O 2000 PST filstørrelse efter sletninger ?
Fra : Peter Frank

Dato : 29-10-01 12:17

I outlook 2000 SR-1 fik jeg en mail der crashede den totalt - og jeg kunne
ikke slette den, inden denne mail fik O2000 til at gå død.

Så jeg hentede en tidligere backup af min .pst fil, og omdøbte den originale
(med den fejl/virusbehæftede mail) til et andet navn.

Så gik jeg ind i Outlook uden problemer, og begyndte at slette alle mails og
contacts fra en ende af (cirka 250 Mb er min pst fil - jeg har mange mails
liggende !).

Og selvfølgelig blev affaldsspanden tømt helt, bagefter.

Men efter at Outlook blev lukket ned - var min pst fil ikke blevet mindre
!!!!! Stadig ca. 250 Mb.
Den burde jo kun være måske 50-100 kb - som en "nyoprettet" næsten tom pst
typisk er.

Dette synes jeg at have observeret førhen, på arbejde - at den ikke kan lave
pst filen mindre efter sletning.

Og der findes jo ikke nogen manuelle compact folders funktioner, ligesom der
var i Outlook express. Den skulle jo gøre det selv hver gang man lukker ned,
som jeg forstår det.

Hvad er galt ?
Har andre set det samme ?

Der er ikke meget sjov ved det, hvis filen kun kan blive større....

mvh Peter Frank

PS: Jeg gik ind og åbnede den fejlbehæftede pst fil fra den nye "gamle" pst
Outlook - efter at have slået preview pane't fra.
Så kunne jeg slette den uønskede mail, og lukke outlook ned.
Derefter renamede jeg pst filerne tilbage igen, og nu kører det fuldstændig
som før, uden at jeg skulle igennem en besværlig import process... Det var
dejligt nemt.