Advarsel mod at bruge Speednames til sit d~
Fra : Kenneth Lavrsen

Dato : 27-10-01 18:03

Jeg har nu haft Speednames som udbyder af domæne DNS service og mail
forward.
Egentlig har de det rigtige produkt til den rigtige pris. Det er smart
at man selv kan vedligeholde sine domæne navne og mail forward via en
webside.

MEN der har været mange tekniske problemer.
Hvis i kigger godt efter på Speednames hjemmeside så er der nogle
advarsels-lamper som jeg i første omgang overså.

- Der er inget telefon nummer man kan ringe til.
- Der er intet fax nummer.
- Der er ingen adresse (med mindre man graver sig ned i
job-annoncerne).
- Der er ingen teknisk status side der fortæller om deres tekniske
problemer og hvad de gør ved dem.

Hvad man ikke kan se er at.

- Speednames er ofte dage om at svare på support email.
- Support emails indeholder aldrig noget navn, ingen personlig email
adresse og intet telefonnummer.

De problemer jeg har haft er at mail forward gentagne gange har været
nede. Ikke bare i en time men hele dage. Det er ikke rart ikke at
kunne stole på at en email med en vigtig besked når frem indenfor
nogle minutter.

Jeg er begyndt at se mig om efter en alternativ service.
Måske kan nogle anbefale nogle stabile udbydere? Jeg gider ikke at
have en gadehjørne udbyder. Jeg har tænkt på at købe servicen fra
UNI2. Det er 1000 kr om året. Lidt dyrt, men jeg har altid haft en
stabil forbindelse, stabil email og god personlig service hos dem så
måske er det pengene værd.

Jeg vil gerne høre hvis andre har lignede dårlige oplevelser med
Speednames.

Kenneth

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-10-01 18:15

Kenneth Lavrsen skrev:

>Jeg er begyndt at se mig om efter en alternativ service.

Jeg har et domæne hos StruerNet for 5-600 kr. om måneden, og det
kan fås lidt billigere afhængigt af størrelsen. Det kører
hamrestabilt og er nemt at betjene via et browserinterface.

Jeg har 20 MB og 10 uafhængige mailadresser. Man kan sætte et
vilkårligt antal aliasser op for hver adresse. Hver adresse kan
sættes til at sende videre.

>Måske kan nogle anbefale nogle stabile udbydere?

Ja.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-10-01 21:17

Bertel Lund Hansen skrev:

>Jeg har et domæne hos StruerNet for 5-600 kr. om måneden

Ups, det er om *året*.

--
Bertel

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-10-01 14:20

On Sat, 27 Oct 2001 22:17:15 +0200, Bertel Lund Hansen
<skrivtil@lundhansen.dk> wrote:

>Ups, det er om *året*.

For fuldt domændhotel, eller kun DNS service?

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-10-01 16:15

Ivar Madsen skrev:

>For fuldt domændhotel, eller kun DNS service?

For det hele - ubegrænset trafik. Du kan se på deres hjemmeside
hvad de har af tilbud for tiden:

   http://www.struernet.dk/

PS. Jeg fik lov at få sat Fidusos DNS-service op helt gratis hos
dem *før* jeg købte noget som helst. Jeg fortalte dem at Fiduso
allerede havde fået domæne et andet sted, men jeg lige skulle
have det sat op så det kunne blive registreret.

--
Bertel

Fra : Tommy Jensen

Dato : 28-10-01 15:58

On Sat, 27 Oct 2001 19:03:10 +0200, Kenneth Lavrsen
<kenneth@lavrsen.dk> wrote:

>Jeg vil gerne høre hvis andre har lignede dårlige oplevelser med
>Speednames.

Jeg har benyttet Speednames i over et år og kan ikke genkende det
billede du tegner.

Jeg har kun haft behov for at kontakte dem lige starten da jeg skulle
have maildelen op og køre og de svarede hutigt på mine mails og de
oprettede hurtigt en MX record for at jeg kunne køre min egen
mailserver.

Jeg har ligeledes ikke oplevet nedetid af nogen art.

MVH Tommy

Fra : Gregers Petersen

Dato : 28-10-01 17:38

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message
> oprettede hurtigt en MX record for at jeg kunne køre min egen
> mailserver.

Det er ifølge Kenneth, også der problemet ligger.
Han bruger deres mail-forward løsning, mens du ikke kan mærke de
(eventuelle) problemer med deres mailservere, fordi du har din
mailserver andetsteds.

Men jeg kan forstå på dig at resten virker fint?

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Kenneth Lavrsen

Dato : 28-10-01 19:06

>Det er ifølge Kenneth, også der problemet ligger.
>Han bruger deres mail-forward løsning, mens du ikke kan mærke de
>(eventuelle) problemer med deres mailservere, fordi du har din
>mailserver andetsteds.

Det har du forstået rigtigt.
Jeg kører min egen webserver men ikke mail server. Jeg vil aldrig selv
kunne få den mail server stabilitet som jeg kræver da jeg ofte bruger
email seriøst og både jeg og min kone er afhængig af stabil mail
service. Både til privat og arbejde.
Derfor bruger jeg min gode gamle ISP UNI2 som mail server.
Hos Speednames er der derfor en ren mail forward der sender alle
emails til mit domæne videre til UNI2 (og Tele Danmark for mails til
min kone).

I denne weekend blev alle mails sendt til mit domæne forsinket med
mellem 3 og 5.5 timer. Det varede fra Fredag aften til Søndag morgen.
Og det uden nogen som helst info på deres website. Og de har stadig
ikke svaret på den email jeg sendte Lørdag formiddag. Og der er ikke
noget telefon nummer eller fax nummer man kan bruge for at komme i
kontakt med dem. Usikkerheden omkring deres service er det værste.
En to-liniers email der sagde "vores mail-server er død, ny klar
Søndag, beklager meget" ville have været nok til at jeg ikke havde
skrevet her. Og hvorfor er der ikke et kundeservice telefon nummer?

Den anden del af den service man køber fra Speednames er
domæneregistrering og DNS. Registreringen er noget de gør een gang.
Derefter er det bare at betale DK-hostmaster en gang om året.
DNS er der megen træghed i. Hvis en DNS går ned skal der altid være en
sekundær DNS der tager over. De skal helst være fysisk adskilte.
Og hver DNS server i verden casher DNS i en periode så selvom
Speednames mister hele maskin parken i flere timer så mærker man det
ikke fordi de DNS servere som servicerer dig kender dit domæne. Det
kan man også se ved at det tager op til 3 døgn før en ændring i ens
domæne virker stabilt.

Hvis du kun har DNS med egen webserver og egen email server så mærker
du ikke ustabilitet. Men mail forward gør at alle emails skal gennem
deres server og er den nede eller kører trægt, så bliver alle mails
til en forsinket.

I fredags rejste min kone til Montreal via Washinton og sendte en
email til mig at hun var nået sikkert frem som aftalt. Den fik jeg 3
timer for sent. I disse tider bliver man nervøs når den slags sker.
Derfor blev jeg ekstra vred. Internet er ikke bare legetøj mere.

Kenneth

Fra : Kas.

Dato : 29-10-01 13:24

Hej Kenneth

Jeg har oplevet præcis samme problemer som dig - godt nok for et år siden,
og jeg har herefter ikke været ude for lignende siden. Måske er det et
lokalt problem med din konto hos Speednames?

Mvh. Kasper

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 30-10-01 21:12

On Mon, 29 Oct 2001 13:24:03 +0100,
Kas. <df@asr.dk> wrote:

> Jeg har oplevet præcis samme problemer som dig - godt nok for et år siden,
> og jeg har herefter ikke været ude for lignende siden. Måske er det et
> lokalt problem med din konto hos Speednames?

Eller måske der hvor han får posten leveret til?

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk

Fra : Allan

Dato : 31-10-01 11:28

Prøv at check www.buydomains.dk.

Har 2 domains hosted der , og aldrig haft problemer.

-Allan

Fra : Allan Jensen

Dato : 01-11-01 10:39

"Allan" <Allan_fjern_dette@ultima.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at check www.buydomains.dk.
>
> Har 2 domains hosted der , og aldrig haft problemer.

Ditto her, begge med mail-hotel

> -Allan

-En anden Allan