ATI Radeon 7200 landet i Danmark
Fra : Jacob

Dato : 28-10-01 19:12

Kig under "Nyt og Hot" hos www.shg.dk Har grønt lys, hvilket betyder at det
er på lager. Pris: 999 kr. Men sådan som jeg læser annoncen er kortet
desværre uden TV-OUT, som jeg godt kunne bruge. I stedet har kortet 64 MB
SD-RAM, hvad i alverden skal man bruge det til?

--
Jacob

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-10-01 23:19

> [...]
> desværre uden TV-OUT, som jeg godt kunne bruge. I stedet har kortet 64 MB
> SD-RAM, hvad i alverden skal man bruge det til?

Udendørsscener i spil, eller andre scener med mange detaljer

Dette står hvis du klikker på linket til producenten.

Monitor support

a.. CRT Monitor: 15 pin VGA connector

b.. TV and VCR: S-Video or Composite connector (available for European SKU
only)
Så der skulle være tv-out på kortet

mvh
Flemming

Fra : Rune Christiansen

Dato : 28-10-01 23:20

tjahh.. Det er lidt skuffende at det er med SD-ram ram, istedet for DDR. Men
ellers er det vel et ok produkt til den pris?

Ifølge ATI så skulle det ha samme performance som det originale Radeon

Fra : Søren Skovgård Chris~

Dato : 29-10-01 10:17

Jeg købte et her

http://www.cncnetservice.dk/shop/

til 878,- inkl. moms.

--
Best regards
Søren Skovgård Christensen

skovgard@kom.auc.dk
Jacob <unknown@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bdc4ad7$0$26982$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Jacob Gregers Hansen

Dato : 29-10-01 17:15

> [...]

> desværre uden TV-OUT, som jeg godt kunne bruge. I stedet har kortet 64 MB
> SD-RAM, hvad i alverden skal man bruge det til?

Forskellen på 32 og 64 MB RAM er minimal. Til gengæld er forskellen på SDRAM og
DDR RAM ganske betydelig.

Jeg ville helt klart anbefale at købe et 32 MB DDR i stedet for 64 MB SD.

Mvh
Jacob (en anden Jacob)

--
Posted from stassen.k-net.dtu.dk [130.225.71.227]

Fra : Henrik Jensen

Dato : 29-10-01 18:36

Så vidt jeg ved, er 7200 bare det gamle Radeon sdr

Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-10-01 22:30

> Så vidt jeg ved, er 7200 bare det gamle Radeon sdr

Det er korrekt, det "nye" består i at de har omdøbt den gamle serie så folk
bedre kan sammenligne med de to nye - Radeon 7500 og Radeon 8500 - men
personligt synes jeg nu kun at det forvirrer mere end det gavner.

Radeon 7500/8500 har DDR-RAM i modsætning til 7200 der har SD-RAM

Flemming