Thailand - Jomtien
Fra : René Jørgensen

Dato : 30-10-01 00:02

Hej !

Jeg overvejer at tage på ferie til Jomtien i Thailand næste år i marts
måned.

Kan det anbefales ?

Er der noget jeg skal se ?

Jeg kan oplyse at alternativet er 14 dage på Grand Canarie.

Og jeg er klar over at det er varmt.

Hilsen

René

Fra : bamsefarr

Dato : 30-10-01 01:21

hejsa

Ja så vil jeg da hellere til jomtien og hygge mig .om der er noget at se på.
ja der er så meget at 14 dage er for lidt, og husk så lige ikke at købe en
færdig pakke men selv finde et hotel til billige penge det kan du nemlig
sagtens.
http://www.pattayaplaza.com/
her kan du gå ind og se hvad der er i nærheden af tilbud
venlig hilsen niels

nehttp://www.pattayaplaza.com/ws:hdlD7.748$5N3.10347@news.get2net.dk...

Fra : Steen Johansen

Dato : 30-10-01 21:05

"bamsefarr" <nospam@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sagtens.
> http://www.pattayaplaza.com/
> her kan du gå ind og se hvad der er i nærheden af tilbud

Jomtien og pattaya der ligger ved siden af hinanden er de 2 ringeste steder
i Thailand
Prøv Puket i stedet eller Krabi
God tur
MvH Steen
Thailand 8/2 til 19/3 2002

Fra : bamsefarr

Dato : 30-10-01 23:04

hejsa

Hvad er der dog i vejen med jomtien jeg syntes der er dejligt. jeghar været
en del i thailand og hvis man skal på ferie er det et fedt sted at slappe
af.

Fra : Preben Kvist

Dato : 31-10-01 09:51

> Hvad er der dog i vejen med jomtien jeg syntes der er dejligt. jeghar
været
> en del i thailand og hvis man skal på ferie er det et fedt sted at slappe
> af.

Jeg er enig i at Jomtien ikke er et af de bedste steder i Thailand. Vandet
er grumset, stranden er smal og prisniveauet er da vist også relativt højt.
Men hvis man er i det område, så kan man evt smutte en tur til Ko Samet i et
par dage. Meget bedre strande, rent vand og lavere priser.

Jeg ville også vælge Krabi eller Phuket, hvis det skal være et af
charterstederne. Og derfra ville jeg forresten smutte et par dage til Ko Phi
Phi, specielt hvis man vil snorkle. Færgen koster 120 baht fra Krabi.

Med venlig hilsen

Preben Kvist

Fra : Steen Johansen

Dato : 01-11-01 00:47

Det var en meget pæn måde at sige det på
Jeg ville have sagt møg beskidt og dyrt.
Ko Phi Phi er desværre ikke stedet mere
de sidste 3 år har været hårde ved øen
den er totalt nedslidt og priserne har nået uanede højder
simpel bungalow 800Bath (long beats 400Bath)
MvH Steen

Fra : bamsefarr

Dato : 01-11-01 17:06

hejsa igen igen

Ja der kan man se hvilken forskel man ser på tingene,for jeg syntes at der
er billigt i forhold til phuket og hua hin og stranden er dejlig og der er
en bunke gode tilbud og billige hoteller 300 bath for en enkelt værelse med
morgenmad i jomtien det er da billigt 400 for dobbelt.
Så jeg kan slet ikke genkende de ting i snakker om
hilsen niels

Fra : René Jørgensen

Dato : 01-11-01 21:40

> [...]
med
> morgenmad i jomtien det er da billigt 400 for dobbelt.
> Så jeg kan slet ikke genkende de ting i snakker om

Jeg ved godt at der på flere punkter sikkert findes bedre steder i Thailand.

Men for at få ferien til at passe med arbejde skal jeg have afrejse en
lørdag, og så går Alletiders tur altså til Jomtien. (Og jeg kan ikke vælge
et andet rejsebureau, da jeg har et gavekort, som jeg skal have brugt).

Men det jeg sammenligner med er Grand Canarie.

Hilsen

René

Fra : PC

Dato : 03-11-01 13:33

Jeg var 4 uger i Thailand i juli/august måned i år sammen med min hustru og
2 børn på hhv. 5 og 11 år, de sidste 11 dage efter en tur i det nordlige
Thailand blev afsluttet med slap af ferie i Pattaya. Vi boede faktisk 2
steder, vi startede med 2 nætter på Park Park, som ligger ml. Pattaya og
Jomtien. Hotellet var trist og upersonligt og området det lå i ligeså.
Herefter flyttede vi til Siam Bayshore som ligger roligt i den
allersydligste del af Pattaya for enden af den berømte "Walking Street".
Vi valgte Pattaya pga. at der er et hav af fremragende restauranter,
forretninger/shopping arkader, Burger King, McDonnals og you name it
!!!....der var selvfølgelig også mange piger, og "faranger" med Thaipiger,
så hvis man ikke kan tåle synet af den slags, skal man selvfølgelig holde
sig langt væk fra Pattaya. Børneprostitution så vi heldigvis intet af i
Pattaya. Jeg/vi oplevede langtfra Pattaya som et kvalmende sted, men dog
ikke et sted vi ikke har planer om at vende tilbage til igen !
Inden vi tog til Pattaya kiggede vi på Jomtien, som var udråbt til stedet
for børnefamilierne - og som andre skriver her, hold jer langt væk fra
Jomtien, stranden er møgbeskidt, vandet ligeså. Selve stranden og
strandpromenaden er langt flottere og meget renere i Pattaya !....men vandet
er begge steder møgforurenet. Jomtien ligner mest af alt et sted, som er
blevet opgivet af investorerne, meget virker øde og forladt her, og Jomtien
var faktisk første gang vi egentlig oplevede et sted i Thailand hvor snavs
og skidt var et synligt problem. Fystedet Pattaya er langt at foretrække
sammenlignet med Jomtien.
Søger du rene strande og rent havvand, så søg hellere steder hen som Koh
Samet, Koh Samui, Phuket eller Krabi som andre her også skriver, disse
steder er langt at fortrække i forhold til Jomtien.
Poul

Fra : 131264

Dato : 30-06-03 22:01

Hej Thailands Freek,

Håber i har haft en god tur. Vi har været i HUa Hin i april 2000 og
Jomtien (5km udenfor) i febr/marts 2002. Hua Hin var ikke stor nok til
os, men efter en større rundrejse var det ok at havne her. derimod
Jomtien - vi boede på Botany Resort (Alletiders) i 3 uger i feb/marts
sidste år, og her var der masser af muligheder for at både slappe af, og
opleve en masse. Jeg håber i havde en god tur og fik hilst på father
Brennan, set Nong Nooch, Den kongelige kirkegård, Elefantskolen,
Alcazar, Det kinesiske kloster, mini Siam. Ja jeg kunne blive ved. Jeg
ved at stranden i selve Jomtien ikke er særlig lækker, men hvis man som
os boede lidt udenfor, kunne man opleve de skønne Robinson strande med
palmesus og kokosnødder. Håber at få respond på hvordan jeres ferie er
gået.
Steff..

http://www.kandu.dk/