Accessfil --> Mac prgram
Fra : Zorilla

Dato : 28-10-01 13:24

Jeg har en stor ms access database fil på knap 7500 poster. Er det muligt at
konvertere denne over til et program på mac platformen ?
Hvilket database program kan anbefales til sådan en database? Jeg fik for et
par måneder siden med et mac blad en fuld version (ældre) af 4th Dimension.
Kan det anbefales? Eller skal jeg hellere vælge File Maker ?
Helst en løsning så jeg kan importere min database fra access.

mvh
Peter

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 28-10-01 13:29

"Zorilla" <Zorilla@mac.com> wrote in message
> [...]
> Kan det anbefales? Eller skal jeg hellere vælge File Maker ?
> Helst en løsning så jeg kan importere min database fra access.

Jeg havde samme problem for noget tid siden. Jeg fandt ikke en løsning :(.
Du kan evt lave et ASP script som laver en kommasepareret fil som du kan
importere.

Mvh Mark
www.profiled.org

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-10-01 15:56

Hej Peter

Filemaker Pro 5.x er nu direkte Access kompatibelt både til/fra Access, så jeg
vil helt kalrt anbefale den.

Zorilla wrote:

> [...]
> Kan det anbefales? Eller skal jeg hellere vælge File Maker ?
> Helst en løsning så jeg kan importere min database fra access.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Peter Gersmann

Dato : 28-10-01 16:24

In article <3BDC1C73.412BB071@mail1.stofanet.dk>,
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote:

> Filemaker Pro 5.x er nu direkte Access kompatibelt både til/fra Access,
> så jeg
> vil helt kalrt anbefale den.

At anbefale valg af databaseplatform udelukkende på baggrund af en
simpel import/eksport ting?!? Well - 4th Dimension har mulighed for en
ODBC forbindelse til Access så...

Valget af database kommer selvfølgelig an på meget andet end
import/eksport. Sig hvad du ønsker at gøre, så bliver det nemmere at
finde det rette produkt.

Hvis du ønsker at lære 4D:
http://www.hposoft.com/4dls/4d_part1.html

En interessant ting er historien bag FileMaker og 4D:
http://www.hposoft.com/4dls/part1/p1_ii.html

//Peter Gersmann

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-10-01 03:31

Hej Peter

Læs nu lige, hvad jeg skriver! - Jeg nævner ikke et ord om export/import. I
de nye FMP findes der en plug-in, der gør FMP _direkte kompatibel_ til at
åbne Access databaser!

Fra : Peter Gersmann

Dato : 29-10-01 06:03

In article <3BDCBF3F.D5E020D9@mail1.stofanet.dk>,
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote:

> Læs nu lige, hvad jeg skriver! - Jeg nævner ikke et ord om export/import.
> de nye FMP findes der en plug-in, der gør FMP direkte kompatibel til at
> åbne Access databaser!

Kan nogen redegøre for forskellen på import og at åbne en fil ind i FMP.

//Peter Gersmann

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 29-10-01 08:54

"Peter Gersmann" <moof@mail.tele.dk> wrote in message

> Kan nogen redegøre for forskellen på import og at åbne en fil ind i FMP.

Når du importerer filen, så konverterer FMP hele filen til en FMP fil. Når
du bare åbner filen, så kan du redigere i den direkte i FMP, uden at ændre
filtypen eller at skulle lave nye database filer.

Mvh Mark
www.profiled.org

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 29-10-01 10:38

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> [...]
> du bare åbner filen, så kan du redigere i den direkte i FMP, uden at ændre
> filtypen eller at skulle lave nye database filer.

Nu må jeg vist fremdrage manualen.

Side 15-2, citat:

Yo"u can use the ODBC support in FileMaker Pro to:

* work with FileMaker Pro data from ODBC-compliant applications
to create charts, construct ad-hoc queries, and analyze your data with
a variety of software applications
* construct SQL queries in FileMaker Pro to import data from other
ODBC data sources like Microsoft Access or Oracle databases

Side 15-5, citat:

Importing data from other data sources

Using ODBC, you can import records into an existing database or a
new FileMaker Pro file by opening an ODBC data source (like
Oracle or Microsoft Access databases) directly. The FileMaker Pro
SQL query builder makes it easy to construct queries that can search
a data source or DBMS, fetch specific records, and import the
resulting records into a FileMaker Pro database.

Jeg kan kun læse dette som IMPORT via ODBC.

Okay, man kan trække data ind via SQL-forespørgsler, men det er altså
ikke for nybegyndere.

Thomas Tvegaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-10-01 14:03

Hej Peter

La' nu vær'!-) - Man 'åbner' en fil ved dobbeltklik. - Man 'importerer' en fil
via menuen 'File' -> 'Export/Import'