The Quiz Show på Jubii - hvad fanden er de~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-10-01 18:09

Har netop testet Quiz Show på Jubii's site - rigtig sjov ide, men det
virker ikke i Netscape 4.76 samt Explorer 5.0 på Mac............
Arrrghhhh !!

Kan I få det til at virke ?

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 29-10-01 18:14

Jesper Haaber Gylling wrote
> Har netop testet Quiz Show på Jubii's site - rigtig sjov ide, men det
> virker ikke i Netscape 4.76 samt Explorer 5.0 på Mac............
> Arrrghhhh !!
>
> Kan I få det til at virke ?

En af mine veninder har haft problemer med Netscape og webmail hos
Jubii, så hun spurgte dem, om de ikke kunne gøre noget ved det. Jubii
svarede at de ikke udvikler til andet end Internet Explorer, fordi det
var hvad de fleste brugte. Så Netscape kan du sikkert godt glemme. Når
man har ovenstående holdning, skulle det heller ikke undre mig om man
også sked på Mac!

I øvrigt synes jeg Jubii er et råddent site, når de har sådan nogle
holdninger.

/Søren

--
Fjern "nospam" fra e-mailadressen, hvis du vil maile til mig!
www: http://www.sjl.dk/

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-10-01 19:29

Søren Jacob Lauritsen <devnull@nospam.sjl.dk> wrote:

> [...]
> også sked på Mac!
>
> I øvrigt synes jeg Jubii er et råddent site, når de har sådan nogle

Den sang kender jeg godt, men det er lykkedes dem at klaske noget
sammen, som heller ikke virker i IE 5.0 på Mac. Det er da ufatteligt at
de ikke har en Mac stående til test af deres sites ??!!

Nu har jeg for sjov lige gået statistikkerne igennem på en pæn portion
sites, for at se hvormange der egentligt bruger Netscape til surf og det
ligger i gennemsnit vel ca. på en 5-6% og det er fra sites, som VIRKER i
Netscape og på Mac.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-10-01 16:20

> [...]

> også sked på Mac!
>
> I øvrigt synes jeg Jubii er et råddent site, når de har sådan nogle

Jeg har netop talt med Jubii (den afdeling, som udvikler QuizShow) og de
er godt klar over at det ikke virker i Explorer og Netscape på Mac, men
det er heller ikke meningen. De har ikke resourcerne til at få det til
at virke med mindre man har en PC med IE på.

I øvrigt ragede det dem at det ikke virker og da ca. kun 1% af Jubii's
hits er fra Mac, så kunne vi skide i havet.

Jep - statistik er en fin ting - et site, der ikke virker på Mac, gad
vide hvormange hits det giver ??!!

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jakob Bock

Dato : 30-10-01 16:44

Hej Jesper

> De har ikke resourcerne til at få det til at virke med mindre man har en PC
> med IE på.

Det vil jeg umiddelbart mene er noget sludder. Det ville være interessant at
vide præcist hvad de er de har brug for som ikke virker med Mac. Selve
tingesten er jo en Flash-ting, og Flash er i princippet platformuafhængigt.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-10-01 16:59

Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> tingesten er jo en Flash-ting, og Flash er i princippet platformuafhængigt.

Det prøvede jeg også at forklare dem, og gjorde ham opmærksom på at det
garanteret blot var en detajle, som skulle fikses, men svaret var at de
havde ikke resourcerne til at checke deres arbejde samt rette fejl.

Jeg var iøvrigt ikke den eneste, der havde klaget til Jubii, men de er
fåkking ligeglade........

Primitiv holdning !

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Woer

Dato : 30-10-01 20:10

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde ikke resourcerne til at checke deres arbejde samt rette fejl.
>
> Jeg var iøvrigt ikke den eneste, der havde klaget til Jubii, men de er

Prøv at forestille dig at du har en virksomhed (F.eks.Jubii) hvor 95 % af
medlemmerne af din målgruppe bruger det operativ system og den browser som
de gratis fik med i købet da de anskaffede maskineriet. Du ved også at kun
en brøkdel af disse kunne 95 % ville overveje at anskaffe en browser af et
andet mærke end det oprindelige. Langt de fleste ville bare opgradere den
givne browser. Af de få, der evt. ville anskaffe en anden browser, ville kun
en brøkdel downloade en browser af ældre dato (ex. Netscape 4.5) men ville
selvfølgelig anskaffe sig den nyeste. Du ved også at ud af de sidste 5 % der
vil størsteparten kunne se din side i en relativ ordentlig kvalitet.

