianoet samtidigt.
Tom

Blot en ide.

On 30/10/01 17:41, in article 1f23q83.1ytjf4118nc6cqN%kell@mail.stofanet.dk,

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 31-10-01 14:45

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Altså spil midifilen, og optag lyden yamaha pianoet samtidigt.
> Tom

Det har jeg i hvert fald ofte praktiseret med den "rigtige" udgave af
ProTools...

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Kell Christensen

Dato : 31-10-01 21:22

Lars Kristian Sørensen <lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Det har jeg i hvert fald ofte praktiseret med den "rigtige" udgave af
> ProTools...

Hej Lars og Tom

På en og samme Mac?
---------------------------------
Min hastværksløsning blev at jeg trak en flok midi'er på QT player
symbolet. De åbner alle i en lang kaskade - så er det bare Cmd+E.
Når konvertering er slut lukkes den aktive player nemt med en QuickKeys
tast og næste er klar i rækken. usw. Det gik faktisk strygende.

mvh Kell

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 01-11-01 12:34

Kell Christensen <kell@mail.stofanet.dk> wrote:

> Hej Lars og Tom
>
> På en og samme Mac?

Yep. Ring eller mail, hvis du har brug for yderligere oplysninger.

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 01-11-01 21:47

Kell Christensen <kell@mail.stofanet.dk> wrote:

> Hej Lars og Tom
>
> På en og samme Mac?

Jeg bruger tit løsningen. Specielt i forbindelse med at jeg skal ha' min
musik lagt på CD. For at gøre redigeringen af musikken så let som mulig
"indspiller" jeg musikken som midi og bagefter afspiller jeg midi

Det er faktisk meget simpelt og nemt. Men Det er absolut ikke noget der
går hurtigt

--
Mvh Nicolai Brandt

- Snart flygel ejer?

Fra : Kell Christensen

Dato : 30-10-01 15:19

Hej Tom
> Når du nu siger midi til Aiff, så tænker jeg.. Jamen kan man overhovedet det
> !?
Jo, jo - QT Pro samt en del shareware
> [...]
> indbyggede GM lyde.
> Hvis det er disse lyde du vil konvertere, så er det vel blot at spille dem,
Vil tage endnu mere tid
> ( eller - måske på en en PC, batchkonvertere
> dem??!! )
Only Mac - please...
> [...]
> til aiff, må du undskylde min uvidenhed.

> Til gengæld kan jeg fortælle at det Absolut bedste Mac program til batch
Sikkert et fint prg. men sup. dog ikke Midi
> [...]
> shareware derude. Tjek evt Download.com efter sådanne
> konverteringsprogramemr. Det kan være at det er muligt at få midi til at
Der er f.eks. Amadus men stadig en ad gangen, og det tar' sin tid.

> PS
> Jeg har selv over 5000 midifiler, som jeg kun bruger sjældent, så hvis du
> falder over noget interessant, må du endelig fortælle det her i NG.
Naturlivis - og tak for svar.

Fra : tom dissing

Dato : 30-10-01 15:29

Der ligger IKKE quicktime GM lyde inde i midifilen.
Midifilen spiller blot de indbyggede lyde i QT GM.. Der bliver afviklet
fordi filen "ringer" ned til denne udvidelse..
Lydene ligger med andre ord i styresystemet, og ikke i selve filen.
Tom

PS
Tvivl, så åbn kontrolpanelet QT.. Musik.. og sørg for at du ikke kan komme i
kontakt med QT synten, så siger filen ikke længere noget !

On 30/10/01 15:19, in article 1f23j6k.1kwm8ui1ax6utcN%kell@mail.stofanet.dk,

Fra : Villy Erichsen

Dato : 30-10-01 15:32

tom dissing wrote:

> [...]
> !?
> Midi er jo de informationer der "tricker" et midi interface, der så sender

Det klarer Quicktime som en mis - åben - eksporter til aiff - Men ikke batch

Venlig hilsen
--
Villy Erichsen Tegner/Grafiker
http://www.hammel-nyt.dk

Fra : tom dissing

Dato : 30-10-01 15:31

Jeg lærer hele tiden noget..
Jeg synes dog stadig ikke at QT lydene er helt så fede som selv den
dårligste SC. ( GM lydmodul)
tom

Fra : Kell Christensen

Dato : 30-10-01 16:53

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Jeg lærer hele tiden noget..
> Jeg synes dog stadig ikke at QT lydene er helt så fede som selv den
> dårligste SC. ( GM lydmodul)

Helt enig!! Men det er bare til noget øveri til et kor.
kell

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 30-10-01 15:07

Kell Christensen <kell@mail.stofanet.dk> wrote:

> Hej
> Jeg har en flok midi'er der skal konvertes til AIFF til brug på
> audio-cd. Findes der et program der kan lave batch?

Mener at SoundApp kan! Batch måske!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : tom dissing

Dato : 30-10-01 15:25

Jeg bruger sound App i det daglige, og den kan ikke konvertere noget " der
ikke er der"!
Sådan at forstå at der altså ikke er lyd inde i en midifil!
Tilgengæld kan jeg sende en Midi fil til den anden ende af jorden, og skrive
ex. msb81 Lsb 5 MidiCH1 på en JV2080.
Og så spiller midifilen/sangen præcist det klaver jeg have den til.
Midifilen kan også huske en helt masse andet !?

Sound App kan ikke konvere midi filer.
Men den kan næsten alt andet!!
Bla. .mp3 til whatever !!
Genialt program
Tom

Fra : Villy Erichsen

Dato : 30-10-01 15:40

Michael Tysk-Andersen wrote:

> Mener at SoundApp kan! Batch måske!

Det var også min tanke - men midi conversion supporteres ikke - men
ellers kan den lave batch.
Venlig hilsen

Fra : Thorfinn

Dato : 31-10-01 10:46

kell@mail.stofanet.dk (Kell Christensen) wrote in message news:<1f23d1l.1jzfvhz4kl9f2N%kell@mail.stofanet.dk>...
> Hej
> Jeg har en flok midi'er der skal konvertes til AIFF til brug på
> audio-cd. Findes der et program der kan lave batch?

AppleScript til QuickTime (jeg har QuickTime Pro jeg ved ikke om
gratis QuickTime også kan det)

http://www.apple.com/applescript/qtas.html

hilsen
Sebastian Thorfinn

Fra : Kell Christensen

Dato : 31-10-01 21:22

Thorfinn <thorfinn@forum.dk> wrote:

> [...]
> program der kan lave batch?
>
> AppleScript til QuickTime (jeg har QuickTime Pro jeg ved ikke

Hej - har hentet den overdådige pakke, her er noget for enhver smag.
Også en drop for QT konvertering.

Desværre kommer der skilt vedr. nogle mgl. class ting - nmxt - aslk m.m.
Formoder det er noget OS 10.1 stads ? Har ikke fået min OS10 eksamen
endnu. Kører G4 OS9.2.1DK QT5.
Der er osse noget smart alu-skin tilplayeren.
Fås det ikke til OS9?

mvh Kell