8310 og wap
Fra : Jan Petri

Dato : 28-10-01 16:33

Hej
Jeg har prøvet at komme på wap med Sonofon-gateway.
Jeg er Clubblahblah bruger.
Hvorfor virker det ikke ?

Jan

Fra : alwresuihalert

Dato : 28-10-01 16:39

snip
> Hej
> Jeg har prøvet at komme på wap med Sonofon-gateway.
> Jeg er Clubblahblah bruger.
> Hvorfor virker det ikke ?

Jeg går udfra at clubblahblah bruger Sonofons net ligesom Telmore bruger
TDC's-.

Der er noget med at Sonofon skal opgradere deres GPRS netværk. Det skulle
være klar mandag-tirsdag.

se:

http://dk.mobil.nu

Fra : Quick

Dato : 28-10-01 17:17

Hej igen

Jamen det der med GRPS er det ikke noget helt andet end WAP hvor man skal
have et helt specielt abonnement ?
De problemer Sonofon har i øjeblikket vedrører det også almindelig WAP ?

Jan

Fra : alwresuihalert

Dato : 29-10-01 00:13

snip
> Jamen det der med GRPS er det ikke noget helt andet end WAP hvor man skal
> have et helt specielt abonnement ?
> De problemer Sonofon har i øjeblikket vedrører det også almindelig WAP ?

Du kan sammeligne WAP med WWW. Man kan både bruge ADSL og modem og andre
måder for at komme på. GPRS minder lidt om ADSL, idet man "altid er på".

Mange har misforstået det. Nogle har dømt WAP dødt, bl.a. fordi "det er for
langsomt". Det er ikke WAP, det er det gamle 9.6 kbps GSM net. Det ville
svare til at bedømme WWW i 1990 med et 9.6 kbps modem for tåbeligt - folk
ville nok også grine af en hvis man sagde at AOL ville købe Warner Bros.
osv.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-10-01 21:38

Sun, 28 Oct 2001 16:33:14 +0100, skrev Jan Petri, på 8 linier, i
<3bdc236d$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, :

Virker heller ikke på min 3330

Karsten
http://www.jyde.cc/