Mysql Admin i windows 2000 prof
Fra : Stig Byriel

Dato : 28-10-01 20:27

Hey NG,
jeg har et lille problem med min mysql på min ny installerede server..
Jeg har installeret apache, PHP4 og MySQL på en puter jeg havde stående.
Det kører egentlig glimrende. Men problemet ligge i MySQL, hvor jeg ikke
lige kan se hvordan jeg løser det med administrering af databaser.
Jeg har MySQL server 1.3.22...
Der følger åbenbart et fint og brugervenligt program med til windows hvor
man kan oprette databaser og tabeller osv.
Men jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg kan definere brugernavn og password
til hver enkel database...
Lige nu er det bare sådan at hvis man har adgang til en, har man til alle...
Jeg forstår det ikke...!?

Er der nogle af jer der har nogen erfaring med det???
Eller et link jeg kan kigge lidt på...?

Mh. Stig

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 28-10-01 23:27

"Stig Byriel" <fonzo@fonzo.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg kan definere brugernavn og password
> til hver enkel database...

Du skal kigge i "mysql" databasen. Her finder du bl.a. tabellen "user" hvor
du kan se alle dine brugere. Her kan du også definere brugernavn, password,
host (vogt dig for % - giver alle host adgang, også fra internettet) + du
kan sætte privilegier for bruger. I de andre tabeller i databasen "mysql"
kan du definere, hvem der må bruge hvilke databaser og tabeller. Prøv evt.
at hente ArtAdmin fra www.artronic.hr der er et meget overskueligt mysql
interface.

I ørigt er det ikke et decideret php spørgsmål, denne rette gruppe er:

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 12-11-01 22:31

In article <9rhlv3$1sfl$1@news.cybercity.dk>, fonzo@fonzo.dk says...
> [...]
> til hver enkel database...
> Lige nu er det bare sådan at hvis man har adgang til en, har man til alle...

Jeg kan anbefale dig MySQLFront, som er et glimrende program til at
administrere MySQL med. Det er grafik og rigtigt lækkert. Du kommer dog ikke
uden om at skulle skrive lidt SQL sætninger for at sætte MySQL op. Jeg kan
anbefale at kigge dokumentationen igennem. Den er meget informativ og fyldt med
gode eksempler.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Karsten H.

Dato : 14-11-01 21:27

Thus spake Søren 'Mufoxe' Lund Jensen in

> [...]
> ikke uden om at skulle skrive lidt SQL sætninger for at sætte MySQL op.
> Jeg kan anbefale at kigge dokumentationen igennem. Den er meget

Nu du har php på den også, så er der jo også det ganske glimrende
phpMyAdmin.

--
Karsten H.
Som har skrevet delen før @ baglæns for at narre fjenden i Aalborg.