Cube-vibrationer + tip til Seagate Barrach~
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-10-01 16:11

Hejsa,

I sidste uge monterede jeg en IBM Deskstar 75GXP 60 GB disk i min Cube.
Den havde tidligere siddet i min PC'er og havde virket upåklageligt,
lige indtil et par dage før end jeg ville lave skiftet. Da
kopierede/slettede jeg nemlig en masse på disken, for jeg skulle lave
backup og her gik min PC'er (Win2kPro) fuldstændig grassat på
harddiskene og frøs. Det skete flere gange og der opstod massive fejl på
mange filer på den anden harddisk i PC'ere (den med OS'et).

Nå, men jeg skød det lidt hen og satte IBM-disken i Cuben. Den var klart
hurtigere end end den 20 GB Maxtor 5400 rpm disk, som sad i fra starten
af, men støjniveauet var også væsentligt hurtigere. Største problem var
massive vibrationer fra harddisken, som gik lige ned i mit skrivebord
med en værre larm til følge; det rungede helt vildt. Jeg fandt dog på
nogle "Georg Gearløs" løsninger, hvor jeg tiltede Cuben lidt, men det
underlige var at vibrationerne ikke var ensartede. De svingede i
intensitet og jeg kunne ikke slippe for dem.

En anden og mindst lige så irriterende ting var, at maskinen var blevet
ustabil. Jeg havde startede med at initialiserer harddisken i to
partitioner og bad om at få skrevet nuller over det hele. Bare lige for
ryde ordenligt op efter PC'eren (overtro, jeg ved det). Derefter
installerede jeg 9.1, OS X 10.1, opdaterede til 9.2.1 og opdaterede til
10.1. Sikken et show! Allerede ved første boot af 10.1 døde maskinen da
Finder kom frem. Den kørte dog fint i et stykke tid derefter, men en
gang imellem døde den fuldstændig, hvor alt fryste: skærm, tastatur og
mus. Dette skete før min uheldige oplevelse med en afbrændt
Firewire-bus.

Jeg fik min Cube tilbage fra Apple i tirsdags, men det havde
selvfølgelig ikke hjulpet på harddiskens larm eller maskinens
stabilitet, for det var ikke det de skulle tage sig af. Til sidst blev
jeg temmelig træt af det hele og købte derfor en Seagate Barracuda IV på
60 GB, som netop skulle være meget lydløs. Til omkring 1500 kr. inkl.
moms var det heldigvis ikke den helt store udskrivning, så det var
forsøget værd.

Da disken var kommet i, var det helt tydeligt at støjniveauet var meget
tættere på den oprindelige Maxtor-disk end IBM'en. Det var herligt, så
jeg installerede hele baduljen igen, med den forskel, at jeg slettede
hele 10.0 installationen inden "opdateringen" til 10.1, for at få et så
rent system som muligt. Under hele denne proces er jeg lykkelig for min
nye disk, da den opfører sig upåklageligt, men jeg er dog stadig tvunget
ud i at tilte min Cube pga. vibrationer. Det er dog ikke så slemt som
med IBM-disken.

Det er først, da jeg begynder at "bruge" min maskine igen, at jeg
opdager en underlig lyd fra harddisken. Den "hyler" med jævne mellemrum
(5-10 sek.), når den ikke bliver brugt og det er %&!¤"% irriterende at
høre på, for ellers er maskinen helt tavs (det er jo en Cube!). Så snart
at harddisken er aktiv, holder hyletonen op.

Min første reaktion er nok, at jeg må være jordens uheldigste til at
købe harddiske, hvis jeg har to helt forskellige harddiske som fejler på
samme tid. Jeg forsøgte dog at kigge lidt nettet og minsandten om ikke
Google Groups indholdte en forklaring på det. Det viser sig, at den type
Seagate diske har en eller anden "off-line scanner" (WTF?), som er aktiv
når disken er idle; heldigvis kunne den slås fra, men kun med et
DOS-program! Altså: pille Cuben fra hinanden igen (for 117. gang), tage
harddisken ud, skille min PC'er ad, sætte harddisken i, finde harddisken
i BIOS, starte fra en startdiske, "flashe" harddisken, slukke maskinen,
pille harddisken ud, sætte den i Cube og samle Cuben igen... Mit humør
var på det tidspunkt ikke helt så godt.

Heldigvis skulle PC'en ikke kunne skrive på disken, så jeg kunne beholde
mine HFS+ partitioner og det hele virkede da også fint, da den kom
tilbage til Cuben. Alt arbejdet var dog ikke spildt, for lyden er
forsvundet og disken er ganske lydløs nu. Der _er_ mere støj end med den
originale 5400 rpm disk, men det er acceptabelt for den opnåede
lagerkapacitet og hastighed opvejer det.

Hvis nogen skal bruge dette program, der hedder "smscan.exe", så kan man
kontakte mig, for det er temmeligt svært at opdrive på nettet. Seagates
hjemmeside har det f.eks. ikke!

Jeg har dog stadig ét problem: Vibrationer. Det lader til at
kombinationen af en 7200 rpm disk + Cube + mit skrivebord skaber en
rungende lyd, som forsvinder hvis jeg løfter Cuben op i luften. Det er
selvfølgelig ikke en stabil løsning (den er sgu tung sådan en , så
jeg har istedet tiltet Cuben lidt med en CD jewel case, så den vipper
bagover. Dette er dog ikke helt så elegant ud, så jeg tænkte på, om
nogen har andre gode ide'er. Det ideele vile nok være være en slags
gummifødder, som forhindrer vibrationerne i at forplante sig til bordet,
men det må jo også gerne se elegant ud.

Nogen forslag?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-10-01 18:49

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Dette er dog ikke helt så elegant ud, så jeg tænkte på, om
> nogen har andre gode ide'er.

lad mig hente den, så du slipper for at se på "skumlet"

av, av - du må ikke slå....

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-10-01 19:14

> lad mig hente den, så du slipper for at se på "skumlet"

SÅ slemt er det heller ikke I forhold til PC'eren er den stadig pæn
at se på!

> av, av - du må ikke slå....

Det kunne jeg da ikke drømme om... vi er jo civiliserede mennesker her i
gruppen... for det meste...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-10-01 20:09

In article <1f1yccc.1vmojn81408ldyN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> lad mig hente den, så du slipper for at se på "skumlet"

Skal du da bruge et mindre FW-kabinet?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-10-01 21:03

> Skal du da bruge et mindre FW-kabinet?

ja 14kg er lige i overkanten, desuden kan det ikke være i tasken.

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-10-01 21:23

In article <1f1yhjv.1snca91sszgonN%spam@reippuert.dk>,

> ja 14kg er lige i overkanten, desuden kan det ikke være i tasken.

Du har helt ret. Cuben må også være nemmere at tage med i toget

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-10-01 22:38

> Du har helt ret. Cuben må også være nemmere at tage med i toget

pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk,

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-10-01 23:02

In article <1f1ymep.1pyncf3kow1q8N%spam@reippuert.dk>,

> [...]
> pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk,
> pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk, pisk

av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av,

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-10-01 23:10

> [...]
> av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av,
> av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av, av

ok, du kan tælle...

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-10-01 00:12

In article <1f1yodx.1tms0v610sl92cN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> ok, du kan tælle...

Det kan du åbenbart også....

Jeg må dog tilstå at jeg brugte lidt matematik også.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-01 00:19

> Det kan du åbenbart også....
>
> Jeg må dog tilstå at jeg brugte lidt matematik også.

open -a /Applications/Calculator.app

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 28-10-01 14:41

> open -a /Applications/Calculator.app

"open -a calculator" er rigeligt!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : J.C. Voss

Dato : 27-10-01 20:58

> [...]

> nogen har andre gode ide'er. Det ideele vile nok være være en slags
> gummifødder, som forhindrer vibrationerne i at forplante sig til bordet,

Spørg i en professionel audio-forretning om de ikke har sådan nogle
gumminåle til at sætte under højtalere for at mindske vibrationer - det
lyder som noget du kan bruge.

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-10-01 21:11

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Der _er_ mere støj end med den
> originale 5400 rpm disk, men det er acceptabelt for den opnåede
> lagerkapacitet og hastighed opvejer det.

Det var rart at høre om nogle erfaringer med denne disk. Jeg har netop
overvejet at købe en til min kones iMac DV. Den disk som sad i fra
fabrikken havde en slem vane med at "hyle". Så'n en rigtig irriterende
høj tone. Faktisk endte det også med, at den stod af og blev udskiftet
med en anden tilfældig 5400 omdr/min disk. (Er der udvidet garanti på de
diske som Apple bruger?) Den nye disk larmer lidt mindre end den
oprindelige, men lydløs er den bestemt ikke. Nu var det så jeg læste om
Segates "lydløse" drev. Den skulle angiveligt larme mindre end øret kan
opfatte - men det passer jo så åbenbart ikke. Jeg havde dog også regnet
med at den ikke var helt lydløs idet den vel overfører vibraitioner til
selv computeren. Men jeg _havde_ regnet med at den ville larme mindre
end selv en 5400 omdr/min disk.

/Martin

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-10-01 21:39

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
> med at den ikke var helt lydløs idet den vel overfører vibraitioner til
> selv computeren. Men jeg _havde_ regnet med at den ville larme mindre

Når jeg sådan lige tænker på det, så er det ikke sikkert at disken i sig
selv støjer mere end den originale. Hvis jeg løfter Cuben op i luften
forsvinder stort set alle lyde fra maskinen og der høres kun ganske
svage "kvase-lyde", når disken arbejder. Hvis Cuben står på bordet,
forplanter vibrationerne sig desværre og det giver lidt mere lyd end med
den originale disk.

Hvis jeg finder en løsning på vibrationsproblemet, vil jeg faktisk stå
med en lydløs Cube, akkurat som da jeg købte den. Nu har jeg kun haft
disken i et par dage, så en anbefaling er måske lige tidlig nok, men den
virker meget lovende!

Husk bare lige at få slået den der "scanner" fra på en PC'er, inden du
putter den i iMac'en. Hvis din Mac har en blæser vil du slet ikke høre
disken, for det er jo bagateller jeg snakker om her. I forhold til min
PC'er er det her jo flueknepperi, men det er nu rart med en helt lydløs
maskine.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-10-01 23:36

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Hvis jeg finder en løsning på vibrationsproblemet, vil jeg faktisk stå
> med en lydløs Cube,
En anden har foreslået, at du går i en butik med lydudstyr. Der kan du
måske også finde en brugbar løsning.

Men jeg vil nu foreslå dig at finde en 'værkstøjshandler' af dén
professionelle slags, der handler med skruer og bolte til industrien. De
er ofte en gros handlende, men ved lidt pæn snak kan du måske få lov at
handle hos dem (uden momsnummer). Der findes faktisk 'fødder' eller
klæbebånd i mange forskellige former, materialer og hårdhedsgrader -
gummi eller plast til dæmpning af vibrationer.
Så vidt jeg husker undersiden (bunden) af Cuben, er der nogle støbte
vulsker eller kanter som den hviler på? Så det er vigtigt at finde den
rigtige hårdhedsgrad. Dupperne - eller hvad det bliver - skal jo bære 14
kg (?) på et forholdsvist lille areal (kanterne)
God jagt!
--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen - og det var så det

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-10-01 02:12

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> rigtige hårdhedsgrad. Dupperne - eller hvad det bliver - skal jo bære 14
> kg (?) på et forholdsvist lille areal (kanterne)

Jeg vil tage en tur rundt i nogle hifi-butikker og byggemarkeder, og se
om jeg kan finde et egnet materiale.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-10-01 23:42

> [...]

> disken, for det er jo bagateller jeg snakker om her. I forhold til min
> PC'er er det her jo flueknepperi, men det er nu rart med en helt lydløs

Netop vores iMac DV 400MHz er den første serie uden blæser så faktisk er
HD støjen meget tydelig. (Og efter min mening er HD-hvin faktisk mere
irriterende end blæserstøj, som er mere blød i lyden.)

/Martin

P.S. Mens jeg skriver dette kan jeg også gi' min Pismo et lille minus på
HD-støj skalaen. Jeg har dog hørt at IBM's største 2,5" disk på 48Gb er
mere støjsvag. Er der nogen der kender til den? (Den er i hvertfald
hammer dyr!)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-01 00:15

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Jeg har dog hørt at IBM's største 2,5" disk på 48Gb er
> mere støjsvag. Er der nogen der kender til den? (Den er i hvertfald
> hammer dyr!)

den er meget lydløs - fås iøvrigt også i 20GB (4200) og 32GB (5400)
udgaver til offenligt ansatte og ande fattigrøve.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-10-01 00:26

> den er meget lydløs - fås iøvrigt også i 20GB (4200) og 32GB (5400)
> udgaver til offenligt ansatte og ande fattigrøve.

Ja, men efter hva' jeg kan læse er det kun den store disk der har "Fluid
Dynamic Bearing Spindle Motors" ala Seagates Bara. IV.

/Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-01 00:38

> Ja, men efter hva' jeg kan læse er det kun den store disk der har "Fluid
> Dynamic Bearing Spindle Motors" ala Seagates Bara. IV.

vi er begge forkert på den 30GN og 15GN bruger begge samme "Fluid
Dynamic Bearing Spindle Motor Glass disk platter" teknologi som 48'eren.

Fra : Jesper

Dato : 28-10-01 11:04

> vi er begge forkert på den 30GN og 15GN bruger begge samme "Fluid
> Dynamic Bearing Spindle Motor Glass disk platter" teknologi som 48'eren.

Ved du hvilken 20 gb disk der bruges i den nye iBook 600 combo?

--
mvh Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-01 12:19

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Ved du hvilken 20 gb disk der bruges i den nye iBook 600 combo?

nej men når den engang kommer dig i hænde, skal mine fedtede pølsefingre
da gerne væree behjælpelig med at skille din ad (kun på et acrryl
gulvtæppe!)

Fra : Jesper

Dato : 28-10-01 12:22

> nej men når den engang kommer dig i hænde, skal mine fedtede pølsefingre
> da gerne væree behjælpelig med at skille din ad (kun på et acrryl
> gulvtæppe!)

....og med hjemmestrikket sweater på? Høhø

--
mvh Jesper

Fra : Jesper

Dato : 28-10-01 11:06

> Ja, men efter hva' jeg kan læse er det kun den store disk der har "Fluid
> Dynamic Bearing Spindle Motors" ala Seagates Bara. IV.

Prøv evt. at se på Fujitsu's harddiske - de har fået meget ros i de
tyske macblade (Macwelt og Macup) - især "Fujitsu Hornet" som skulle
være ekstremt lydløs.

--
mvh Jesper

Fra : N/A

Dato : 28-10-01 00:57

Fra : Pete

Dato : 28-10-01 00:57

in article 1f1ysqi.ava0pi35m0trN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen
at spam@reippuert.dk wrote on 28/10/01 1:45:

> [...]
^^^^

> rap ?

RAP!

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-10-01 02:24

> [...]

> HD støjen meget tydelig. (Og efter min mening er HD-hvin faktisk mere
> irriterende end blæserstøj, som er mere blød i lyden.)

Ja, min far har en iMac 350 Mhz, ligeledes uden blæser og her larmer
harddisken overraskende meget. Både i idle og - især - når den er aktiv!

Hvis der ikke opstår vibrationer i iMac'en, så vil du faktisk ikke kunne
høre denne disk.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Johnny Louis

Dato : 28-10-01 02:26

> [...]

> HD-støj skalaen. Jeg har dog hørt at IBM's største 2,5" disk på 48Gb er
> mere støjsvag. Er der nogen der kender til den? (Den er i hvertfald

Den er næsten lydløs, en meget svag susen som kun kan høres på 20 til 30
cm. afstand.
Til gengæld kører blæseren ofte. (TiBook 500/512 48 GB).

Johnny Louis

Fra : N/A

Dato : 28-10-01 00:32

Fra : Pete

Dato : 28-10-01 00:32

in article 1f1yrbj.10t1gswcnj3dfN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-01 00:45

Pete <pete@hldns.com> wrote:

> RAP RAP!

rap ?

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-10-01 02:06

In article <1f1ysqi.ava0pi35m0trN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> ande fattigrøve.

> rap ?

Skal jeg skrive mere?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-01 03:24

> Skal jeg skrive mere?

jeg er sgu hurtig i dag, mit delay er ikke på mere end et par timer.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 02-11-01 21:44

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Det var rart at høre om nogle erfaringer med denne disk. Jeg har netop
> overvejet at købe en til min kones iMac DV.

Hvad med at kigge på den nyere 60GXP 7200 RPM fra IBM?

Sådan en dejlig 40GB fætter har jeg lige smidt i min G3/266 til den
formidable sum af 1095.-

Den er næsten lydløs, selv med "lågen" af og hovedet inde i kassen :)

Og 256 MB RAM mere, til et par hundrede kroner - ja, jeg hamstrer mens
det er billigt

Mojn, Thomas

--
"Boot, you transistorized tormentor! Boot!"

-- Archibald Asparagus, VeggieTales

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-11-01 07:13

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Hvad med at kigge på den nyere 60GXP 7200 RPM fra IBM?

Er det ikke dem der har været en del problemer med. (Jeg har selv været
ivrig fortaler for IBM diske, som jeg har haft et par stykker af. De har
alle virket fint, dog larmer min lille 2,5" IBM disk i min Pismo for
meget.)

/Martin

Fra : Jesper

Dato : 03-11-01 11:47

> [...]

> ivrig fortaler for IBM diske, som jeg har haft et par stykker af. De har
> alle virket fint, dog larmer min lille 2,5" IBM disk i min Pismo for

Nej - det var 75GXP. Min 30 gb 75GXP stod efter godt 6 mdr. Jeg har just
fået den byttet til en 30 gb 60GXP - som både er mere lydløs og en smule
hurtigere.

I øvrigt er de nye 2,5" diske der benyttes i iBook/PowerBook af den nye
'fluid'-type. Den 20 gb 30GN disk der sidder i min iBook er i hvert fald
meget lydløs (endnu da!).

--
mvh Jesper

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-01 12:19

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Nej - det var 75GXP. Min 30 gb 75GXP stod efter godt 6 mdr. Jeg har just
> fået den byttet til en 30 gb 60GXP - som både er mere lydløs og en smule
> hurtigere.

Hvad var symptomerne, da disken blev syg? Jeg har også sådan en, og da
jeg satte den i min Cube var maskinen ret ustabil, men jeg har svært ved
at afgøre, om det var disken eller andet der forårsagede det.

Disken støjer en del og giver nogle mærkelige vibrationer, så jeg har nu
udskiftet den med en Seagate Barracuda IV, som er dejlig lydløs.

Det er bare lidt surt at have en 60GB disk liggende...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jesper

Dato : 03-11-01 12:23

> [...]

> jeg satte den i min Cube var maskinen ret ustabil, men jeg har svært ved
> at afgøre, om det var disken eller andet der forårsagede det.

Den begyndte at hyle (og det hjalp ikke at trøste den) i perioder. Og så
kom der bad blocks. Heldigvis havde jeg partitioneret disken så jeg
kunne redde næsten al data.

Jeg sendte den bare tilbage til forhandleren der sørgede for resten.

> Disken støjer en del og giver nogle mærkelige vibrationer, så jeg har nu
> udskiftet den med en Seagate Barracuda IV, som er dejlig lydløs.
>
> Det er bare lidt surt at have en 60GB disk liggende...

Jep!

--
mvh Jesper

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-01 13:14

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Den begyndte at hyle (og det hjalp ikke at trøste den) i perioder. Og så
> kom der bad blocks. Heldigvis havde jeg partitioneret disken så jeg
> kunne redde næsten al data.

Fandt du bad blocks med Norton eller var det i en PC'er? Jeg synes
næsten altid, at jeg finder bad blocks på de fleste PC'er, når jeg lader
scandisk køre. Min egen PC'er har også ca. 720 KB bad blocks på sin 20
GB harddisk, men den kører vist nok OK (den er dog begyndt at fryse en
gang imellem - og nej, det hjælper ikke at give den varmere tøj på

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jesper

Dato : 03-11-01 14:54

> [...]

> GB harddisk, men den kører vist nok OK (den er dog begyndt at fryse en
> gang imellem - og nej, det hjælper ikke at give den varmere tøj på

Mine dokumenter blev ulæselige og hd'en gave en meget underlig lyd når
den prævede at læse dem hvorefter mac'en meldte om diskfejl. Både Norton
og Disk Setup meldte om 'unrecoverble' fejl...

--
mvh Jesper

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-01 16:48

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Mine dokumenter blev ulæselige og hd'en gave en meget underlig lyd når
> den prævede at læse dem hvorefter mac'en meldte om diskfejl. Både Norton
> og Disk Setup meldte om 'unrecoverble' fejl...

OK, så slemme ting har jeg ikke oplevet endnu...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-11-01 15:55

> Er det ikke dem der har været en del problemer med.

Nej, det er 75GXP