Ville du så selv, hvis du var virksomhedsleder, sige: Ja - lav en side som
kan ses perfekt i alle browsere eller Ja, lav en side som kan ses af de
fleste ? Du ville sikkert prøve at regne ud hvad der bedst kunne betale sig.
Altså forholdet mellem mindre reklameindtægter, brugerafgifter m.v. kontra
de udgifter der er til lønninger, programmel, husleje m.v. Det er den
almindelige kapitalismes lov - en simpel kalkule - Tjener jeg mest på
gyngerne eller karrusellerne ? De næste 35 år kan vi diskutere om det er for
dårligt en hjemmeside ikke kan ses i en given browser. Vi kan være nok så
ironiske, sure, irriterede, nedladende. Men for virksomheden er det altså
økonomien der tæller. Vi ved jo alle i denne gruppe hvor svært og hvor lang
tid det kan tage at tilpasse en hjemmeside så den kan ses i alle browsere.
Og vi ved jo også godt at en programmør / webdesigner af en vis kvalitet
tjener væsentlig mere end gennemsnitsdanskeren.

Man kunne jo også vende sagen lidt om. En designer/udvikler i en virksomhed,
f.eks. Jubii, får en knaldende god ide til en ny service. Designeren ved
også godt at hans ide vil betyde at kun 85 % af målgruppen ville kunne bruge
servicen. For ideen er afhængig af en bestemt platform, browser eller lign.
Han siger til sin boss: "Jeg har denne ide - men desværre kan min ide kun
ses af 85 % af vores målgruppe. Men vi kan tjene mange penge på det" Hvis nu
du var Boss - hvad ville du så gøre? Sige: Ærgerligt - skrot din ide? eller:
Ja - kør løs, så regner vi ud om det kunne betale sig for os at investere X
antal timer i at gøre noget så den kan ses af alle.

Enhver fornuftig virksomhedsleder ville selvfølgelig regne ud hvad der bedst
kunne betale sig. Det er den måde browserproblemerne skal ses. Det handler
om penge. Politiken udgiver jo heller ikke en udgave med specielt store
bogstaver til os ordblinde selv om vi måske er med i deres målgruppe. Det
kan avisen simpelthen ikke tjene penge nok på.

Jeg er fuldstændig enig i, at vi skal gøre alt hvad vi kan for at en
hjemmeside skal kunne ses i alle browsere. Men nogle gange må vi altså også
erkende at 90 % eller flere bruger IE - en almindelig PCer osv. Det nytter
ikke at vi bliver ved med at virke sure, irriterede, være sarkastiske osv.
Jubii er en ganske almindelig kapitalistisk virksomhed der sælger deres
produkt på nettet. I behøver ikke at være bange for, at de ikke beregner
hver eneste detalje de foretager sig. De laver sku ikke noget hvis der ikke
er penge i det. Hvis det koster Jubii mere at rette en programmeringsfejl
end hvad de kan tjene, så bliver fejlen ikke rettet. Det er ganske simpel
forretning. Det er den virkelighed vi skal forholde os til - uanset om vi
kan lide det eller ej.

Fra : TDJ

Dato : 30-10-01 20:19

"Henrik Woer" <henrik@woer.dk> wrote in

> Prøv at forestille dig

[cut]

Prøv at forestille dig at alle folk har den holdning. Og tænk så
lige 1-2 år længere frem:

* alle websider er designet til at bruge
   "windows XPerience Web 2003"
som er et specielt plugin til IE 8.0
* man kan kun se ca. 1% af websiderne hvis man ikke vil bruge
denne plugin.
* for at bruge den skal man registreres hos Microsoft. En del sider
koster penge at hente ned.

Det er blot et skræmmeeksempel.

