> > Hvad mener du med ringetrippe?
>
> Hvis jeg svarer kald andre steder end dér hvor nummerviser er sat til (her
> lok 10), kan ctr. fortsætte med at ringe indtil jeg løfter røret på
lok.nr.
> hvor nummerviser er tilsluttet. Og nej, jeg kan IKKE trække kaldet fra et
> andet apperat. Det eneste der hjælper er at afløfte røret på lok. nr.
eller
> slukke for strømmen til ctr.
> Og alle disse problemer opstå KUN på lok. nr. med aktiveret a-nummer.
> Så snart ingen lok. nr. har a-nummer, opstår dette problem ikke.
> Hvis flere lok. nr. har a-nummer, så er det lok. nr. med det højeste
nummer
> der laver fejlen. (Suk.. findes der dog ikke bare en ISDN nummerviser)
Det gør der vel også - men pris?
Som alternativ har jeg tænkt på at købe en brugt Eicon Diva (skulle kunne
fåes for ca. 200kr.) med nummervisning på a/b portene, tilslutte en
nummerviser - det burde virke!?! - lidt besværligt...
> Som sagt, så opstår problemet ikke hvis man deaktiverer a-nummer for lok
nr.
> Selv når lokal nr. er uden tilslutning, altså når der ikke er tilsluttet
> noget til linien, hænder det. (det kan høres på ctr, da relæ for ringning
> aktiveres).
> Det lugter helt sikker af en software fejl, men Partner Electric har
> åbenbart ikke haft/fået nok fejlmeldinger på det.
>
> Som slut bemærkning. Det er ikke hver gang det sker, men dog tit nok (æv)
>
Jeg ville fluks ringe til Partner Electric 7320 0000 (nu:
http://www.partnervoxtream.com/) - spørge om der evt. er en SW opdatering
der løser dit problem - forklar kort hvad problemet er (hvis ikke "kendt
fejl" beskriv via mail grundigt hvad du oplever ud fra ovennævnte) - jeg er
sikker på at de er særdeles lydhøre, jo mere du har testet/afprøvet, jo
nemmere kan de komme med en løsning. Det kan jo være en "kendt fejl"..?
Send evt. også efterfølgende en mail til att. person, på problemet.
Jan