Støvsuger til kattehår
Fra : Brian og Charlotte

Dato : 28-10-01 13:08

Hej allesammen,
Ja, jeg ved det godt - et lidt underligt spørgsmål - men vi har altså lige
siddet her i familien og snakket om hvilken model støvsuger vi skulle
anskaffe os, og da der findes så utallige mange modeller er det jo en hel
videnskab at nå hele vejen rundt. Så var det jeg tænkte, at her kunne man jo
lige så godt trække på andres gode og bitre erfaringer, og hvorfor så ikke
her hvor næsten alle må have de problemer.
Derfor spørgsmålet: er der nogle af jer der har gode erfaringer med en model
der er speciel god til at få kattehår suget op?!?
Hilsener Brian og Charlotte

Fra : :\)

Dato : 28-10-01 17:37

Vi købte en for 2½ år siden til ca 1100 kr som har en effekt på 1600, den er
fin nok. Man skal huske at støvsugerposen skal skiftes lidt oftere end når
der ikke er kattehår. Husk at rense støvsugerhovedet efter hver gang - der
samler sig mange hår på det filt der skal beskytte gulve uden tæpper.
Det er en Phillips.
Jeg har dog erfaret at hårene ikke forsvinder helt fra enkelte møblers
betræk - fortrinsvis med uldbetræk. Her har jeg så købt et hav af
tøjklisterruller som lige tager det sidste. Man kan få dem til 5,- i Netto
engang imellem.
Vores spisestuestole er dejlige til eftermiddagslur (for misserne altså), så
dem har vi givet et pift med skobeskyttelsesspray (stolene altså) - det man
bruger på fodtøj med ruskind for at de skal holde sig pænere i længere tid.
Det har gjort at de er lidt nemmere at få hårfri igen. Pas på ikke at spraye
for meget på, så det bliver klistret.
Ting, som vaskes i vaskemaskinen, får en gennemluftning på 10 min hvis der
er mange hår på. Hårene kan pilles nemt ud af filtret igen.
Sluttelig lufter jeg dagligt ud med gennemtræk for at skællene i luften
forsvinder.

Jeg håber du kan bruge det til noget.

Fra : Michael Schwarz

Dato : 31-10-01 08:13

Har i set på en : "DYSON" støvsuger. (Engelsk) Jeg har ikke en sådan,
men overvejer at anskaffe en sådan. Den har ingen pose, hvilket gør at
den hele tiden suger med max effekt. Man kan vælge imellem 3 forskellige
mundstykker, så der burde være et imellem som kan tage kattehår.
Priser fra 3.000,- til 4.000,- (der er 3 modeller)
Hilsner Michael

Fra : Syncro

Dato : 31-10-01 09:52

Vi har en "Miele CAT & DOG PLUS" som er meget god og slidstærk. Der er et
turbo mundstykke med som snupper hårene fra gulvtæpperne.
Vi har tre Main Coon og en langhåret hund så vi mangler ikke hår at støvsuge
op.
Kan anbefales...

Mads
www.madsogmette.dk for at se vores misser.