Andet multimedie
bentjuul 3670
Grafik filer med extension: .it
Fra : Ole Pagh

Dato : 29-10-01 21:12

Dette må være den rigtige gruppe for flg. spørgsmål.

Kort og Matrikelstyrelsen (KMS)'s Det Levende Danmarkskort og Det Levende
Søkort anvender kortfiler med endelsen .IT

Jeg er ikke den store kender af grafik konverteringsprogrammer, men jeg kan
ikke finde nogen programmer der understøtter dette format.
Det er nok for at undgå at man kopierer dem, og anvender dem i diverse
navigationsprogrammer, der ikke er lavet af KMS.

Jeg ved godt at det ikke er helt fint i kanten, men findes der et program
der kan læse disse filer og konvertere dem til et almindelig kendt format,
allerhelst indklusiv de Længde / Bredde koordinater, som må ligge gemt i
filerne.
Det er alt for bøvlet at lave eks. 25 skærm dumps af et kort, og så 'sy' de
enkelte stykker sammen igen. De Danske Farvande dækkes af noget over 60
søkort.

Hvis emnet har været oppe før, beklager jeg idet jeg ikke har været inde i
denne nyhedsgruppe før.
Til orientering så er jeg sejler og har brugt KMS's Levende Søkort i sommer,
men selv om det har en masse gode egenskaber, så er der også mange
uhensigtsmæssigheder ved programmet som andre programmer ikke har (eks.
navigationsprogrammet: OziExplorer etc)

mvh Ole Pagh

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-10-01 22:42

On Mon, 29 Oct 2001 21:11:50 +0100, Ole Pagh wrote:

>Dette må være den rigtige gruppe for flg. spørgsmål.
>
>Kort og Matrikelstyrelsen (KMS)'s Det Levende Danmarkskort og Det Levende
>Søkort anvender kortfiler med endelsen .IT

Jeg er ret sikker på, at det er et specialformat, da det jo bl.a.
indeholder flere lag med forskellige målestoksforhold.

Deres store udgave "Danmarks Topografiske Kortværk", som fylder 6
CD'er, ligger i samme format og der medfølger et program der hedder
VisIt. Mig bekendt kan dette program ikke fåes/købes i løs vægt.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-10-01 23:57

Jeg får dette svar ( .it Settings (intalk) ) fra denne side
http://webopedia.internet.com/quick_ref/fileextensions.html, men det giver
ikke meget. Men mon ikke det har noget at gøre med automatisk generede
billeder, ja, jeg ved det ikke.

Kim Larsen

Fra : Ole Pagh

Dato : 01-11-01 07:47

Jeg takker for de tilsendte svar, og må konstatere at der ikke findes et
tilgængeligt program der kan konvertere *.IT filer.
Så er der klippe og klistre metoden tilbage og lidt arbejde til de lange,
mørke vinteraftener.

mvh Ole Pagh