Det du ønsker med den argumentation er, at vi skal tilbage til den
tid, hvor data fra kilde X krævede hardware og software fra samme
kilde X. Der var dårligt to maskiner som brugte samme disketteformat,
samme software eller samme skærm. Udveksling af information var
et helvede.

I virkeligheden ville Jubii, hvis de ellers var teknisk kompetente
til at overholde standarder, garanteret kunne få det til at virke
for alle. Det er kun fordi de springer over hvor stakittet er lavest.
Samme som Pakketrans, dating.dk, sundhed.dk og MASSER af andre
kendte steder.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 30-10-01 01:09

> Har netop testet Quiz Show på Jubii's site - rigtig sjov ide, men det
> virker ikke i Netscape 4.76 samt Explorer 5.0 på Mac............
> Arrrghhhh !!
>
> Kan I få det til at virke ?

Ja, en hyggelig ide. Har prøvet det og fik det til at virke delvist...
Ja, hvor mærkeligt det end lyder så fik jeg det til at fungere men kun
hvis jeg blev udfordret. Jeg havde i øvrigt det bedste resultat med
mozzila (mener det var 0.9'eren). Efter ganske kort tid var det dog ikke
så sjovt længere

Har du prøvet med NN 6.1? Eller iCab? Nogen få gange har jeg været
heldig at NN fungerede på sites hvor selv exploren gav op (fx BB).

--
Mvh Nicolai Brandt

- Er sat i dilemma... Flygel eller G4? Tough one!

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-10-01 01:15

In article <1f22g24.wloxl21fbtiegN%nicstone@mac.com>,
nicstone@mac.com (Nicolai Brandt) wrote:

> Efter ganske kort tid var det dog ikke så sjovt længere

Tabte du?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 30-10-01 09:45

> Tabte du?

Er det så tydeligt?

Jeg kom lige til at tænke på Hanne H's signatur "skal du tabe skal du
slås mod dig selv"... Var det ikke sådan den var?

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-10-01 10:03

In article <1f233wx.1b9pfmz1ms85uuN%nicstone@mac.com>,

> Er det så tydeligt?

Et heldigt gæt

> Jeg kom lige til at tænke på Hanne H's signatur "skal du tabe skal du
> slås mod dig selv"... Var det ikke sådan den var?

En hurtig søgning på min 10Mbit forbindelse til newsserveren gav fgl:
"Skal du sejre, skal du slås med dig selv"

Din udgave er vist for tøsedrenge....

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 30-10-01 11:27

> Et heldigt gæt

Gæt... Jeg troede egentligt du kun beskæftigede dig med fakta

> En hurtig søgning på min 10Mbit forbindelse til newsserveren gav fgl:
> "Skal du sejre, skal du slås med dig selv"
>
> Din udgave er vist for tøsedrenge....

Niks, omskrivningen var blot en hentydning til mit enorme vid

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-10-01 14:18

In article <1f238je.298kl016aslvgN%nicstone@mac.com>,

> Gæt... Jeg troede egentligt du kun beskæftigede dig med fakta

Nejda. Jeg gætter bare helt vildt, og nogen gange rammer jeg rigtigt

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 30-10-01 21:37

> Nejda. Jeg gætter bare helt vildt, og nogen gange rammer jeg rigtigt

Aha, det er sådan man opnår gude status - Har du overvejet at skrive en
bog?

Fra : knif-relløm repsej

Dato : 30-10-01 21:41

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> - Er sat i dilemma... Flygel eller G4? Tough one!

Flygel

Repsej

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 30-10-01 23:11

knif-relløm repsej <jmfink@mac.com> wrote:

> Flygel

Takker, så er der vist ikke mere at diskutere

--
Mvh Nicolai Brandt

- Snart flygel ejer?

Fra : knif-relløm repsej

Dato : 30-10-01 23:20

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> - Snart flygel ejer?

ja

Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-10-01 22:59

In article <1f240fs.1p0tzre1m1qz5sN%nicstone@mac.com>,

> Aha, det er sådan man opnår gude status - Har du overvejet at skrive en
> bog?

Gudestatus for Dummies?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk