Geforce opgrading fra MX til GTS?
Fra : Per Wagner Nielsen

Dato : 30-10-01 09:24

Hvor meget får jeg ud af en opgradering af mit Geforce2 MX 400 32 MB RAM,
til et Geforce 2GTS m. 64 mb RAM???
På Nvidias hjemmeside prøvede jeg deres "analyze my computer", og som jeg
kan se bliver min computer sat til 100 og ved opg. til GTSen ville jeg stige
til 124. Betyder dette, at jeg kun får en forøgelse på 24 % ved at skifte???

Hvor meget betyder det at der er 64mb på grafikkortet i stedet for 32 mb???

mvh
Per Wagner Nielsen

Fra : Morten

Dato : 30-10-01 16:02

> Hvor meget får jeg ud af en opgradering af mit Geforce2 MX 400 32 MB RAM,
> til et Geforce 2GTS m. 64 mb RAM???

Hvis du har en mellemsvag processor, der ikke kan udnytte G2, er svaret=0.

Mvh.
Morten

Fra : Per Wagner Nielsen

Dato : 30-10-01 23:30

ok, jeg har en Duron 800.

Hvilken parametre ved grafikkort er generalt afhængige af
processorkraften???

mvh Per Wagner Nielsen

Fra : Henrik Jensen

Dato : 30-10-01 17:51

Jeg vil anbefale dig at opgradere til noget andet end GTS.
De nye gf2 ti og gf3 ti-200 er ret billige, og man får rigtigt meget for
pengene

Fra : Armitage

Dato : 31-10-01 00:44

"Per Wagner Nielsen" <perwn@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
stige
> til 124. Betyder dette, at jeg kun får en forøgelse på 24 % ved at

Jeg har et overclocket MX @220/210 og havde fornyligt købe et Creative GTS
m. 32mb ram. Kortet levde ikke op til min forventning om en mærkbar bedre
ydelse - måske var det fordi rammen på kortet kun kørte med 315MHz mod
333MHz som er standard for et GTS og som lovet på pakken. Selv når jeg
overclockede kunne jeg ikke mærke nogen forskel der kunne berettige at jeg
havde spenderet 795,- så pga det og at de ikke overholdte de spec de skrev
på pakken byttede jeg det igen. Faktisk fik jeg nogenlynde ens score i
3Dmark med mit overclockede MX og mit underclocked GTS

MX @220/210 - 2350
GTS @200/315 - 2368

Chokerende men sandt - jeg har kun kørt 3Dmark een gang. Det kan kun
bekræftige mig i at der virkeligt var noget f*cked up med det GTS fra
Creative

Nu er jeg igang med at spare op til et GF3 Ti200, da jeg heller ikke tror et
GF2 Ti vil kunne give mig en stor nok forbedring i forhold til prisen.

Her er en test af GF3 Ti500 men de har også medtaget et GF3 Ti200 i
graferne og vist også et ULTRA eller GF2 Ti. Testen er på en 800MHz
ThunderBird.

http://www.guru3d.com/review/guillemot/3dprophet3_ti500/

Jeg har en Athlon 700MHz. Slot A.
768 mb ram 133MHz. Cas 3
og Win XP

Fra : Morten Jensen

Dato : 31-10-01 10:01

Jeg tror ikke du vil kunne mærke nogen egentlig forskel, hvert fald en
forskel der er pengene værd. Jeg har lige købt et geforce 2 gts men er
ærligt talt lidt skuffet over ydelsen af kortet.

Så med mindre du har nogle penge du meget gerne vil af med vil jeg anbefale
dig at beholde dit kort og vente til at geforce 3 bliver noget billigere.

/Morten