/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Succes-historie om Cube med død FireWire
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 27-10-01 14:57

Hejsa,

Når trådene her i dk.edb.mac ikke lige går hen og bliver vildt
off-topic, så handler det stort set altid om problemer eller også er der
et par mennesker der skændes. Derfor tænkte jeg lige, at jeg ville komme
med en lille positiv historie.

I tirsdags i sidste uge fik jeg min Formac-brænder (16/10/40) fra
Macxpres, som er af den type der strømfødes fra Firewire-bussen. Det
virkede også fint i et kort stykke tid, men så kunne maskinen ikke se
brænderen mere og den ene Firewire-port leverede ikke strøm mere. Bus'en
var død og dukkede heller ikke op i Apple System Profiler.

Det var tilsyneladende brænderen, der havde fremprovokeret dette, men om
det var den eller Cuben som havde en defekt var ikke til at sige. Et
opkald til Macxpres viste sig, at de ikke havde hørt om dette før, men
de ville da gerne bytte brænderen (de var ikke meget for at teste den på
deres egne maskiner!) og anbefalede, at jeg ringede til Apple mht.
Cuben, da det ville være hurtigst.

Den søde - kvindelige - supporter hos Apple gav mig en zillion
spørgsmål, men forstod rimeligt hurtigt, at jeg havde prøvet alle
muligeder (inkl. at prøve med en anden Firewire-brænder, som havde
virket uden problemer med Cuben - den kunne maskinen heller ikke se), så
hun bestilte en reparation af Cuben.

Det er her, at det bliver rigtigt godt. Apple henter og leverer nemlig
selv maskinen med DHL Express, så man skal ikke selv til at bekoste en
forsendelse af en ellers stor kasse. Maskinen blev afhentet fredag af en
DHL mand, som dukkede op med en speciel "Cube-returkasse", komplet med
indpakningsvejlending. Han fortalte, at jeg ville have maskinen og
mandag eller tirsdag den næste uge. "A' hva?" sagde jeg, for jeg havde
allerede indstillet mig på at leve uden Cube i et par uger. "Jo, jo",
det var han helt sikker på...

"Nå, ja, men hvor meget forstand har en DHL chauffør egentlig på det",
var min reaktion. Den skulle trods alt til Holland og det må da tage en
rum tid! Al min tvivl blev dog sat til skamme, da den samme chauffør
dukkede op i tirsdag med min maskine. DET er altså hurtig service! De må
jo have fikset den i weekenden, for ellers kan det da dårligt nås.

Nu var det pludselig mig selv, som var en sløv padde, for jeg fik først
afleveret min brænder i onsdags, så der går nok en tid før end jeg får
den igen. Medmindre de er lige så hurtige som Apple...

Med den service har jeg det pludselig lidt bedre med at betale en sjat
mere for min maskine ved købet. Det er nemlig møjsurt, når man skal
undvære en eller anden dims i flere uger, mens den ligger i en eller
anden bunke hos et service-firma.

Det var såmænd alt hvad jeg havde på hjerte!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

 
 
Anders (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 27-10-01 16:02

René Frej Nielsen skrev:

> Hejsa,
>
---snip historie om Apples hurtige rep. tid---

Yes det handler om at få fat i Apple med det samme og ikke gå igennem
forhandleren, hvis det kan lade sig gøre. Da min Pismo fik problemer med en
række pixels, var kassen her indenfor et døgn og jeg fik samme besked
(to-tre arbejdsdage).

Nu var jeg så heldig, at bare nærværet af kassen fik skærmen til at makke
ret og fungere 100% igen, men Apples service på det område er fantastisk.


René Frej Nielsen (27-10-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 27-10-01 16:32

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> René Frej Nielsen skrev:
>
> > Hejsa,
> >
> ---snip historie om Apples hurtige rep. tid---
>
> Yes det handler om at få fat i Apple med det samme og ikke gå igennem
> forhandleren, hvis det kan lade sig gøre. Da min Pismo fik problemer med en
> række pixels, var kassen her indenfor et døgn og jeg fik samme besked
> (to-tre arbejdsdage).
>
> Nu var jeg så heldig, at bare nærværet af kassen fik skærmen til at makke
> ret og fungere 100% igen, men Apples service på det område er fantastisk.

Det kunne være, at jeg også bare skulle have truet Cuben: "Nu makker du
bare ret kammerat, ellers ryger du på en ubehagelig tur til Holland,
hvor de skiller dig ad i tusind stykker!"



--
Mvh.
René Frej Nielsen

Thomas Hansen (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 27-10-01 22:48

Hvor er jeg glad for at høre, at det kan lade sig gøre at få repareret
sin computer uden det tager 7 lange og lige så mange brede!
Da min G4 fornylig nægtede at starte op med mindre jeg lirkede med
skærmkablet, måtte jeg betale 3 transporter af skærm og/eller computer
til MacExpres i Hvidovre, vente halvanden måned og hidse mig op overfor
MacExpres' sælgere, der ikke holdt hvad de lovede og ikke altid havde
forstået hvad reparatøren havde bedt om at jeg gjorde. Alt i alt en
temmelig frustrerende oplevelse, der satte mit forhold til en hidtil
udmærket forhandler på en alvorlig prøve.

