Andet multimedie
Hi 8 på PC
Fra : Flemming Alleslev

Dato : 28-10-01 19:49

Hej
Jeg er interesseret i vide om Hi 8 videoformatet kan overspilles til og evt.
redigeres på min PC, en Athlon 500 med 128 MB ram samt et TNT 2 Vanta med
16
MB ram og 40 GB harddisk med et rimeligt resultat.
Jeg har prøvet med en ekstern Win TV (via USB) samt Movie Maker fra Windows
Me uden noget godt resultat - systemet går ned. Desuden med et lille
freewareprogram, men det er også ustabilt.
Er der nogen, der har erfaringer med faktiske systemkrav, evt. gode TV kort
osv. eller duer det bare ikke, så vil jeg gerne høre om det.
Hiilsen
Flemming Alleslev

--
Venligste hilsner
Flemming Alleslev

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 28-10-01 20:35

"Flemming Alleslev" <alleslev@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> og evt. redigeres på min PC, en Athlon 500 med 128 MB ram samt et
> TNT2 Vanta med 16 MB ram og 40 GB harddisk med et rimeligt resultat.

Jeg vil i hvert fald råde dig til at få lidt mere RAM - 256MB eller
derover.

> Jeg har prøvet med en ekstern Win TV (via USB) samt Movie Maker fra
> Windows Me uden noget godt resultat - systemet går ned. Desuden med
> et lille freewareprogram, men det er også ustabilt.

Ulead VideoStudio skulle efter sigende være ganske brugbart og nemt
at arbejde med. Programmet koster omkring 700 kroner.

Du kan hente en gratis prøveversion her:
http://www.ulead.com/vs/runme.htm

> Er der nogen, der har erfaringer med faktiske systemkrav, evt. gode
> TV kort osv. eller duer det bare ikke, så vil jeg gerne høre om det.

Jo, det duer skam godt nok. USB er bare ikke hurtigt nok til video.

Køb et videokort fra f.eks. Pinnacle til omkring 6-800 kroner.
Billigere kort tør jeg ikke anbefale da jeg har haft nogle uheldige
erfaringer. Dermed ikke sagt at disse ikke virker!

Pinnacle PC-TV PCI til i nærheden af 550 kroner eller PRO-versionen
til knap 400 kroner mere. Med begge kort følger der en fuld version
af Pinnacle Studio, der er et ganske godt program til redigering.
Desuden radio- og Tv-tuner indbygget så du kan høre radio og se
fjernsyn på din PC.

http://www.pinnaclesys.com

--
Med venlig hilsen: