Kammerater i Krig.
Fra : Peter Tønnesen

Dato : 29-10-01 00:05

Ja, så kom den endelig til Danmark Og nej, jeg blev såmænd ikke skuffet.
Den levede godt op til kammeraføring, farver, lyde osv. som i Saving Private
Ryan. Men en ting jeg brækkede mig over var den frøken som speakede ind over
slutningen af første afsnit, hvad søren ligner det? Sådan noget hø. Bare en
lille detalje, men aligeveller noget som var særdeles unødvendigt!

Hvad synes i? Hvad synes i generelt om serien so far?

--

Peter Tønnesen

\!/
(@ @)
----o00-(_)-00o----

Fra : Anders Nielsen

Dato : 29-10-01 00:42

Peter Tønnesen <dali909@direkte.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bdc8e97$0$244$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> lille detalje, men aligeveller noget som var særdeles unødvendigt!
>
> Hvad synes i? Hvad synes i generelt om serien so far?

Det irriterede osse mig da hende kællingen begyndte at råbe op. DR er da
vist snart nede på TV2 niveau.
Helt enig angående serien. Meget ala privat ryan (ie genialt). Glæder mig
til at se de næste afsnit :)

Fra : Peter Larsen

Dato : 29-10-01 01:14

Hejsa

Ja, det en rigtig fed serie. Og det bliver bedre. :]

Men hende kællingen har bare af at holde sin kæft fremover.
Jeg synes *ikke* det var en lille detajle, men meget forstyrrende og det
er selvom jeg har set afsnittet før. Sgu da direkte amatør agtigt.

På forhånd undskyld til alle der bliver støt over brugen af ordet kælling.
:]

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 29-10-01 07:01

Hej !

> Hvad synes i? Hvad synes i generelt om serien so far?

Jeg var meget positivt overrasket, og skal da helt klart se resten......
.. nogen der ved om der er planlagt en DVD-udgivelse?

Og jeg kan kun give jer ret i, at hende speakeren irriterede groft......

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Søren

Dato : 29-10-01 10:10

> Jeg var meget positivt overrasket, og skal da helt klart se resten......
> . nogen der ved om der er planlagt en DVD-udgivelse?

Det er den - dog ikke nogen endelig udgivelsesdato men det bliver nok i 1.
kvartal næste år (noget jeg læste på thedigitalbits engang).

Det undrer mig forøvrigt at serien ikke bliver vist i widescreen. Både
Sopranos og From the Earth to the Moon som også begge er HBO-udgivelser er
da lavet i 16:9 så vidt jeg husker.

/Søren - der også glæder sig til på torsdag :)

Fra : Zeki

Dato : 29-10-01 13:12

> Det undrer mig forøvrigt at serien ikke bliver vist i widescreen. Både
> Sopranos og From the Earth to the Moon som også begge er HBO-udgivelser er
> da lavet i 16:9 så vidt jeg husker.

Korrekt. Læg dertil at 'Band of Brothers' også er i 5.1 -lydformatet (og for
dem der har hørt SPR, kræver det ikke den store tankevirksomhed at
forestille sig hvor eksplosivt BOB-lydsporet er, i øvrigt krydret med et
glimrende musikspor af Michael Kamen).

DR2 burde have sendt den i widescreen. Manglende 5.1 kan de ikke klandres
for, da det indtil nu er en umulighed for seerne i "verdens førende
IT-nation."

Zeki

Fra : Agricola

Dato : 29-10-01 13:31

> [...]
>
> DR2 burde have sendt den i widescreen. Manglende 5.1 kan de ikke klandres
> for, da det indtil nu er en umulighed for seerne i "verdens førende

Dette er kun et gæt, men kunne det have noget at gøre med at WS udgaven af
BOB som sendes i USA, kun sendes som HD?

Fra : Peter Larsen

Dato : 29-10-01 13:55

Hejsa

Er det egentlig ikke ligegyldigt? De har kunne vise Sopranos i WS, hvorfor
så ikke BoB?

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Agricola

Dato : 29-10-01 14:50

"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Er det egentlig ikke ligegyldigt? De har kunne vise Sopranos i WS, hvorfor
> så ikke BoB?

Som sagt så var det kun et gæt. Et muligt svar på dit spg. kunne være at BOB
er så ny, at de endnu ikke har leveret en "normal" WS udgave. Sopranos var
jo lidt ældre inden den blev vist herhjemme. Så vidt jeg har forstået, så er
de ikke færdig med at vise den i USA. Men igen, det er kun et gæt!!!

Fra : Peter Larsen

Dato : 29-10-01 14:59

Hejsa

Jeg skulle bare mene, at når de alligevel skal lave en pal konvertering,
hvorfor
så ikke tage WS med? Forresten så mener jeg at title sekvensen i starten var
WS.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-10-01 18:45

"Søren" <viborg99@civil.auc.dk> skrev i en meddelelse news:9rj6c1$mq6$1@sunsite.dk...
> From the Earth to the Moon som også begge er HBO-udgivelser er
> da lavet i 16:9 så vidt jeg husker.

Kun i 4:3

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-10-01 21:30

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk>
> Og jeg kan kun give jer ret i, at hende speakeren irriterede groft......

Jeg synes, I allesammen skal skrive til DR og blot kort
fortælle dem, at I er utilfredse med den form for rulletekst-
snak. De har fået http://brandtnielsen.adr.dk/initiativ.html
tilsendt, og flere i dk.medier.tv har sendt vrede breve, så
måske er der håb for, at de i det mindste opdager, at ikke
alle er glade for deres praksis.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : izeqb

Dato : 29-10-01 16:49

On Mon, 29 Oct 2001 00:05:12 +0100, "Peter Tønnesen"
<dali909@direkte.org> wrote:

> [...]
>lille detalje, men aligeveller noget som var særdeles unødvendigt!
>
>Hvad synes i? Hvad synes i generelt om serien so far?

Bliver det genudsendt?
Jeg havde glemt at skrive ned at det kom *snøft*

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-10-01 18:51

"izeqb" <izeqb@secret.dk>
> Bliver det genudsendt?
> Jeg havde glemt at skrive ned at det kom *snøft*

Ja, tirsdag og onsdag på DR2.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jesper Winding

Dato : 29-10-01 16:52

Nu genudsender de den også tirsdag - så må vi jo se om speakeren gentager
den "strålende" præsentation i slutningen...

-=JESPER=-

Fra : kskov

Dato : 30-10-01 19:25

Hvorfor vises filmen kun på den DR2 ?

Der er mange som ikke får mulighed for at få denne filmoplevelse.

mvh
Karsten

Fra : Emil Rune

Dato : 30-10-01 22:58

Det var da nok noget af det mest fordummende mundbæ jeg længe har hørt, som
hende "damen" fik lukket ud!
Jeg sad personligt med en spændt sitren i kroppen da 1. afsnit var ved at
slutte, nu ville angrebet snart finde sted etc.
Men alt hvad der hed atmosfære og indlevelse blev grundigt skudt i sænk da
"damen" valgte at fyre sine totalt tåbelige og ligegyldige kommentarer af!
Hvis det fortsætter, er det sgu ligefør at jeg ikke har lyst til at se
serien på dr2, men venter til dvd udgivelsen kommer...

Voice-overs burde stoppes...For enhver pris!
....Og jeg som troede at det kun var tv-2 der sank så lavt.

Fra : Jesper Winding

Dato : 31-10-01 05:51

Jeg ved sku ikke om de checker nyhedsgrupper på DR eller hvad - men under
genudsendelsen i går var der i hvertfalf ingen voiceover under
rulleteksterne så jeg er sku næsten glad for at jeg ikke så den første
gang...

-=JESPER=-

Fra : David Schjelde

Dato : 31-10-01 11:08

> [...]
> lille detalje, men aligeveller noget som var særdeles unødvendigt!
>
> Hvad synes i? Hvad synes i generelt om serien so far?

Har kun set "trailerne" men har store problemer med at tage "Ross" seriøst
som soldat. Jeg sidder hele tiden og venter på at grine. Men måske skulle
jeg kigge med i aften til genudsendelsen. Er den virkelig så god som
ratingen i IMDB antyder?

Mvh
David Schjelde

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-10-01 12:30

"David Schjelde" <dauis@yahoo.com> writes:

> Har kun set "trailerne" men har store problemer med at tage "Ross" seriøst
> som soldat.

Jeg sagde det samme til min far, da vi så traileren.

Det tog under to minutter efter at han var dukket op i afsnittet, før
jeg tog ham seriøst.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Christian Andersen

Dato : 31-10-01 12:34

Peter B. Juul wrote:

>Jeg sagde det samme til min far, da vi så traileren.
>
>Det tog under to minutter efter at han var dukket op i afsnittet, før
>jeg tog ham seriøst.

"You ate my sandwich? MYYYYY SANDWICH!!!"

"We were on a BREAK!!!"

Jeg havde ikke noget problem med ham

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 31-10-01 16:38

Hej !

Christian Andersen wrote:
> "You ate my sandwich? MYYYYY SANDWICH!!!"
>
> "We were on a BREAK!!!"
>
> Jeg havde ikke noget problem med ham

Jeg havde også svært med at abstrahere fra hans rolle i Friends, men
den passer heldigvis fint ind i serien, så det gik i længden.......

Fra : Christian Andersen

Dato : 31-10-01 16:48

Ulrik Jensen wrote:

[David Schwimmer]

>Jeg havde også svært med at abstrahere fra hans rolle i Friends, men
>den passer heldigvis fint ind i serien, så det gik i længden.......

Fuldstændig enig. Jeg tror at netop det at han spillede en fuldstændig
narrøv, hjalp med til at "ryste" Venner ud af hovedet.