Thomas

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Hejsa,
>
> Når trådene her i dk.edb.mac ikke lige går hen og bliver vildt
> off-topic, så handler det stort set altid om problemer eller også er der
> et par mennesker der skændes. Derfor tænkte jeg lige, at jeg ville komme
> med en lille positiv historie.
>
> I tirsdags i sidste uge fik jeg min Formac-brænder (16/10/40) fra
> Macxpres, som er af den type der strømfødes fra Firewire-bussen. Det
> virkede også fint i et kort stykke tid, men så kunne maskinen ikke se
> brænderen mere og den ene Firewire-port leverede ikke strøm mere. Bus'en
> var død og dukkede heller ikke op i Apple System Profiler.
>
> Det var tilsyneladende brænderen, der havde fremprovokeret dette, men om
> det var den eller Cuben som havde en defekt var ikke til at sige. Et
> opkald til Macxpres viste sig, at de ikke havde hørt om dette før, men
> de ville da gerne bytte brænderen (de var ikke meget for at teste den på
> deres egne maskiner!) og anbefalede, at jeg ringede til Apple mht.
> Cuben, da det ville være hurtigst.
>
> Den søde - kvindelige - supporter hos Apple gav mig en zillion
> spørgsmål, men forstod rimeligt hurtigt, at jeg havde prøvet alle
> muligeder (inkl. at prøve med en anden Firewire-brænder, som havde
> virket uden problemer med Cuben - den kunne maskinen heller ikke se), så
> hun bestilte en reparation af Cuben.
>
> Det er her, at det bliver rigtigt godt. Apple henter og leverer nemlig
> selv maskinen med DHL Express, så man skal ikke selv til at bekoste en
> forsendelse af en ellers stor kasse. Maskinen blev afhentet fredag af en
> DHL mand, som dukkede op med en speciel "Cube-returkasse", komplet med
> indpakningsvejlending. Han fortalte, at jeg ville have maskinen og
> mandag eller tirsdag den næste uge. "A' hva?" sagde jeg, for jeg havde
> allerede indstillet mig på at leve uden Cube i et par uger. "Jo, jo",
> det var han helt sikker på...
>
> "Nå, ja, men hvor meget forstand har en DHL chauffør egentlig på det",
> var min reaktion. Den skulle trods alt til Holland og det må da tage en
> rum tid! Al min tvivl blev dog sat til skamme, da den samme chauffør
> dukkede op i tirsdag med min maskine. DET er altså hurtig service! De må
> jo have fikset den i weekenden, for ellers kan det da dårligt nås.
>
> Nu var det pludselig mig selv, som var en sløv padde, for jeg fik først
> afleveret min brænder i onsdags, så der går nok en tid før end jeg får
> den igen. Medmindre de er lige så hurtige som Apple...
>
> Med den service har jeg det pludselig lidt bedre med at betale en sjat
> mere for min maskine ved købet. Det er nemlig møjsurt, når man skal
> undvære en eller anden dims i flere uger, mens den ligger i en eller
> anden bunke hos et service-firma.
>
> Det var såmænd alt hvad jeg havde på hjerte!

René Frej Nielsen (27-10-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 27-10-01 22:55

Thomas Hansen <thomash@skydebanen.net> wrote:

> Hvor er jeg glad for at høre, at det kan lade sig gøre at få repareret
> sin computer uden det tager 7 lange og lige så mange brede!
> Da min G4 fornylig nægtede at starte op med mindre jeg lirkede med
> skærmkablet, måtte jeg betale 3 transporter af skærm og/eller computer
> til MacExpres i Hvidovre, vente halvanden måned og hidse mig op overfor
> MacExpres' sælgere, der ikke holdt hvad de lovede og ikke altid havde
> forstået hvad reparatøren havde bedt om at jeg gjorde. Alt i alt en
> temmelig frustrerende oplevelse, der satte mit forhold til en hidtil
> udmærket forhandler på en alvorlig prøve.

Indtil videre har jeg også været ganske tilfreds med Macxpres. Jeg har
købt via dem for et par firmaer + et par bekendte og deres service og
priser er OK. Nu må vi se hvordan de håndterer sagen med min
Formac-brænder...

De fortalte også, at de ikke tager alm. garanti-reparationssager mere,
da det er meget nemmere for alle parter, hvis det hele overlades til
Apple.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Thomas Hansen (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 28-10-01 14:49


René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

<snip>
> De fortalte også, at de ikke tager alm. garanti-reparationssager mere,
> da det er meget nemmere for alle parter, hvis det hele overlades til
> Apple.

Forhåbentlig fordi de er kloge af skade, efter mit reparationshelvede!

/Thomas

Stig Leerbeck (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 29-10-01 15:06

Thomas Hansen <thomash@skydebanen.net> wrote:

> Forhåbentlig fordi de er kloge af skade, efter mit reparationshelvede!


Apple har ænsret procedure!

Stig

____________________________________________________
www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste