Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Netbank Basis vs. Skandia.
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 29-10-01 22:31

Halløj i gruppen....

Brugte min weekend på at kigge lidt rundt på nettet for at tjekke om man
kunne gøre noget ved min økonomi, og så til min store overraskelse at
Basisbank var begyndt at køre med både bil & andelslån.

Kontaktede dem, og fik en fin betjening, fik kalkuleret lidt på mine lån
osv.

Kiggede så her i gruppen, og så at folk ikke mente man skulle bruge
Basisbank, men istedet overveje Skandiabanken.

Så dem ringede jeg til idag, og magen til mærkelig betjening mener jeg man
skal lede efter.

Balladen er primært mit andelslån på knap 200.000 som jeg går mest efter at
få gjordt noget ved (højest rente/længst løbetid).

Men ovenpå oplevelsen med Basisbank røg jeg nærmest ned af stolen.

Man ville faktisk ikke udregne nogle tilbud uden en konkret låneansøgning,
med tilhørende vurdering af lejligheden. Umiddelbart er der ikke meget at
pille om, min gæld er den, den er så hvis jeg oplyser hvad jeg vil yde pr.
måned burde det vel ikke være det store problem at lave en lille fiks
udregning.
Udermere blev der i skarpe vendinger gjordt opmærksom på hvor svært det
sådan set var at få et lån i deres butik.

hhmmppff.

Det endte med at jeg stoppede samtalen da jeg ikke mente man var specielt
interesseret i at komme nærmere nye kunder.

Nu melder spørgsmålet sig så.

Skal jeg arbejde videre med Basisbank trods de meninger som folk ytrer her i
gruppen (håber det er fakta og ikke gætterier). Eller hvordan er
erfaringerne med at forhandle med sit nuværende pengeinstitut, plejer de at
gå med et stykke af vejen. Iflg tilbuddet fra Basis ville min
rentebesparelse på mit ene lån immervæk være omkring 25.000.

Anyone?

Kim

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 29-10-01 22:52

Jeg er også kunde i Basisbank, dog kun ved siden af min lokale bank, så jeg
bruger dem ikke så meget mere, men det er nu mest fordi jeg er _meget_
tilfreds med min lokale bank og deres internetløsning.

Men jeg oplever også betjeningen i BasisBank positiv de 2 gange jeg skulle
have fat i dem telefonisk har de været meget flinke og svaret på alle de
spørgsmål man har haft. De er også meget hurtige til at nulstille din konto
hvis du har fået slettet signature-filen på din computer.

Jeg tror det folk er mest utilfredse med er deres internetløsning som
mildelst talt er gammeldags i forhold til de bedere systemer på markedet.
Men jeg synes da godt man kan leve med det. Det er jo en vanesag om man selv
skal huske at opdatere de enkelte sider manuelt. Ydermere er deres system
til betaling af girokort besværlig at bruge.

Det er de beskedne erfaringer jeg har haft med BasisBank.

Mvh. Brian

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 29-10-01 23:04

"Brian Bilenberg" <brian@bilenberg.dk> wrote in message
> [...]
> bruger dem ikke så meget mere, men det er nu mest fordi jeg er _meget_
> tilfreds med min lokale bank og deres internetløsning.

Hej Brian....

Jeg er faktisk også usandsynlig glad for min nuværende bank, og ikke mindst
deres internetløsning, som i mine øjne er genial.

Må jeg tillade mig at spørge om det du bruger Basis til er noget der minder
om et større lån af en art, og /eller hvordan du kører det med din nuværende
bank, da de tilbud jeg har fået fra Basis har været med en notits om at min
løn skal tilgå Basisbank, også er min nuværende bank et eller andet sted
overflødig.

Kim

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 30-10-01 14:46

> [...]
min
> løn skal tilgå Basisbank, også er min nuværende bank et eller andet sted

Hej Kim,

Nej, jeg bruger ikke basisbank til lån da de ikke ville låne mig penge fordi
jeg har et studielån. Så det endte med at jeg kun udnytter deres gratis
visakort og så bruger jeg en konto hos dem til opsparing. Så det er ret
beskedent.

Men hvis du også er glad for din nuværende bank, hvorfor så skifte? I den
lokale er de jo ( - ihvertfald hos mig ) meget fleksible mht. at finde
fornuftige løsninger der er mindst lige så gode som internetbankerne. Og
hvis de ikke helt er med på den skal de bare presses lidt. Så jeg ville da
forelægge den lokale bank tilbudet fra Basisbank og så se om de ikke kan
gøre det ligeså godt.

Mvh. Brian

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 30-10-01 16:02

> [...]
> forelægge den lokale bank tilbudet fra Basisbank og så se om de ikke kan

Hej Brian...

Min plan ville så absolut også være at forhandle med min egen bank, men hvis
den skulle ryge i vasken
og vi ikke kunne blive enige, kunne det være rart at høre om folks
erfaringer med Basis.

Hygge

Kim